Κατά την περίοδο του lockdown για τον περιορισμό τής διασποράς του COVID-19, οι Έλληνες πολίτες ψηφιοποίησαν ακόμη περισσότερο δραστηριότητες, όπως οι αγορές, οι τραπεζικές συναλλαγές και οι συναλλαγές με το Δημόσιο, η εργασία, η εκπαίδευση, η επικοινωνία, η ψυχαγωγία και η ενημέρωση.
Το διάστημα της καραντίνας, που επιβλήθηκε για τον έλεγχο του νέου κορωνοϊού, οι online τραπεζικές συναλλαγές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 41% σε σχέση με πριν. Την ίδια περίοδο, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο ενισχύθηκαν κατά 38%, ενώ το e-learning αυξήθηκε σε ποσοστό 49%.
Οι Έλληνες πολίτες - όπως άλλωστε συνέβη σε παγκόσμιο επίπεδο - αντιμετώπισαν το Διαδίκτυο ως ένα ασφαλές καταφύγιο, προκειμένου να προστατεύσουν το πολύτιμο αγαθό της υγείας. Έτσι, σχεδόν ένας στους δύο (46%) εργάστηκε από το σπίτι, ενώ όλοι οι Έλληνες (97%) απέκτησαν τουλάχιστον μια νέα συνήθεια την περίοδο του lockdown, με τους περισσότερους (59%) να απαντούν ότι η νέα αυτή συνήθεια ήταν οι online αγορές. Μάλιστα, η στροφή του Έλληνα στις ηλεκτρονικές αγορές δεν φαίνεται να αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο, αλλά μάλλον ήρθε για να μείνει, αφού το 37% των πολιτών απαντά ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές και στο μέλλον.
Ψηφιακή υπόθεση έγινε την περίοδο του lockdown και η επικοινωνία, με τους Έλληνες να κάνουν ακόμη μεγαλύτερη χρήση περισσότερων networks, προκειμένου να επικοινωνήσουν. Η χρήση του Messenger αυξήθηκε κατά 27%, του Viber κατά 10%, η χρήση του Skype διευρύνθηκε κατά 59% και του WhatsApp κατά 34%.
Την ψηφιακή οδό επέλεξαν οι Έλληνες πολίτες και για την ενημέρωσή τους. Όπως δείχνει νέα έρευνα της FocusBari με τίτλο "Greece Covid-19: The 'Next Day' 4 the 'Next We'", τα digital ΜΜΕ ξεπέρασαν τα παραδοσιακά, ως πηγή ενημέρωσης το διάστημα της καραντίνας. Οι Έλληνες στράφηκαν σε ενημερωτικά sites (68%), στα κοινωνικά δίκτυα (47%) και στις επίσημες κυβερνητικές ιστοσελίδες (30%) για την ενημέρωσή τους. Παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως οι εφημερίδες συγκέντρωσαν ποσοστό 22%, ενώ το ραδιόφωνο 20%, αν και την πρωτοκαθεδρία στην ενημέρωση κέρδισαν σαφέστατα τα τηλεοπτικά κανάλια (70%).
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Steve Buissinne, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]