Ο Δήμος έδωσε στη δημοσιότητα τον οδικό χάρτη με τις επόμενες δράσεις του, φέτος
Τα επόμενα βήματα, εν είδει «οδικού χάρτη»για το 2018,προκειμένου η Αθήνα να γίνει ακόμα περισσότερο «ψηφιακή πόλη» παρουσίασε τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, θέτοντας στο επίκεντρο τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και έχοντας ως στόχο την παροχή καλύτερων υπηρεσιών, αποτελεσματικότερων λύσεων και περισσότερης διαφάνειας τόσο στους κατοίκους,όσο και στους επισκέπτες της πρωτεύουσας.
Η παρουσίαση έγινε στους εντυπωσιακούς και κατακαίνουργους χώρους του Σεράφειου (όπου στεγάζεται πλέον και το DigitalLabτου Δήμου) και ξεκίνησε με εκτενή αναφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες, που ήδη βρίσκονται στη διάθεση του δημότη, βελτιώνοντας την καθημερινότητά του.
Ανάμεσά τους η ηλεκτρονική υπογραφή που εφαρμόζεται σ’ όλη την αλυσίδα της δημοτικής αρχής και επιτρέπει στον δήμο να διακινεί ηλεκτρονικά το 80% των εγγράφων, οι ηλεκτρονικές πληρωμές που επιτρέπουν στους δημότες να πληρώνουν με ένα κλικ όλες τις υποχρεώσεις τους.
Επίσης οι ηλεκτρονικές εγγραφές στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου, το “Νοιάζομαι”,μια πλατφόρμα (αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με τον συντονισμό του «AthensPartnership») που διασυνδέει όλες τις ιατρικές και κοινωνικές δομές του Δήμου Αθηναίων και παρέχει ενοποιημένες υπηρεσίες στους ωφελούμενους, η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης αθλουμένων, αλλά και το ηλεκτρονικό parking, που επιτρέπει στους χρήστες του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης να εντοπίζουν την θέση του αυτοκινήτου τους και να αγοράζουν χρόνο στάθμευσης ηλεκτρονικά.
Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Ψηφιακής Αθήνας 2018, δίνοντας έμφαση στη εκπαίδευση των κατοίκων μέσα από τα προγράμματα του Innovathens, των Ανοικτών Σχολείων και του προγράμματος που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Microsoft στη νέα δημοτική δομή «Λέλα Καραγιάννη», στην Κυψέλη.
Ο δήμαρχος μίλησε,επίσης, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών του Δήμου, οι οποίες θα αποκτήσουν επαρκές εύρος ζώνης (το 50% των εργαζομένων θα έχει πρόσβαση σε ταχύτητες Gigabit) για την κάλυψη των σημερινών και μελλοντικών αναγκών τους, μειώνοντας παράλληλα το τηλεπικοινωνιακό κόστος, ενώ ανάλογες θα είναι οι δυνατότητες για τους πολίτες σε δημόσια κτίρια (πχ σχολεία) ή ανοιχτούς δημόσιους χώρους.
Παράλληλα, η δημοτική αρχή ενθαρρύνει τις επενδύσειςστην Αθήνα για περαιτέρω ενίσχυση της ενσύρματης και ασύρματης ευρυζωνικότητας,με στόχο τουλάχιστον το 30% των κατοίκων της να έχει πρόσβαση σε ταχύτητες ως 50Mbps μέσα στοχρόνο.
Ξεχωριστή αναφορά έγινε σε δύο σημαντικές πρωτοβουλίες που οδηγούν ακόμα πιο συντονισμένα στην προσπάθεια του διοικητικού εκσυγχρονισμούτης πόλης.
Αυτές είναι ο ορισμός, για πρώτη φορά σε ελληνικό ΟΤΑ, του Κωνσταντίνου Χαμπίδη ως Chief Digital Officer του Δήμου,με αρμοδιότητα την ανάπτυξη του δυναμικού της Αθήνας στην ψηφιακή τεχνολογία, καθώς και η συγκρότηση Ψηφιακού Συμβουλίου, στο οποίο μετέχουν οι μεγαλύτερες εταιρείες Πληροφορικής της χώρας και ΑΕΙ, με στόχο την παροχή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών.
Στην παρουσίαση του οδικού χάρτη για την Ψηφιακή Αθήνα 2018 συμμετείχε και η Catherine Oliver επικεφαλής της ομάδας Μέσων & Ψηφιακής Στρατηγικής του οργανισμού Bloomberg Associates, η οποία αναφέρθηκεστην τεχνογνωσία που μοιράστηκε με το δήμο Αθηναίων κατά τη δημιουργία του χάρτη, καθώς και τις παγκόσμιες καλές πρακτικές που υιοθετήθηκαν από τη δημοτική αρχή.
«Η πόλη που ανακάλυψε τη δημοκρατία θα την επανεφεύρει για τον 21ο αιώνα και θα αποτελέσει παράδειγμα για άλλες χώρες», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη «θα συμβάλει στη μετατροπή της Αθήνας σε μια πιο βιώσιμη πόλη για τους κατοίκους της και πιο φιλική για τις επιχειρήσεις».
Ενδιαφέρον είχαν και οι απαντήσεις του Δημάρχου και των συνεργατών του, στη συζήτηση με την οποία ολοκληρώθηκε η παρουσίαση, καθώς δόθηκαν διευκρινήσεις σχετικά με τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους για την Ψηφιακή Αθήνα(πολλοί κι από διαφορετικές πηγές), το Ψηφιακό Συμβούλιο (σύντομα η νέα σύνοδός του, για την ενσωμάτωση προτάσεων στη Στρατηγική).
Επίσης παρουσιάστηκαν τα επόμενα βήματα (τρεις κύκλοι προς υλοποίηση – ψηφιοποίηση / συναλλαγές / λειτουργικότητα πόλης), τις συνέργειες (Δήμος / επιχειρήσεις / ΑΕΙ), το ρόλο του Σεράφειου (ζωτικό σημείο για τους νέους), την ελεγχόμενη στάθμευση (ολοκλήρωση του πιλοτικού από τη ΔΑΕΜ με 150 αισθητήρες στη Σκουφά) και την ιδιαίτερη σημασία που δίνει η δημοτική αρχή σε θέματα ανοικτότητας (σύντομα, διαθέσιμος σε όλους ο «ευρυζωνικός χάρτης» της Αθήνας και, στη συνέχεια, σταδιακά όσα δεδομένα δημιουργεί ο Δήμος και έχει αξία η διάθεσή τους σε developers, για τη δημιουργία νέων εφαρμογών).
Περισσότερα, στον σύνδεσμο
https://www.cityofathens.gr/sites/default/files/athens_digital_roadmap_2018(1).pdf