Η Google λανσάρισε το πρώτο της διαφημιστικό προϊόν, το AdWords, πριν από 22 χρόνια, και οι υπηρεσίες διαφημίσεων που διαθέτει έχουν επεκταθεί, ενοποιηθεί και μετονομαστεί αρκετές φορές έκτοτε.
Σήμερα, στη λίστα των προϊόντων της περιλαμβάνεται το Google Ads (πρώην AdWords) και το DV360 από την πλευρά της ζήτησης, καθώς και το AdSense, το Google Ad Manager και το AdMob από την πλευρά της προσφοράς.
Συχνά, είναι δύσκολο να γίνει διάκριση μεταξύ των μεμονωμένων στοιχείων των προϊόντων διαφημίσεων της Google και αυτό οφείλεται στη σχεδίασή τους: Υπάρχει μεγάλη επικάλυψη και κάθε στοιχείο προορίζεται να είναι ισχυρότερο, ή τουλάχιστον πιο εύκολο στη χρήση, όταν συνδυάζεται με άλλες υπηρεσίες της Google. Ένα πολύπλοκο και ολοκληρωμένο σύνολο τεχνολογίας διαφημίσεων, είναι μια εξαιρετική άμυνα ενάντια στον ανταγωνισμό...
Πάντως, η πιο σοβαρή απειλή για την κυριαρχία της Google στη διαφημιστική αγορά φαίνεται πως είναι οι... Ρυθμιστικές Αρχές. Η Google βρέθηκε στο επίκεντρο αμέτρητων αντιμονοπωλιακών αγωγών παγκοσμίως, με τα εκάστοτε κυβερνητικά όργανα να επιβάλλουν σιγά σιγά περισσότερη ισορροπία στη διαφημιστική αγορά - και συχνά, κάποια τσουχτερά πρόστιμα... Για παράδειγμα, ο νόμος περί ανταγωνισμού και διαφάνειας στην ψηφιακή διαφήμιση που εισήχθη πρόσφατα στις ΗΠΑ, θα μπορούσε να αναγκάσει την εταιρεία να πουλήσει τα διαφημιστικά τεχνολογικά προϊόντα της.
Ακόμα και χωρίς τις διαφημιστικές της επιχειρήσεις, η Google θα εξακολουθούσε να είναι μια τεράστια δύναμη στην ψηφιακή διαφήμιση, αφού τα περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις προέρχονται από την αναζήτηση. Με άλλα λόγια, η επιτυχία της στη διαφήμιση δεν εξαρτάται από την ιδιοκτησία των αντίστοιχων τεχνολογιών και εμπορικών δραστηριοτήτων...
Υπάρχει, όμως, ένας λόγος, που η Google είναι έτοιμη να πολεμήσει, τουλάχιστον στις ΗΠΑ. Η τεχνολογία διαφημίσεων της Google της δίνει πρόσβαση σε διαφημιστικές συναλλαγές, οι οποίες είναι μια πλούσια πηγή δεδομένων από καταναλωτές, κάτι που ενισχύει την υπόλοιπη διαφημιστική δραστηριότητα της Google, με τρόπους και μεγέθη που είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν.
Καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει τα νέα πρότυπα συμμόρφωσης σχετικά με το απόρρητο των χρηστών, η Google είναι προσκολλημένη σε κάθε κομμάτι από τα πολύτιμα δεδομένα που μπορεί να αποκτά. Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με την Wall Street Journal, η εταιρεία προσφέρθηκε να αναδιαρθρωθεί, έτσι ώστε τμήματα των διαφημιστικών της επιχειρήσεων να βρίσκονται σε μια ξεχωριστή εταιρεία υπό την Alphabet. Κατόπιν, το Bloomberg ανέφερε ότι αυτή η πρόταση είναι απίθανο να ικανοποιήσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, το οποίο θα προχωρήσει σε μια προγραμματισμένη αγωγή προς την εταιρεία.
Υπάρχει πιθανότητα ο νόμος στις ΗΠΑ περί ανταγωνισμού και διαφάνειας στην ψηφιακή διαφήμιση να "ξεχαστεί". Όμως, το τρέχον ρυθμιστικό τοπίο δεν ευνοεί τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και με διάφορες κυβερνήσεις, ειδικά στην Ευρώπη, να επιβάλλουν πρόστιμα σε τακτική βάση και να εισάγουν νέες νομοθεσίες, είναι πολύ απίθανο η Google να μείνει αλώβητη τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η Google εξακολουθεί να είναι στο επίκεντρο της συζήτησης για την "αναζήτηση της ταυτότητάς της", ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στο μέτωπο της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Μέσω του προγράμματος περιήγησής της, τον browser Chrome, του μεριδίου της στις αγορές επιτραπέζιων υπολογιστών και φορητών συσκευών και της πρωτοβουλίας Privacy Sandbox, η Google έχει εκμεταλλευτεί τους πολλαπλούς ρόλους της ως καταλύτη, φύλακα και διαιτητή, για να μην επηρεαστεί από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ανταγωνιστές της στον τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων, αφού τα third-party identifiers των χρηστών εκλείπουν.
Πηγή: insiderintelligence.com
Εικόνα: Solen Feyissa Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]