Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πώληση αγαθών και υπηρεσιών σε διεθνές κοινό, μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Με την ταχεία υιοθέτηση των εργαλείων ψηφιακών πληρωμών και την αυξανόμενη δημοτικότητα των διαδικτυακών αγορών, ο διασυνοριακός χώρος logistics και παραδόσεων εξελίσσεται με ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι είχαμε ποτέ φανταστεί. Σύμφωνα με την κορυφαία εταιρεία ερευνών Valuates Reports, το μέγεθος της παγκόσμιας διασυνοριακής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1.508.700 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027.
Η έκθεση Global E-Commerce Logistics 2022 από την Transport Intelligence (Ti) παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για τις διασυνοριακές αγορές σε όλο τον κόσμο, με βάση δεδομένα ανάπτυξης και προβλέψεις από το 2021 έως το 2026. Η έκθεση εξετάζει επίσης ορισμένες βασικές τάσεις και εξελίξεις που αντιμετωπίζουν οι αγορές από το 2022 και μετά. Ας ρίξουμε μια ματιά!
Το 55% των online αγοραστών πραγματοποίησε διασυνοριακές αγορές το 2021
Η ανάπτυξη της αγοράς διασυνοριακού εμπορίου το 2021
Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, οι πελάτες της Βόρειας Αμερικής πραγματοποιούν λιγότερες διεθνείς αγορές σε σχέση με τους καταναλωτές άλλων περιοχών, με το διασυνοριακό μερίδιο αγοράς τους να ανέρχεται στο 14% των συνολικών online αγορών τους.
Όσον αφορά στις χώρες, οι ΗΠΑ συνεισέφεραν τα περισσότερα έσοδα στη διασυνοριακή αγορά της Βόρειας Αμερικής, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 78% της συνολικής τους αξίας το 2021. Αυτό θα μπορούσε πιθανότατα να οφείλεται στις πρόσφατες επενδύσεις σε υπηρεσίες εξερχόμενων δραστηριοτήτων σε ολόκληρη τη χώρα. Η DHL, για πρώτη φορά, επέκτεινε το κέντρο διανομής της στην Καλιφόρνια τον περασμένο Αύγουστο για να επιτρέψει την ομαλή επεξεργασία των διεθνών πακέτων. Περίπου την ίδια περίοδο, δημιούργησαν επίσης πύλες εξαγωγών ειδικά για διασυνοριακές αποστολές σε επιλεγμένες πολιτείες των ΗΠΑ.
Η αγορά logistics διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 στην Ευρώπη αποτιμήθηκε σε 12.710 εκατομμύρια ευρώ, με τη Γερμανία να αντιπροσωπεύει περίπου το 28,5% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Με βάση τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Eurostat, το 32% των διαδικτυακών αγοραστών στην περιοχή έχουν αγοράσει ή παραγγείλει προϊόντα από άλλες χώρες της ΕΕ τον τελευταίο χρόνο. Επίσης, η έρευνα διαπίστωσε ότι η ηλικιακή ομάδα 16-24 είχε το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που αγόραζαν αγαθά από καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός ΕΕ (26%), καθώς και από άλλες χώρες της ΕΕ (35%).
Στη γεωγραφική περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC), η Κίνα κυριαρχεί επί του παρόντος στην αγορά logistics διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, καταλαμβάνοντας την πλειοψηφία, με ποσοστό 56,4% της συνολικής αξίας της αγοράς (23.596 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με στοιχεία της Ernst & Young του Οκτωβρίου του 2021, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα αυξήθηκε κατά 31,1% από έτος σε έτος, σε μεγάλο βαθμό λόγω της ωριμότητας του τοπίου, σε συνδυασμό με την παρουσία αποθηκών και δικτύων logistics ειδικά για αποστολές στο εξωτερικό, που συμβάλλουν στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της αγοράς. Παρά τη σταθερή πρόοδο τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις όσον αφορά τις διασυνοριακές σχέσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας με τις δυτικές αγορές, όσον αφορά τη φορολογική συμμόρφωση. Τα περισσότερα ζητήματα συνδέονται με τους περίπλοκους φορολογικούς κανονισμούς στις ΗΠΑ και τους νέους κανόνες ΦΠΑ που σχετίζονται με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, που θεσπίστηκαν από την ΕΕ τον Ιούλιο του 2021.
Διαβάστε εδώ το πλήρες άρθρο του Parcel Monitor!
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]