Στη σημερινή εποχή της τεχνολογίας, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η μηχανική μάθηση (ML) είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν τους ανθρώπους σε όλους τους τομείς.
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ιδιαίτερα απαραίτητος. Τι σημαίνει όμως πραγματικά AI ή ML;
Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη;
Η τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται σε μηχανές που μπορούν να εκτελέσουν εργασίες που απαιτούν χαρακτηριστικά ανθρώπινης ευφυΐας, όπως αναγνώριση γλώσσας, εικόνας και ήχου, σχεδιασμός, μάθηση και επίλυση προβλημάτων.
Ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να σχεδιαστεί σε δύο "παραλλαγές": Artificial General Intelligence (AGI) και Narrow Artificial Intelligence. Το AGI είναι μια μορφή AI που μπορεί να εφαρμόσει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, ενώ η Narrow AI εστιάζει μόνο σε μια συγκεκριμένη πτυχή και είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη μορφή AI σήμερα.
Τί είναι η Μηχανική Μάθηση;
Η ML αναφέρεται στην ικανότητα μιας μηχανής να μαθαίνει με βάση τα δεδομένα που δέχεται, χωρίς να έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτό. Λειτουργεί τροφοδοτώντας μεγάλες ποσότητες δεδομένων σε αλγόριθμους για μηχανική εκμάθηση. Οι αλγόριθμοι αυτοί, έχουν κατασκευαστεί για να βοηθήσουν τα μηχανήματα να αυτοδιορθώνονται και να βελτιώνουν την ευφυΐα τους.
Η Servion Global Solutions προέβλεψε ότι το 95% όλων των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες των επιχειρήσεων, θα κυριαρχείται από την τεχνητή νοημοσύνη έως το 2025. Η παγκόσμια αγορά τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να φτάσει τα 309,6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 39,7% κατά την περίοδο της πρόβλεψης.
Πώς μπορούν, λοιπόν, η ΑΙ και η ML να μεταμορφώσουν τα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου; Ακολουθούν ορισμένες πρακτικές εφαρμογές στα eCommerce logistics που μπορείτε να εξετάσετε για την επιχείρησή σας.
1. Εικονικός βοηθός για Freight Management
Ένας Virtual Assistant μπορεί να παίξει τεράστιο ρόλο στη διαχείριση εμπορευμάτων των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου. Ένα αποτελεσματικό σύστημα Virtual Assistant μπορεί να αντικαταστήσει τις περιττές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις και να βελτιστοποιήσει τις συναλλαγές στον κλάδο των logistics.
Η Fero.Ai είναι η πρώτη εταιρεία που διέθεσε τον Έξυπνο Εικονικό Βοηθό για την αυτοματοποίηση του συντονισμού στις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics παγκοσμίως.
Η εταιρεία στοχεύει στη δημιουργία έξυπνων αλυσίδων εφοδιασμού που λειτουργούν με AI, με τη βοήθεια ειδικών. Το Transport Interactive Assistant (TiA) της Fero.Ai επιτρέπει στις εταιρείες να εξοικονομούν χρόνο, εξαλείφοντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η παροχή προσφορών, η λήψη ενημερώσεων και η παρακολούθηση παραγγελιών, συμβάσεων και τιμολόγησης.
Με την αυτοματοποίηση αυτών των διαδικασιών, οι εταιρείες μπορούν να απελευθερώσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους για να επικεντρωθούν σε πιο εξειδικευμένες εργασίες.
2. Πρόβλεψη χρόνου παράδοσης
Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν συχνά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη διαδικασία logistics είναι ο αναξιόπιστος χρόνος παράδοσης. Οι ακριβείς προβλέψεις χρόνου παράδοσης επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους πελάτες, αυξάνοντας έτσι τη διατήρησή τους. Αποφεύγονται, επίσης, πολύπλοκες ενημερώσεις παρακολούθησης, για εξοικονόμηση χρόνου και πόρων.
Η Parcel Perform, για παράδειγμα, παρέχει πρωτοποριακές υπηρεσίες logistics, πρώτες στο είδος του, όπως προβλέψεις ημερομηνίας άφιξης, με τη δύναμη μιας μηχανής μηχανικής εκμάθησης που κάνει χρήση AI. Συγκεντρώνει δεδομένα, για να παρέχει στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέψεις σε πραγματικό χρόνο και προληπτικές ενημερώσεις παράδοσης κατά την ολοκλήρωση της αγοράς. Καθώς η μηχανή πρόβλεψης ημερομηνίας άφιξης βελτιώνεται, μπορεί να παρέχει ακρίβεια 90% για τις εκτιμήσεις των ημερομηνιών άφιξης.
3. Προτάσεις προϊόντων
Η παροχή εξατομικευμένων προτάσεων προϊόντων είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την ενίσχυση των ποσοστών μετατροπών, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η BytePlus είναι μια κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας που χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις, προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του κοινού.
Με την τεχνολογία μηχανικής εκμάθησης, το BytePlus Recommend προσφέρει δυναμικές και στοχευμένες προτάσεις που βασίζονται σε συμπεριφορές πελατών. Οι προτάσεις προϊόντων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε νέους πελάτες και να μετατρέψετε τους επισκέπτες του e-shop σας σε επαναλαμβανόμενους πιστούς πελάτες.
4. Chatbots & αυτοματοποιημένη υποστήριξη πελατών
Μια άλλη σημαντική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τα ΑΙ chatbot. Αυτά, αντικαθιστούν σταδιακά αργούς και αναποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως τηλεφωνικές κλήσεις ή email.
Τα chatbot και η αυτοματοποιημένη υποστήριξη πελατών έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν τακτικές εργασίες σε μια συγκεκριμένη ώρα, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να παρέχουν υποστήριξη πελατών 24/7 με υψηλότερη απόδοση.
Η Inbenta βοηθά τους πελάτες με ένα εργαλείο άμεσης αυτοματοποιημένης υποστήριξης, το οποίο βοηθά τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να εντοπίζουν δυνητικούς πελάτες με μικρή ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Το προηγμένο chatbot AI της εταιρείας παρέχει προσαρμοσμένο περιεχόμενο και προσφέρει την καλύτερη ανταπόκριση στους πελάτες, με βάση την εξατομίκευση και την αναγνώριση της πρόθεσής τους.
Η πλήρως αυτοματοποιημένη επικοινωνία μέσω του chatbot, βοηθά στο να μετατραπούν οι επισκέπτες σε αγοραστές. Αυτή η λύση self-serve υποστήριξης επιτρέπει στις εταιρείες να μειώσουν το φόρτο εργασίας τους και να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους.
Βρείτε εδώ το πλήρες άρθρο για να μάθετε περισσότερα!
Το Parcel Monitor είναι μια κοινότητα που ξεκίνησε από λάτρεις των e-commerce logistics στο Parcel Perform. Στόχος τους είναι να εμπνεύσουν το οικοσύστημα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία παράδοσης για όλους.
Προσφέρει δωρεάν παρακολούθηση δεμάτων σε 900+ μεταφορείς παγκοσμίως σε μια ενιαία πλατφόρμα. Αξιοποιώντας τα δεδομένα του και την τεχνολογία, καταγράφει τις τάσεις των καταναλωτών, δίνει πολύτιμα στοιχεία στην αγορά και ενθαρρύνει τις συνεργασίες σε όλο τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.