Η περίοδος των γιορτών προσφέρει μια αφθονία ευκαιριών για τους mobile marketers. Κάτι που σήμερα είναι πιο αληθινό από ποτέ. Η πανδημία επιτάχυνε τους ρυθμούς των ψηφιακών αγορών. Μελέτη της Statista δείχνει ότι το 2020 το online shopping αυξήθηκε κατά 25%, φτάνοντας τα 4,2 τρισ. δολάρια παγκοσμίως.
Με την πλειονότητα των αγορών να γίνονται μέσω κινητού (55% σε σχέση με 41% που γίνονται από υπολογιστή) το μάθημα είναι σαφές: Οι έξυπνοι marketers πρέπει να βρουν τρόπο να συνδεθούν με τους πελάτες τους εκεί που ήδη βρίσκονται οι τελευταίοι: στα smartphones τους.
Πώς μπορείτε λοιπόν να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τη γιορτινή περίοδο και να απολαύσετε όλα τα προνόμια που μπορεί να προσφέρει το mobile marketing;
1. Δημιουργείστε σούπερ εξατομικευμένα μηνύματα για τους πιο πιστούς σας πελάτες
Είναι δεδομένο: Η εξατομίκευση της εμπειρίας του πελάτη αυξάνει τις πιθανότητες να αγοράσει. Στην πραγματικότητα, αυξάνει κατά 80% την πιθανότητα αγοράς. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς αυτό που δείχνουν τα δεδομένα, ότι 4 στους 10 αγοραστές κατά την περίοδο των γιορτών θέλουν οι έμποροι να θυμούνται τις προσωπικές τους λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα το μέγεθός τους ή κάποιο είδος που έχουν ήδη αγοράσει.
Συνδυάζοντας το σύστημα CRM τους με τα Viber Business Messages, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποθηκεύσουν την ιστορία της επικοινωνία με τον καταναλωτή και να αναλύσουν τη συμπεριφορά του, ώστε να μπορούν να στείλουν χρήσιμες και εξατομικευμένες προσφορές.
Ορίστε κάποιες γιορτινές ιδέες για να εμπνευστείτε:
- Προσφέρετε ειδοποιήσεις για να ενημερώσετε το κοινό σας αν κάποιο προϊόν που προόριζαν για δώρο βγαίνει σε προσφορά ή επέστρεψε στο στοκ σας.
- Δημιουργείστε ένα ψηφιακό οδηγό δώρων με ιδέες για γονείς, συντρόφους, φίλους, παιδιά και οποιονδήποτε άλλο. Χωρίστε το κοινό σας ανά κατηγορία και στείλτε τους σχετικούς οδηγούς στους αντίστοιχους πελάτες.
- Επιβραβεύστε τους mobile πελάτες σας με αποκλειστικά κουπόνια προσφορών για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
- Προσκαλέστε καταναλωτές να συμμετάσχουν σε λοταρίες, giveaways με άμεσα δώρα και προκλήσεις που θα τους χαρίσουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
2. Αυτοματοποιείστε την εξυπηρέτηση πελατών
Στον ψηφιακό κόσμο, που δεν σταματά να κινείται ποτέ, οι εταιρείες πρέπει να είναι διαθέσιμες 24/7. Οι πελάτες το περιμένουν: 71% των καταναλωτών έχουν την απαίτηση οι επιχειρήσεις να επικοινωνούν μαζί τους σε πραγματικό χρόνο, μέρα και νύχτα. Αλλά κοστίζει πολύ να έχεις κάποιον στο τηλέφωνο όλο το εικοσιτετράωρο, κάθε μέρα. Αντ’ αυτού, τα chatbots μπορούν να αναλάβουν το μεγάλο βάρος της δουλειάς και να βοηθήσουν την εταιρεία σα να διαχειριστεί το mobile marketing της εορταστικής περιόδου.
Όχι μόνο είναι πιο οικονομικό για τις επιχειρήσεις, αλλά και οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να εμπιστευθούν και να ξοδέψουν χρήματα σε ένα έμπορο που τους υποστηρίζει τόσο στις ψηφιακές όσο και στις φυσικές τους εμπειρίες με μηνύματα και εικονικούς βοηθούς.
Τα Viber Chatbots είναι διαθέσιμα για να απαντούν στις ερωτήσεις των πελατών άμεσα. Μειώνουν τα κόστη του προσωπικού και αυτοματοποιούν διαδικασίες ρουτίνας, μειώνουν την πιθανότητα εκνευρισμού του πελάτη με γρήγορες και έγκαιρες απαντήσεις και προσφέρουν πληροφορία για τους πελάτες που μπορεί να αναλυθεί, δίνοντάς σας ένα σαφές πορτρέτο του κοινού σας και να καταλάβετε τις ανάγκες του (κάτι που επιθυμεί το 64% των πελατών). Επίσης, σας επιτρέπουν να στέλνετε σχετικά μηνύματα, που βασίζονται στο καταναλωτικό ταξίδι μέχρι το προϊόν, μιλώντας στον πελάτη στη γλώσσα του και χρησιμοποιώντας διαδραστικά στοιχεία.
3. Χρησιμοποιήστε εκπρόσωπο για να βοηθήσετε τους πελάτες σας
Αν και τα chatbots μπορούν να σας βοηθήσουν να απαντήσετε την πλειονότητα των ερωτήσεων, χρειάζεστε ακόμη εκπροσώπους για να αναλάβουν τις πιο απαιτητικές απορίες των πελατών. Το 86% των χρηστών έχουν την απαίτηση τα chatbots να τους κατευθύνουν πάντα σε κάποιον εκπρόσωπο αν υπάρχει ανάγκη -κάτι που είναι πιο σημαντικό κατά την περίοδο των γιορτών, όταν οι πελάτες χρειάζονται βοήθεια για να βρουν τα κατάλληλα δώρα. Τα Viber Business Messages προσφέρουν αμφίδρομη επικοινωνία που επιτρέπει στους εκπροσώπους να κατευθύνουν τις επιλογές δώρων των καταναλωτών, να δώσουν συμβουλές σε μεγέθη και χαρακτηριστικά των προϊόντων, αλλά και να βοηθήσουν στη συναρμολόγηση ή εγκατάσταση. Οι εκπρόσωποι επίσης μπορούν να μελετήσουν τα σχόλια των πελατών ώστε να προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση και να οδηγήσουν κάποιους νέους πελάτες που ήρθαν για τις γιορτές στο να μείνουν πιστοί για πάντα.
4. Δημιουργείστε συνδυαστική καμπάνια mobile marketing
Μια πιο εξελιγμένη στρατηγική για το mobile marketing των γιορτών μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Για παράδειγμα η Coca-Cola δημιούργησε ένα παιχνίδι για έρθει σε επαφή με διασκεδαστικό τρόπο με τους καταναλωτές κατά τη γιορτή του Πάσχα. Το Easter Egg Fighter στο Viber messenger είναι ένα ψηφιακό τσούγκρισμα αυγών. Έτσι οι χρήστες μπορούσαν να τσουγκρίσουν αυγά με οποιονδήποτε σε όλο τον κόσμο. Η στρατηγική mobile marketing της Coca-Cola συνδύαζε μια συλλογή αυτοκόλλητων στο Viber που οι χρήστες κατέβαζαν δωρεάν και μπορούσαν να οδηγηθούν στο chatbot, αλλά και μια προωθητική ενέργεια μέσω της κοινότητας της Coca-Cola στο Viber, καθώς και εξατομικευμένα μηνύματα για να αυξήσουν τους χρήστες που θα έπαιζαν στο παιχνίδι.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Μόνο στη Βουλγαρία έφτασε τις 350.000 διαδράσεις, με το μέσο χρήστη να παίζει πεντέμισι λεπτά, ενώ συνολικά έγιναν πάνω από 188.000 τσουγκρίσματα. Ο αριθμός όσων γράφτηκαν στο chatbot αυξήθηκε κατά 30% ενώ έγιναν και 63.000 downloads της συλλογής αυτοκόλλητων.
5. Μειώστε την εγκατάλειψη καλαθιού
Οι καταναλωτές εγκαταλείπουν το καλάθι τους το 70% με 90% των φορών. Το να μειωθεί αυτό το ποσοστό είναι μια πολύ δύσκολη πρόκληση για τις επιχειρήσεις, ειδικά την περίοδο των γιορτών. Οι εφαρμογές μηνυμάτων μπορούν να τις βοηθήσουν να μειώσουν την εγκατάλειψη καλαθιού, στέλνοντας εξατομικευμένα μηνύματα και υπενθυμίσεις, μαζί με ευχές και εκπτώσεις. Στο Viber αυτό μπορεί να γίνει με Business Messages ή Chatbots.
6. Ενημερώστε τους πελάτες για τις παραγγελίες τους
Οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν πού βρίσκονται οι παραγγελίες τους και να έχουν την ευκαιρία να ελέγχουν το χρόνο παράδοσης, ειδικά όταν περιμένουν τα δώρα να φτάσουν στην ώρα τους για τις γιορτές. Σύμφωνα με μια μελέτη, το 41% των καταναλωτών θεωρούν τη γρήγορη και έμπιστη παράδοση ως ένα από τους πιο βασικούς παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη όταν αγοράζουν online. Με τα business messages μπορείτε να στέλνετε ειδοποιήσεις στους πελάτες σας όταν για παράδειγμα μια παραγγελία είναι έτοιμη και να ρυθμίζετε το χρόνο παράδοσης. Οι πελάτες μπορούν να απαντούν αν η ώρα παράδοσης τούς βολεύει και να την αλλάζουν. Κι επειδή δεν υπάρχει αναμονή για να απαντήσει κάποιος εκπρόσωπος, οι χρόνοι απόκρισης βελτιώνονται αισθητά. Σε περίπτωση ανεπιτυχούς παράδοσης, οι πελάτες λαμβάνουν ένα μήνυμα με τις επιλογές που έχουν για τη συνέχεια.
Με την περίοδο των εορτών να πλησιάζει, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενσωματώσουν το mobile marketing στη συνολική τους στρατηγική για να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα πιθανά κέρδη της γιορτινής περιόδου. Με το mobile marketing, οι επιχειρήσεις μπορούν να έρθουν πιο κοντά στους πελάτες τους και να τους φέρουν ένα κλικ μακριά από μια αγορά. Οι λύσεις Viber for Business μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να απλοποιήσουν την υποστήριξη των πελατών και να τους προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πιο έντονης αγοραστικής περιόδου της χρονιάς.
Noa Bar-Shay, Senior Partnerships Account Director στη Rakuten Viber
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]