Θες η πρόοδος της τεχνολογίας με τις νέες δυνατότητες που παρέχει στους καταναλωτές, θες η ωρίμανση του αγοραστικού κοινού, θες τα capital controls που έχουν αλλάξει πλέον τις συνήθειές μας και στα κάθε λογής ψώνια,
το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται όλο και περισσότερο στη χώρα μας –κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς- αν και απέχουμε ακόμα από το επίπεδο των χωρών της Δυτικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με στοιχεία του ευρωπαϊκού φορέα e-Commerce Europe–που διαβιβάστηκαν πριν από λίγες ημέρες στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή,ο ετήσιος e-τζίρος στην Ελλάδα αυξήθηκε από τα 3,8 δισ. ευρώ το 2015, στα 4,5 δισ. πέρυσι.
Η άνοδος αυτή, σύμφωνα με τη ΓΓΕ & ΠΚ, επιβεβαιώνει τόσο την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές, όσο και τον αυξανόμενο ρυθμό κατάρτισης συμβάσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις λιανικής.
Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομίας ετοιμάζεται –σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ- να καταθέσει σχέδιο νόμου στη Βουλή, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου των ηλεκτρονικών αγοραπωλησιών αγαθών.
Έχοντας ως κύριο στόχο τη διασφάλιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των αγοραστών,το σχέδιο νόμου θα αναμορφώσει τον ν. 2251/1994 επιδιώκοντας την απλούστευση, τον εξορθολογισμό και την ομογενοποίηση της νομοθεσίας η οποία διέπει σήμερα την προστασία των καταναλωτών.
Όμως, κατά τους εμπνευστές του σχεδίου νόμου, ταυτόχρονα θα επιτευχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόχων ηλεκτρονικού εμπορίου, μείωση του κόστους συμμόρφωσης και εξασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού με τους ξένους παρόχους.