Ο ψηφιακός κόσμος είναι πλέον πλημμυρισμένος από επιλογές αγορών σε σχεδόν κάθε αγορά λιανικής, επομένως η παρακολούθηση των τάσεων του Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση που θέλει να επιβιώσει και να αναπτυχθεί.
Δείτε στο κείμενο που ακολουθεί τις πιο σημαντικές τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο για το 2023 και προετοιματείτε κατάλληλα, για το επόμενο επιχειρηματικό σας βήμα.
Αυξημένη εξάρτηση από το Internet
Καθώς οι καταναλωτές βασίζονται περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο μετά την πανδημία του νέου κορωνοϊού, το Ηλεκτρονικό Εμπόριο ακμάζει σε παγκόσμιο επίπεδο. Η βολική, άνετη και ανέπαφη φύση των διαδικτυακών αγορών, από επιτραπέζιο υπολογιστή, tablet ή smartphone, είναι εδώ για να μείνει. Οι διαδικτυακές αγορές είναι πλέον ευκολότερες, πιο φιλικές και πιο προσιτές από ποτέ.
Καθώς οι τεχνολογίες και οι αλγόριθμοι συνεχίζουν να εξελίσσονται, αναμένεται διαρκής ανάπτυξη των περισσότερων επιχειρήσεων μέσω του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Εάν η online παρουσία σας δεν είναι στο επιθυμητό σημείο, εξετάστε το συντομότερο τη βελτιστοποίησή της, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σημερινών καταναλωτών σε όλες τις πλατφόρμες (υπολογιστές και mobile), είναι το κλειδί για να παραμείνετε στην κορυφή μιας ταχέως εξελισσόμενης αγοράς.
Φωνητική αναζήτηση
Τα έξυπνα ηχεία / ψηφιακοί οικιακοί βοηθοί, όπως το Amazon Alexa και το Google Home, καθώς και οι mobile ψηφιακοί βοηθοί, όπως η Siri και η Cortana, χρησιμοποιούνται πλέον όλο και περισσότερο, από περισσότερους! Τα δεδομένα που συλλέγονται από το Think with Google, δείχνουν ότι ένα τεράστιο 72% των κατόχων έξυπνων ηχείων αναφέρει ότι τα χρησιμοποιεί κάθε μέρα.
Αυτές οι υπηρεσίες, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούνται για την αναζήτηση προϊόντων και τη δημιουργία λιστών αγορών και παραγγελιών. Με αυτό σαν δεδομένο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να βελτιστοποιούν τις λέξεις-κλειδιά και το περιεχόμενο που σχετίζονται με φωνητικές αναζητήσεις που πραγματοποιούνται μέσω αυτών των συσκευών, για να απευθυνθούν σε αυτό το κοινό.
Τρόποι πληρωμής
Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο υπηρεσίες ψηφιακών πληρωμών όπως το PayPal, το Apple Pay, το Google Pay, αφού έχουν αρχίσει να εμπιστεύονται αυτές τις πιο βολικές, γρήγορες και ασφαλείς μεθόδους πληρωμών για τις αγορές τους.
Η παροχή ευελιξίας προς τους καταναλωτές, όσον αφορά στις επιλογές πληρωμής, είναι ένας πολύ καλός τρόπος αύξησης των ποσοστών μετατροπής και αποφυγής εγκαταλελειμμένων καλαθιών αγοράς. Όσο περισσότεροι τρόποι πληρωμής, τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία για την επιχείρησή σας.
Νεότερες Γενιές
Η δυναμική ηλικιακή ομάδα 25-40 είναι πάντα στο επίκεντρο (και) των αγορών και έρευνες αναφέρουν ότι έως και το 80% των καταναλωτών αυτής της ηλικίας κάνει τις αγορές του κυρίως online. Η βελτιστοποίηση του e-shop σας σύμφωνα με τις προτεραιότητες και τα ενδιαφέροντα των νεότερων καταναλωτών, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση των πωλήσεων και των ποσοστών μετατροπών.
Ένας εύκολος τρόπος για να διαπιστώσετε το πόσο ελκυστικό είναι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, είναι να διεξάγετε έρευνα σχετικά με τον σχεδιασμό του. Κατόπιν, μπορείτε να τροποποιήσετε τον σχεδιασμό, την εμπειρία χρήστη, ή και να ακολουθήσετε μια νέα στρατηγική, όσον αφορά στο μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Social Commerce
Το μάρκετινγκ προϊόντων και οι διαφημίσεις με δυνατότητα αγοράς έχουν ενσωματωθεί απρόσκοπτα στις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Περίπου το 68% των χρηστών αναφέρει ότι πραγματοποιεί αγορές μέσω social media και σχεδόν όλοι σκοπεύουν να κάνουν μια τέτοια αγορά μέσα στον επόμενο χρόνο.
Ενισχύστε την παρουσία της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προωθείστε τα προϊόντα σας αποτελεσματικά, ώστε να προσεγγίσετε αυτούς τους καταναλωτές και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Εάν είστε ήδη πολύ δραστήριοι στα social media, λειτουργεί αυτό που κάνετε; Αν όχι, ίσως είναι καιρός να δοκιμάσετε κάτι άλλο.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες και επιχειρηματικές αξίες
Οι πολίτες παγκοσμίως έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση από ποτέ. Η αυξημένη υποστήριξη σε εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα σε βιώσιμες πρακτικές, σημαίνει μια καταναλωτική βάση έτοιμη να υποστηρίξει και να διατηρήσει θετικές επιχειρηματικές αξίες. Η ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα, το δίκαιο εμπόριο, η βιωσιμότητα, η θετική εταιρική κουλτούρα και άλλα κινήματα υπέρ του περιβάλλοντος και της κοινωνικής ευθύνης μεγενθύνονται.
Η μετάβαση της εταιρείας σας σε ένα πιο πράσινο επιχειρηματικό μοντέλο και η ευθυγράμμιση των αξιών της με τους σύγχρονους καταναλωτές, θα αυξήσει τις προοπτικές πωλήσεων και θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιστή βάση πελατών.
Οπτικό εμπόριο και βίντεο
Οι στατικές φωτογραφίες προϊόντων δεν αρκούν πλέον. Προτού προχωρήσουν σε μια αγορά, οι καταναλωτές θέλουν όλο και περισσότερο να εξερευνήσουν ένα προϊόν σε βάθος. Η παροχή βίντεο, αναλυτικών πληροφοριών, κριτικών και διαδραστικού περιεχομένου σχετικά με ένα προϊόν, μπορεί να το κάνει πιο εμπορεύσιμο και να αυξήσει τις πωλήσεις σας.
Επαυξημένη πραγματικότητα και εικονική πραγματικότητα
Εκ φύσεως, οι ηλεκτρονικές αγορές πάντα περιόριζαν τη δυνατότητα του πελάτη να αλληλεπιδράσει με ένα προϊόν πριν από την αγορά του. Η αναπαράσταση εικόνων και βίντεο έχει γίνει ζωτικής σημασίας, ειδικά όταν τραβούν αρχικά την προσοχή ενός πελάτη, έστω και εάν δεν υποκαθιστούν ικανοποιητικά την φυσική αλληλεπίδραση.
Η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα (AR και VR, αντίστοιχα) μπορούν να παρέχουν ένα εξαιρετικό επίπεδο engagement με τον online καταναλωτή. Οι διαθέσιμες εφαρμογές AR και VR για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, παρέχουν την ευκαιρία σε δημιουργικές επιχειρήσεις να προσφέρουν την εμπειρία φυσικών αγορών στους πελάτες τους.
Εξατομίκευση
Σας αρέσει να σκέφτεστε τον εαυτό σας ως στατιστικό στοιχείο; Οι πελάτες σας μάλλον όχι! Η εταιρεία σας πρέπει να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία στους επισκέπτες του ηλεκτρονικού της καταστήματος.
Για οτιδήποτε κάνουμε στο διαδίκτυο συλλέγονται δεδομένα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας πιο εξατομικευμένης εμπειρίας αγορών για τον πελάτη. Η χρήση δεδομένων που συλλέγονται από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, για την προσαρμογή τής εμπειρίας αγορών σε κάθε μεμονωμένο πελάτη, μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιο βελτιωμένη εμπειρία περιήγησης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Εικονικοί βοηθοί
Τα chatbots έχουν γίνει το διαδικτυακό ισοδύναμο ενός αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών. Είναι εκεί για να καθοδηγήσουν τους πελάτες στις αναζητήσεις προϊόντων, να βοηθήσουν με συχνές ερωτήσεις και να τους κατευθύνουν στη σωστή σελίδα. Ένας εικονικός βοηθός μπορεί να συμπληρώσει ένα τμήμα της εξυπηρέτησης πελατών, μειώνοντας ταυτόχρονα τα έξοδα.
Εικόνα: John Schnobrich, Unsplash
Πηγή: forbes.com
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]