Τα marketplaces κυριαρχούν στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο, αντιπροσωπεύοντας το 60% των διαδικτυακών δαπανών πέρυσι. Στην Ευρώπη, ειδικότερα, τα εξειδικευμένα marketplaces ωφελούνται από αυτή την ανάπτυξη.
Αυτά τα στοιχεία αναφέρει η νέα έκθεση της OC&C Strategy Consultants. Σύμφωνα με τον οργανισμό, οι καταναλωτές παγκοσμίως ξόδεψαν 4,1 τρισ. δολάρια σε online marketplaces πέρυσι, σημειώνοντας ανάπτυξη άνω του 70% σε τρία χρόνια και αναπτύσσοντας το διασυνοριακό εμπόριο.
Η ανάλυση της OC&C αποκαλύπτει ότι τα εξειδικευμένα μοντέλα, όπως οι καθετοποιημένες αγορές, τα μεταχειρισμένα είδη και τα υπερτοπικά μοντέλα, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ανάπτυξης των διαδικτυακών marketplaces.
Καταφέρνουν να κερδίσουν τους πελάτες αντιμετωπίζοντας συγκεκριμένες ανάγκες τους, που τα γενικά marketplaces δυσκολεύονται να καλύψουν. Ως αποτέλεσμα, σημειώνουν μεγαλύτερη ανάπτυξη, σχεδόν 1,6 φορές ταχύτερα, καταφέροντας, μάλιστα, να πάρουν μερίδιο αγοράς από παραδοσιακούς παίκτες, όπως τα Amazon και eBay.
Αυτή η ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου "οι ειδικοί" είναι εδραιωμένοι, καταλαμβάνοντας μερίδιο 15% των δαπανών σε marketplaces, σε σύγκριση με όχι περισσότερο από 5% στην Κίνα. Αυτό υποδεικνύει ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές προτιμούν τις κάθετες αγορές, αν και η OC&C σημειώνει σημαντικές διαφορές μεταξύ των κατηγοριών. Ειδικά σε σχετικά ώριμα τμήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και ρούχα, τα εξειδικευμένα marketplaces κερδίζουν ολοένα και περισσότερο μερίδιο αγοράς.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την έκθεση, στο website της OC&C Strategy Consultants εδώ: occstrategy.com
Πηγή: ecommercenews