Interviews

OWIWI: Τα ψυχομετρικά τεστ των millenials είναι ...παιχνίδι

OWIWI: Τα ψυχομετρικά τεστ των millenials είναι ...παιχνίδι

Στις ιστορίες μεγάλων επιτυχημένων εταιρειών, κυρίως στον χώρο της Πληροφορικής, ακούμε συχνά για ιδέες που ξεκίνησαν μέσα στις αίθουσες ή τα εργαστήρια ενός πανεπιστημίου, για να οδηγήσουν στη δημιουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης. Κάπως έτσι ξεκινά και η ιδέα της δυναμικής startup “Owiwi”, που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο επιλογής εργαζομένων στις εταιρείες.

Η εταιρεία ξεκίνησε σαν μια ιδέα μέσα απο ένα μάθημα, έγινε εργασία, στη συνέχεια ομάδα και, τελικά,  startup.  Στο μάθημα του Νίκου Μυλωνόπουλου για e-business στο Alba Business Graduate School συναντήθηκαν η Αθηνά Πωλίνα Ντόβα και ο Ηλίας Βαρθολομαίος. Στην αρχή δεν τα πήγαιναν καθόλου καλά, καθώς ήταν πολύ ανταγωνιστικοί μεταξύ τους ώσπου τους έβαλαν να κάνουν μια εργασία μαζί. «Ο Ηλίας ήταν gamer, εγώ ήμουν πολύ πιο συντηρητική» εξηγεί η Αθηνά Ντόβα.

Στη συνέχεια, η Αθηνά ξεκίνησε να εργάζεται στη General Electric, στο recruitment, οπότε ήρθε σε επαφή με την πραγματικότητα της αγοράς εργασίας. Ψάχνοντας τις αναλύσεις, προβληματίζεται σχετικά με τα ποσοστά αποτυχίας στις προσλήψεις και ασχολείται με τα ψυχομετρικά τεστ. Αναρωτιέται πώς είναι δυνατό να προσλαμβάνεις ανθρώπους γεννημένους το 1985, με τεστ που έχουν δημιουργηθεί μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Συζητούν το πρόβλημα με τον Ηλία και η ιδέα του gaming δίνει την απάντηση στο ερώτημα του ιδανικού τρόπου προσέγγισης για γενιές όπως οι millenials. Ξεκινούν την ιδέα ως παιχνίδι και, την ώρα που ο παίκτης συμμετέχει, το παιχνίδι καταγράφει τις αντιδράσεις, τις ενέργειες, τις κινήσεις του. Ο αλγόριθμος κάνει ανάλυση και βγάζει αποτελέσματα στο ψυχομετρικό τεστ. Όλα αυτά δεν έγιναν απο τη μία μέρα στην άλλη, βέβαια...

Οι συνιδρυτές Αθηνά και Ηλίας εμπνέονται από visual novels και gamebooks, παιχνίδια όπως το διάσημο blockbuster του χώρου των games, Mass Effect, αλλά και τα ιδιαίτερα adventures της Telltale όπως το Game of Thrones, που στηρίζονται στη λογική των επιλογών και του τρόπου που αυτές καθορίζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού, αλλά και τους χαρακτήρες.

Η Πωλίνα δουλεύει, ο Ηλίας πηγαίνει στρατό ενώ στο μεταξύ μπαίνει στο σχήμα της Owiwi και ο Χριστόφορος Λουτζάκης που δούλευε μαζί με την Πωλίνα στην Upstream. Κάποια μέρα, η ανήσυχη ομάδα βλέπει την προκήρυξη του ΕΚΤ, τον διαγωνισμό που προκηρύσσουν η Eurobank και η Corallia και δηλώνει συμμετοχή. Περνούν σταδιακά όλες τις φάσεις του διαγωνισμού και καταλήγουν στις 20 καλύτερες. Όρος του διαγωνισμού είναι να συστήσουν εταιρεία. Ετσι δημιουργείται η Owiwi. Χρειάστηκε ένας χρόνος για να δημιουργήσουν το prototype μέσα στο δύσκολο και αβέβαιο περιβάλλον που διαμόρφωναν τα capital controls. Σήμερα, η εταιρεία έχει συμπληρώσει ήδη δυο χρόνια ζωής κι ετοιμάζεται να ολοκληρώσει την πιλοτική φάση και να παρουσιάσει το προϊόν της. Ήδη, μεγάλες εταιρείες όπως η  L’Oreal, η MediaMarkt, κ.ά. χρησιμοποιούν το ψυχομετρικό εργαλείο της Owiwi.

Το παιχνίδι της Owiwi, που εντάσσεται στα λεγόμενα serious games, αξιολογεί τον υποψήφιο με βάση τις επιλογές και τον τρόπο παιχνιδιού του. Όπως εξηγεί η Αθηνά, οι προσωπικές δεξιότητες στις οποίες αξιολογείται ο υποψήφιος, είναι η ανθεκτικότητα (resilience), η ευελιξία (flexibility), η προσαρμοστικότητα (adaptability) και η λήψη αποφάσεων (decision making). “Chief Scientific Officer (SCO) στην ομάδα ανέλαβε ο κ. Ιωάννης Νικολάου, Εργασιακός / Οργανωσιακός Ψυχολόγος, Αναπληρωτής Καθηγητής Οργανωσιακής Συμπεριφοράς στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών και είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι για αυτό” σημειώνει η Αθηνά.

Ο τρόπος χρήσης του εργαλείου της εταιρείας είναι απλός, καθώς ο πελάτης που επιθυμεί να πραγματοποιήσει προσλήψεις μπορεί να αγοράσει πακέτα αξιολογήσεων online. Στη συνέχεια, μπορεί να δημιουργήσει εταιρικό προφίλ στην πλατφόρμα και να ελέγχει τη ροή των αξιολογήσεων, τον αριθμό των υποψηφίων που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία και μια σειρά στοιχείων που αφορούν ακόμη και στη δημιουργία λίστας επικρατέστερων (short list) κλπ.  
Τα αποτελέσματα του ψυχομετρικού τεστ, που γίνεται με μορφή game το οποίο περιέχει ερωτήσεις, στέλνονται τόσο στον υποψήφιο όσο και στον εργοδότη. «Αυτό που είδαμε, είναι ότι η γενιά των millenials έχει ανάγκη από επανατροφοδότηση. Οι εταιρείες, από την άλλη πλευρά, είχαν ερωτηματικά για το πώς θα δώσουν ενημέρωση σε κάποιον που τον απέρριψαν. Εμείς φτιάξαμε ένα report με διατύπωση πιο φιλική προς τον χρήστη, το οποίο ανεξάρτητα από το αν έχει επιλεγεί ή όχι, περιγράφει τα δυνατά και αδύνατα σημεία του. Ο recruiter παραλαμβάνει ένα πολύ πιο σύνθετο report, που περιλαμβάνει όλη την πληροφορία.

“Η μεθοδολογία που ακολουθείται πλέον είναι η situational judgement testing. Ήδη από τον Σεπτέμβριο είναι live το νέο website της Owiwi όπως και η πλατφόρμα μας και αναμένεται να αλλάξει για πάντα το πώς είχαμε στο μυαλό μας το recruitment” εξηγεί η Αθηνά. «Μέσω της πλατφόρμας, ο χρήστης μπορεί να κάνει login με το LinkedIn Account του, να διαλέξει ανάμεσα σε 8 avatars, να παίξει το παιχνίδι το οποίο έχει πολύ ενδιαφέρουσα πλοκή, ιδιαίτερα γραφικά και ήχο, καθώς και μια σειρά από δυνατότητες, όπως το narration feature για όσους θέλουν να ακούνε την ιστορία, αλλά και επιλογή για όσους θέλουν να την βλέπουν γραμμένη,"Dictionary" Button για μετάφραση δύσκολων λέξεων, καθώς το σενάριο είναι όλο στα αγγλικά, και άλλα πολλά για τα οποία επιστρατεύτηκαν επαγγελματίες απο Ελλάδα, Ουκρανία, Νέα Ζηλανδία και Αμερική! Τέλος ο παίκτης μπορεί να δει το report του,το οποίο επίσης χαρακτηρίζεται από πολύ ιδιαίτερο design! Τα σενάρια του παιχνιδιού ανανεώνονται κάθε περίπου 6 μήνες ώστε να μην παίζεις το ίδιο παιχνίδι ξανά και ξανά...»

Ο μάνατζερ απο την πλευρά του μπορεί να φτιάξει το προφίλ της εταιρίας του, να προσκαλέσει υποψήφιους να παίξουν, να δει συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα των υποψηφίων, να δει αναλυτικά τα reports των παικτών -τα οποία είναι διαφορετικά απο αυτά που βλέπει ο υποψήφιος- να σημειώσει τους υποψήφιους που του άρεσαν περισσότερο, να πάρει στατιστικά για τους υποψηφίους του, να κάνει export σε pdf τα reports, ενώ -σε ορισμένο αριθμό χρηστών- μπορεί να υπάρχει χρήση απο περισσότερους του ενός administrators. Το παιχνίδι υποστηρίζεται για χρήση τόσο σε κινητό τηλέφωνο, όσο και σε tablet..

Νέα συνεργασία
Επίσης από τον Σεπτέμβριο μια νέα συνεργασία προστέθηκε για την Owiwi, η οποία αναμένεται να της δώσει ώθηση σε νέες αγορές. Η εταιρεία συμμετείχε σε ένα acceleration program στο Λονδίνο προκειμένου να εξερευνήσει δυνατότητες ανοίγματος στην εκεί αγορά και να βρει συνέργειες. Εκεί, μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία που είχε διοργανώσει η ΜΚΟ Reload Greece, απέσπασε το Audience Award για την καινοτόμα ιδέα της.
Συμπληρώνοντας τα πρώτα δυο χρόνια της ζωής της και έχοντας ολοκληρώσει τη φιλοξενία της στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας Egg που διοργανώνεται από τη Eurobank και το Corallia, η Owiwi “περπατά” πλέον στα δικά της γραφεία στο Μαρούσι, στο ίδιο κτήριο με την εταιρία Transifex... “και η ομάδα μεγαλώνει αργά και σταθερά” συμπληρώνει η Αθηνά!

Αλεξάνδρα Λεφοπούλου

(Πρωτοδημοσιεύτηκε στο PeopleMatters, 2016)

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Interviews

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search