Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του λιανικού εμπορίου, ιδιαίτερα των online πωλήσεων ρούχων, φαίνεται να υποτιμάται σταθερά. Για παράδειγμα, μεταξύ 22% και 44% των επιστρεφόμενων ενδυμάτων δεν πωλούνται ποτέ σε επόμενο καταναλωτή και αυτά τα αχρησιμοποίητα προϊόντα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του χώρου της μόδας, δεν υπάρχουν ακόμα πολλά στοιχεία για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τις επιστροφές.
Οι επιστροφές είναι ένα ευρέως γνωστό πρόβλημα στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι οι πωλητές στην περιοχή DACH πρέπει να αντιμετωπίσουν υψηλό κόστος ανά επιστρεφόμενη παραγγελία. Για να αποθαρρύνουν την επιστροφή προϊόντων, πολλοί έμποροι έχουν εφαρμόσει τέλη επιστροφής.
Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να μην κατανοούν τις αρνητικές επιπτώσεις των επιστροφών. Οι υπερβολικές παραγγελίες (παραγγελία ενός προϊόντος σε πολλά χρώματα ή μεγέθη) είναι κοινή πρακτική, η οποία "ενθαρρύνεται" από προγράμματα όπως το "Try before you buy" της Amazon. Ως αποτέλεσμα, επιστρέφονται κατά μέσο όρο το 20% με 30% των αντικειμένων που παραγγέλθηκαν ηλεκτρονικά.
Όταν τα αντικείμενα επιστρέφονται, οι έμποροι πρέπει να ολοκληρώσουν μια περίπλοκη διαδικασία ταξινόμησης, ελέγχου και συχνά καθαρισμού και επανασυσκευασίας του προϊόντος. Το κόστος αυτής της διαδικασίας είναι συχνά υψηλότερο από τη λιανική αξία. "Δεδομένου ότι πολλές επιστροφές μπορούν να πωληθούν μόνο με έκπτωση, ορισμένα αντικείμενα πετιούνται ή καταστρέφονται χωρίς να χρησιμοποιηθούν ποτέ", σημειώνουν οι ερευνητές.
Με βάση ένα σύνολο δεδομένων 630.000 επιστρεφόμενων ειδών ένδυσης στην Ευρώπη, το 44% δεν φτάνει ποτέ σε δεύτερο καταναλωτή. Τα μισά από αυτά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χωματερές και το ένα έβδομο αποτεφρώνεται. Τα υπόλοιπα χάνονται κάπου στην πορεία...
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Stockcake