Logistics

Οι 7 κορυφαίες τάσεις στα e-commerce logistics για το 2021

Οι 7 κορυφαίες τάσεις στα e-commerce logistics για το 2021

Το 2020 ήταν μια χρονιά μετασχηματισμού για την αγορά τής λιανικής, όπου σημειώθηκε μαζική στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο εξαιτίας της πανδημίας. Τώρα, το 2021 είναι η χρονιά των αναδυόμενων τάσεων και των καινοτομιών. Πολλές εταιρείες και brands όπως οι Facebook, Instagram, Shopify, Walmart, TikTok, Youtube εισήγαγαν νέες δυνατότητες και χαρακτηριστικά στις πλατφόρμες τους για να υποστηρίξουν το κοινωνικό εμπόριο και τις αγορές εντός των εφαρμογών τους.

Η επιταχυνόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει δώσει μεγάλη ώθηση και στην αγορά των e-commerce logistics, η οποία έφτασε τα 368 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020. 

Μετά από μια τέτοια δυναμική χρονιά, ποιες τάσεις στην εφοδιαστική αξιοποίησαν οι έμποροι για να συμβαδίσουν με τις συνεχώς εξελισσόμενες προσδοκίες των πελατών; Ας ρίξουμε μια ματιά στις 7 κορυφαίες τάσεις εφοδιαστικής για το ηλεκτρονικό εμπόριο που κυριάρχησαν φέτος, μέχρι τώρα.

1. Big Data



Τα μεγάλα δεδομένα φέρνουν επανάσταση σε πολλούς επιχειρηματικούς κλάδους και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας από αυτούς. Οι επιχειρήσεις e-commerce μπορούν να αξιοποιήσουν μεγάλα δεδομένα για να προβλέψουν τη συμπεριφορά των πελατών και τις τάσεις της αγοράς.

Με τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο και βάσει δεδομένων, τα προγνωστικά στοιχεία παρέχουν στις εταιρείες ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τα μεγάλα δεδομένα μπορούν επίσης να αναπτύξουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία αγορών, χωρίζοντας τους πελάτες τους με βάση το δημογραφικό προφίλ τους και προηγούμενες αγοραστικές συμπεριφορές τους.

Τα Big data είναι επίσης σημαντικά στο να βοηθούν τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να λάβουν αποφάσεις για τα logistics τους και να βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους.

2. Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο



Μέχρι το 2022, οι διασυνοριακές αποστολές θα αντιπροσωπεύουν το 22% των συνολικών αποστολών παγκοσμίως. Σε έκθεση της International Postal Corporation, το 33% των αγοραστών παγκοσμίως φέρεται να έκανε περισσότερες διασυνοριακές αγορές λόγω της πανδημίας.

Οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν εκτός των συνόρων τους λόγω χαμηλότερου κόστους, ή της μη διαθεσιμότητας προϊόντων στη χώρα τους, ενώ οι λιανοπωλητές έχουν την ευκαιρία να επεκταθούν διεθνώς και να προσεγγίσουν νέους πελάτες.

3. Πελατοκεντρική προσέγγιση



Όπως λέει το πολύ γνωστό επιχειρηματικό μότο "ο πελάτης είναι βασιλιάς". Η διασφάλιση ότι οι πελάτες έχουν την καλύτερη εμπειρία αγορών είναι κλειδί για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Από τη βοήθεια στις επιλογές των πελατών με παρουσιάσεις και κριτικές προϊόντων, έως την ενημέρωση σχετικά με τις παραδόσεις των παραγγελιών τους, κάθε έμπορος μπορεί να αναλάβει δράση για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών του.

Οι πελάτες απαιτούν εναλλακτικές λύσεις παράδοσης για να παραλάβουν πιο γρήγορα τα προϊόντα τους, με το 68% να δηλώνει ότι θα αγοράσει μόνο εάν υπάρχει επιλογή για γρήγορη αποστολή. Μεγάλοι λιανοπωλητές όπως η Amazon και η Walmart, έχουν προσφέρει παράδοση αυθημερόν και παράδοση την επόμενη ημέρα, για να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις.

4. Απευθείας στον καταναλωτή



Τα brands χρησιμοποιούσαν παραδοσιακά λιανοπωλητές ή χονδρεμπόρους ως ενδιάμεσους για τις λιανικές πωλήσεις τους. Στην πραγματικότητα, υπήρχαν πολύ λίγες εταιρείες που εφάρμοζαν το "απευθείας" μοντέλο Direct-to-Consumer πριν από την πανδημία. Ωστόσο, με τη στροφή προς το e-shopping και το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, υπήρξε μια μεγάλη ανοδική τάση προς το DTC.

Με τις εταιρείες που εφαρμόζουν το μοντέλο DTC να σημειώνουν αστρονομική αύξηση πωλήσεων, τα παραδοσιακά εμπορικά σήματα λιανικής και όμιλοι επενδύσεων, επενδύουν επίσης σε στρατηγικές απευθείας προσέγγισης των καταναλωτών. Με το μοντέλο DTC, οι λιανοπωλητές όχι μόνο έχουν τον πλήρη έλεγχο της αποστολής τους, αλλά μπορούν επίσης να δημιουργήσουν ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες τους.

 5. Σημεία συλλογής δεμάτων



Τα σημεία συλλογής δεμάτων είναι μια τάση που έχει ισχυροποιηθεί από την πανδημία. Οι καταναλωτές που την υιοθετούν αυξάνονται διαρκώς, αλλά και οι λιανοπωλητές ανταποκρίνονται σε αυτή τη ζήτηση, προσφέροντας σημεία συλλογής ως εναλλακτική λύση παράδοσης, με το 73% του Top50 των λιανοπωλητών στην Ευρώπη να προσφέρουν την επιλογή "click and collect".

6. Άνοδος του Κοινωνικού Εμπορίου



Πέρασαν οι μέρες όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν απλώς ένα κανάλι μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις. Πλέον, οι έμποροι μπορούν να συνδεθούν με τους πελάτες στα κοινωνικά μέσα, όχι μόνο για να παρέχουν πληροφορίες, αλλά και για την άμεση πώληση προϊόντων. Για παράδειγμα, οι χρήστες του TikTok μπορούν να αγοράζουν προϊόντα μέσα από την εφαρμογή, ενώ το Twitter δοκιμάζει ανάλογες δυνατότητες.

Όταν αξιοποιείται σωστά, το κοινωνικό εμπόριο μπορεί να βοηθήσει τους λιανοπωλητές να προγραμματίσουν τη διαχείριση των αποθεμάτων τους με βάση τη ζήτηση των προϊόντων. Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν έχει μεγαλύτερη ζήτηση σε μια συγκεκριμένη περιοχή, μπορούν να ανακατευθύνουν το απόθεμά τους ανάλογα.

7. Βιωσιμότητα



Η αειφορία είναι στην ατζέντα εδώ και χρόνια. Ωστόσο, η πανδημία ανέδειξε τον αντίκτυπο της οικονομικής δραστηριότητας στον πλανήτη και επομένως τη δυνατότητα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών να κάνουν ουσιαστικές αλλαγές.

Για παράδειγμα, χωρίς οχήματα στους δρόμους, υπήρξε σημαντική πτώση 7% στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Από την άλλη, η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου προκάλεσε ανησυχίες σχετικά με τα απορρίμματα από τις συσκευασίες και τις αυξημένες εκπομπές ρύπων από τα οχήματα παράδοσης.

Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ενσωμάτωσης βιώσιμων πρακτικών στις διαδικασίες των εμπόρων. Εταιρείες logistics όπως η DHL, η DPDgroup και η Hermes έχουν δεσμευτεί για ένα μέλλον χωρίς εκπομπές ρύπων, με τη χρήση εναλλακτικών οχημάτων. Για τη μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας, οι λιανοπωλητές μπορούν επίσης να στραφούν σε βιώσιμες συσκευασίες προϊόντων.

Ο ανταγωνισμός στην εφοδιαστική ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα είναι σκληρός και οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να εξετάσουν πώς μπορούν να επιτύχουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους, χρησιμοποιώντας μία ή περισσότερες από τις παραπάνω τάσεις για να διαφοροποιηθούν.

Πηγή: parcelmonitor.com

 

Μοιραστείτε το άρθρο

 [social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Logistics

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search