Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 19% κατά το 2017, μόνο με την Ασία να σημειώνει μεγαλύτερη αύξηση φέτος.
Όμως με την Ευρώπη να έχει την υψηλότερη διείσδυση στο Διαδίκτυο, η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή αυτή θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα της Παγκόσμιας έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2017, που διεξήχθη από το Ίδρυμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αναφέρει ότι παρόλο που η τάση αύξησης των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να επιβραδυνθεί , το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να αυξάνεται σε παγκοσμίως, με ρυθμούς ανάπτυξης πέρυσι που κυμαίνονταν από 1,45 έως 39%.
Για το ευρωπαϊκό μέρος της έκθεσής του, το Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου εξέτασε τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Ρωσία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Τουρκία.
Η μεγαλύτερη απόδοση στη Γερμανία
Ένα από τα πράγματα που διαπίστωσε είναι ότι η απόδοση στον τομέα των logistics διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα.
O δείκτης αυτής της απόδοσης αντικατοπτρίζει τη ποιότητα των logistics μιας χώρας, με βάση μεταξύ άλλων, την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας εκτελωνισμού, και την ποιότητα της υποδομής που σχετίζεται με το εμπόριο και τις μεταφορές.
Την υψηλότερη απόδοση την είχε η Γερμανία (4.23) ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (4,07) και τις Ηνωμένες Πολιτείες (3,99) με τη Ρωσία να έχει τη χαμηλότερη απόδοση, με 2,57.
Το Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου εξέτασε επίσης τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας ανά χώρα. Με άλλα λόγια, εκεί που το περιβάλλον είναι το πλέον ευνοϊκό για την έναρξη και τη λειτουργία μιας τοπικής επιχείρησης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε την 7η θέση, ενώ η Γερμανία και η Γαλλία αντίστοιχα την 17η και 29η θέση.
Η Ευρώπη έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση στο διαδίκτυο
Η Ευρώπη επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη διείσδυση στο διαδίκτυο, με το 80,5% του πληθυσμού να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.
Η χαμηλότερη διείσδυση βρίσκεται στην ζώνη Ασίας-Ειρηνικού (46,6%). Αν και αυτό χρειάζεται κάποια διευκρίνιση: η περιοχή έχει γενικά εξαιρετικά υψηλά ποσοστά διείσδυσης στο Διαδίκτυο, αλλά τα χαμηλά ποσοστά της Ινδίας και της Ινδονησίας μειώνουν σημαντικά τον μέσο όρο.
Όταν εξετάζουμε τα ποσοστά διείσδυσης του διαδικτύου ανά χώρα, το Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσεται πρώτο με 97,52%.
Ο συνολικός τζίρος B2C του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των επιλεγμένων χωρών αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 1,56 τρισεκατομμύρια ευρώ το 2017.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αυτού του κύκλου εργασιών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ των συνολικών εσόδων.
Η Ευρώπη έχει μερίδιο 25,64%, με κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου περίπου 400 δισ. Ευρώ.
Το Ίδρυμα ηλεκτρονικού εμπορίου εξέτασε επίσης ποιες χώρες διαθέτουν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Αυστραλία καταλαμβάνει την πρώτη θέση με ρυθμό ανάπτυξης 40 τοις εκατό, ακολουθούμενη από την Τουρκία, με 31 τοις εκατό.
Η Ιταλία και η Ισπανία είναι επίσης στην πρώτη πεντάδα, με αντίστοιχα 26% και 25%.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι στη Ευρώπη το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το υψηλότερο μερίδιο στο ΑΕΠ μεταξύ όλων των περιφερειών με 4,91%.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 7,9% του ΑΕΠ της χώρας καταλαμβάνοντας έτσι την πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών .
Όσον αφορά τους ηλεκτρονικούς καταναλωτές, η Ευρώπη εξακολουθεί να υπολείπεται σε σχέση με την Βόρεια Αμερική. Στην Ευρώπη, το 58% των χρηστών του διαδικτύου αγοράζουν ηλεκτρονικά, ενώ στη Βόρεια Αμερική, το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 70%.
Στην Ευρώπη, το 57% των καταναλωτών αγόρασε για πρώτη φορά κάτι μέσω του smartphone ή του tablet πριν από ένα χρόνο.
Και τώρα, το 22% των καταναλωτών καταναλώνουν σχεδόν εβδομαδιαία μέσω της κινητής συσκευής τους. Επίσης, στην περιοχή αυτή, το 40% των καταναλωτών είναι εξαιρετικά ικανοποιημένο από τις αγορές μέσω του mobile.
Ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γαλλία, υπάρχουν πολλοί ικανοποιημένοι πελάτες που θα συνεχίσουν να καταναλώνουν μέσω της κινητής τους συσκευής.
Ο Ευρωπαίος επιθυμεί να πληρώσει με πιστωτική κάρτα
Με βάση τις πληροφορίες από τις επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες, η πιστωτική κάρτα είναι η πιο χρησιμοποιημένη μέθοδος πληρωμής (54%) στην Ευρώπη.
Ακολουθεί η χρεωστική κάρτα (45%), η μέθοδος PayPal (39%), με αντικαταβολή (20%), διατραπεζική μεταφορά (11%) και κάρτες δώρων (7%).
Η Τουρκία οδηγεί σε μηνιαίες ηλεκτρονικές πληρωμές, με το 44% του πληθυσμού να πραγματοποιεί μηνιαίες πληρωμές στο διαδίκτυο.
Πηγή: ecommercenews.