Το τέλος του password στις ψηφιακές συναλλαγές
Η Mastercard, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, αξιοποιούν τη βιομετρική τεχνολογία
Υπάρχει, σήμερα, η εκτίμηση ότι ο αριθμός των passwords από τα 90 δις θα ξεπεράσει,ως το 2020, τα 300 δις κωδικούς πρόσβασης.
Το γεγονός αυτό αποτελεί πονοκέφαλο για τα συστήματα ασφαλείας καθώς, σήμερα, οι κωδικοί πρόσβασης αποτελούν τη βασική απειλή για κυβερνοεπιθέσεις.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν η Opus Research, η Mastercard και το Τμήμα Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Department of Computer Science)του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, οι χρήστες χρησιμοποιούν,σήμερα, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90% online λογαριασμούς.
Όμως, το 20% εξ αυτών ξεχνούν τον κωδικό πρόσβασής τους έπειτα από 2 εβδομάδες. Παράλληλα, το ένα τέταρτο των χρηστών ξεχνούν κάθε μέρα ένα password, ενώ το ένα τρίτο των ηλεκτρονικών συναλλαγών δεν ολοκληρώνεται εξαιτίας αυτού ακριβώς του γεγονότος.
Με βάση τα παραπάνω, είναι λογικό οι καταναλωτές να προτιμούν σχεδόν στο σύνολό τους (93%) τη χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών,
όπως το δακτυλικό αποτύπωμα ή ανάγνωση της ίριδας του ματιού, για την εξακρίβωση της ταυτότητάς τους τόσο στις πληρωμές, όσο και σε άλλες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
Η χρήση αυτών των χαρακτηριστικών εξαλείφει ουσιαστικά την ανάγκη εκ μέρους του χρήστη να θυμάται τον κωδικό πρόσβασής του.
Παρόλα αυτά, ενώ το 92% των επαγγελματιών του τραπεζικού κλάδου επιθυμούν την υιοθέτηση της βιομετρικής τεχνολογίας, μόνο το 36% εξ αυτών αισθάνονται ότι διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία για την επιτυχή εφαρμογή της.
Η έρευνα με τίτλο “Mobile Biometrics in Financial Services: A Five Factor Framework” της Mastercard και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, προτείνει μία σειρά από κατευθυντήριες γραμμές, ειδικά σχεδιασμένες για να βοηθήσουν τους τραπεζικούς οργανισμούς να αντιληφθούν και να εφαρμόσουν με επιτυχία τη βιομετρική τεχνολογία.
Καθώς, οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones αναμένεται να αγγίξουν τα 400 δις δολάρια ως τον επόμενο χρόνο, ολοένα περισσότεροι άνθρωποι σ’ ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν πρόσβαση σ’ ένα εργαλείο, μέσω του οποίου θα μπορούν να χρησιμοποιούν mobile biometrics.
Μέσα από πρωτοβουλίες, όπως η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η Mastercard εντείνει τις προσπάθειές της για ευρεία και υπεύθυνη υιοθέτηση mobile biometrics λύσεων στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
«Τα biometrics αποτελούν την αιχμή της τάσης προς ένα μέλλον απαλλαγμένο από τη χρήση κωδικών πρόσβασης, όπου η ψηφιακή μας ταυτότητα είναι ουσιαστικά αυτό που είμαστε και όχι ό,τι θυμόμαστε» σημειώνει ο Ajay Bhalla, πρόεδρος του τομέα Global Enterprise Ris k& Security της Mastercard.
Ήδη, μέσω τουMaster card Identity Check Mobile, οι κάτοχοι καρτών μπορούν να εξακριβώσουν την ταυτότητά τους είτε χρησιμοποιώντας το finger print scanner του smartphone τους, είτε μέσω τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, βγάζοντας απλά μία “selfie”…
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η έρευνα, οι εταιρείες του κλάδου χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μια σειρά ζητημάτων, στην πορεία προς την αξιοποίηση της βιομετρικής τεχνολογίας στις δραστηριότητές τους.
Οι παράγοντες αυτοί είναι η απόδοση, η χρηστικότητα, η διαλειτουργικότητα (η δυνατότητα, δηλαδή, για εφαρμογή της λύσης σ’ ένα μεγάλο εύρος συσκευών), η ασφάλεια και η προστασία του προσωπικού απορρήτου