Η Forrester αναμένει σημαντική αύξηση στις διαδικτυακές δαπάνες αγορών λιανικής στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες τα επόμενα χρόνια, η οποία ετησίως θα φτάσει το 9,2%.
Η αμερικανική εταιρεία ερευνών αποκάλυψε σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεσή της σχετικά με τις προβλέψεις για online πωλήσεις λιανικής στις 5 μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη: τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Αυτές οι 5 χώρες μαζί αντιπροσωπεύουν το 70% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) στη Δυτική Ευρώπη.
Η εταιρεία σημειώνει ότι τόσο οι online όσο και οι offline δαπάνες λιανικής, έχουν επηρεαστεί έντονα τα τελευταία χρόνια από την πανδημία COVID-19, τα παγκόσμια προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τον υψηλό πληθωρισμό και την αδύναμη οικονομία.
Οι online πωλήσεις λιανικής παρουσίασαν αρνητική ανάπτυξη το 2022, μετά από εξαιρετικά ισχυρή ανάπτυξη το 2020 και το 2021. Κατά το τρέχον έτος, οι δαπάνες αυξάνονται ξανά, αλλά όχι όπως πριν, σύμφωνα με τη Forrester: «Αν και η αύξηση των διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων επέστρεψε σε θετικό έδαφος το 2023, ήταν πολύ κάτω από τη μέση ανάπτυξη κατά τα προ-πανδημικά έτη, από το 2014 έως το 2019».
Η Forrester αναμένει ότι η αύξηση των online πωλήσεων λιανικής θα «ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδα» από το 2024 και μετά. Η εταιρεία προβλέπει ότι οι συνδυασμένες διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις στις 5 κορυφαίες χώρες της Ευρώπης θα αυξηθούν από 372 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 σε 579 δισεκατομμύρια ευρώ το 2028, με πενταετή σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης τουλάχιστον 9,2%.
Η πρόβλεψη ευθυγραμμίζεται με εκείνη της GlobalData, η οποία αναμένει ανάπτυξη 9% για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη, έως το 2027.
Επίσης, η Forrester σχολιάζει την αναμενόμενη διαδικτυακή διείσδυση λιανικής, επί του συνόλου των λιανικών πωλήσεων. Μετά από χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, η διείσδυση της online λιανικής μειώθηκε το 2022. Το 2023, αναμένεται να παραμείνει σταθερή, σύμφωνα με τη Forrester. Όσον αφορά στις πέντε κυρίαρχες χώρες που προαναφέρθηκαν, αναμένται να αυξηθεί από 16% το 2023 σε 22% το 2028, με το Ηνωμένο Βασίλειο να κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση.
Πηγή: ecommercenews.eu
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης