Digital Payments

Ο εξελισσόμενος κόσμος των πληρωμών στο e-commerce

Ο εξελισσόμενος κόσμος των πληρωμών στο e-commerce

Ο εξελισσόμενος κόσμος των πληρωμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο


Από την πρώτη συναλλαγή, το 1994, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι - το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύχθηκε ραγδαία, επηρεάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε σήμερα και οδηγώντας στη δημιουργία μιας εντελώς νέας βιομηχανίας με αντικείμενο την ηλεκτρονική λιανική και τις σχετικές μ’ αυτήν υπηρεσίες υποστήριξης.

Ο τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφθασε τα 1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια κλίμακα το 2016 κιόλα δείχνουν ότι θα αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμότης τάξεως του 19% ως το 2020.

Η τεχνολογική πρόοδος οδήγησε στη διάδοση εναλλακτικών μεθόδων πληρωμών, οι οποίες κάνουν τις οικονομικές συναλλαγές πιο εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς. Κάποια επιτυχημένα παραδείγματα είναι τα Ideal, Sofort, PayPal και Klarna.

Σύμφωνα με την εταιρείαWorldpay, πάνω από 300 διαφορετικοί τύποι μεθόδων πληρωμής χρησιμοποιούνται σήμερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η πρόκληση - μια κατακερματισμένη αγορά ακατάλληλη για τις ανάγκες των εμπόρων

Η παραδοσιακή μέθοδος είσπραξης για τους εμπόρους απαιτεί φυσική παρουσία–στα καταστήματα χρησιμοποιούνται POS και PED (συσκευές ανάγνωσης καρτών με κωδικό) - και έχει, επίσης, τοπικό χαρακτήρα.

Οι παραδοσιακοί χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ανέπτυξαν ή απέκτησανμε αργό ρυθμότις δικές τους ψηφιακές δυνατότητες πληρωμής. Ακόμα κι αν διαθέτουν ειδική πύλη πληρωμών (payment gateway) αυτή είναι συνήθως ξεχωριστή από τις βασικές υπηρεσίες POS, με μικρή μεταξύ τους διαλειτουργικότητα.

Ωστόσο, προκειμένου να εκμεταλλευτούν πλήρως τις παγκοσμιοποιημένες δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και του mCommerce, οι οργανισμοί αυτοί πρέπει να υποστηρίζουν μια ενιαία, ομοιογενή, πολυκαναλική και με δυνατότητα πολλαπλών πληρωμών υπηρεσία, που να καλύπτει πολλές χώρες για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας πληρωμών!

Αυτό είναι το ελάχιστο POS στους εμπόρους – πελάτες τους και τους πελάτες των τελευταίων.

Λίγες υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών πληρωμών μπορούν πραγματικά να πετύχουν κάτι τέτοιο, σε παγκόσμια βάση.

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, λοιπόν, οι εταιρείες πληρωμών να καταφεύγουν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες χώρες και τεχνολογίες, ενώ παράλληλα επενδύουν συνεχώς στην αιχμή της τεχνολογίας και σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Στρατηγικές ενέργειες για την παροχή πλήρους, παγκόσμιας, πολυκαναλικής υπηρεσίας πληρωμών

Η αλυσίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου, περιλαμβάνει εμπόρους, πύλες πληρωμών, αγοραστές, μεταποιητές, δίκτυα πληρωμών και εκδότες μέσων πληρωμής.

Κάθε ένας από αυτούς αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διαμόρφωση μιας παγκόσμιας στρατηγικής πληρωμών, λόγω της ποικιλίας των απαιτήσεων στην πλευρά της ζήτησης και του κατακερματισμού των δυνατοτήτων στην πλευρά της προσφοράς.

Για τους εμπόρους, οι πληρωμές έχουν αποκτήσει πλέον στρατηγική σημασία. Οι εξαγορές, οι συγχωνεύσεις και οι τακτικές πρωτοβουλίες οδήγησαν συχνά, στο παρελθόν,ακόμα και στη χρήση διαφορετικών πυλών και παρόχων από διαφορετικά τμήματα της ίδιας επιχείρησης.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα ξεπερασμένης τεχνολογίας POS και τα νέα ρυθμιστικά πλαίσια, όπως το PSD2, δίνουν την ευκαιρία στους εμπόρους να εξορθολογίσουν και να ενοποιήσουν τασυστήματα πληρωμών τους, αναζητώντας παράλληλα βελτιώσεις τόσο στις αναλύσεις όσο και σε άλλες δυνατότητες πληρωμής.

Ειδικά για τις πύλες πληρωμών, ο καθορισμός των αγορών-στόχων τους θεωρείται κρίσιμης σημασίας όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές και τους τομείς των εμπορικών συναλλαγών στους οποίους απευθύνονται.

Στις βασικές στρατηγικές εκτιμήσεις περιλαμβάνονται και αποφάσεις για το αν η πύλη θα χρησιμοποιείται απευθείας από εμπόρους ή από μεσάζοντες, για το ποιες εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής θα υποστηριχθούν (συνήθως, μόνο ένας μικρός αριθμός χρησιμοποιείται σε κάθε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, αν και παγκοσμίως ξεπερνούν τις 300),

για την παροχή υπηρεσιών POS, ώστε οι έμποροι να λειτουργούν απρόσκοπτα τόσο online όσο και offline, καθώς και για το δίκτυο των μεσαζόντων που θα υποστηρίζουν

Για τις επιχειρήσεις διαχείρισης πληρωμών, η οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας για POS και ηλεκτρονικό εμπόριο,θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ.

Η ένταξη των εμπόρων εξακολουθεί να είναι κυρίως εγχώρια δραστηριότητα, λόγω της φυσικής μορφής της πώλησης, της υλοποίησης και της συντήρησης ενός δικτύου POS όμως, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται, καθώς οι τοπικοί έμποροι μεταλλάσσονται σε διασυνοριακές επιχειρήσεις και οι εγχώριοι καταναλωτές γίνονται διεθνείς,οι δημιουργοί των δικτύων πρέπει να καθορίσουν προσεκτικά τη στρατηγική τους, τόσο για τις διασυνοριακές πωλήσεις, όσο και για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι κάρτες κυριαρχούν σήμερα στα συστήματα επεξεργασίας, τα δίκτυα και τα συστήματα εκδόσεων. Ωστόσο, οι εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμής με κάρτες αναπτύσσονται ραγδαία, με έντονη την ενσωμάτωσή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο με τη σειρά του «εκθρονίζει» τις λιανικές πωλήσεις μέσω POS.

Γι’ αυτό το λόγο, όλοι οι παραπάνω είναι υποχρεωμένοι να επανακαθορίσουν τη στρατηγική τους, ώστε να καλύπτει τις εναλλακτικές μεθόδους πληρωμών, ξαναβάζοντας τις κάρτες στο παιχνίδι για το ψηφιακό εμπόριο.

Ο καθορισμός μιας στρατηγικής πληρωμών για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Η αγορά λιανικήςέχει μπει σε περίοδο τεκτονικών αλλαγών, λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς οι αγορές στο κατάστημα αντικαθίστανταιαπό ψηφιακές αγορές.

Όμως, έτσι, δημιουργούνται πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις με τους καταναλωτές που διασχίζουν όλα τα κανάλια και γεννούν σημαντικές επιπτώσεις και ευκαιρίες για τα επιχειρηματικά μοντέλα όλων των οργανισμών στην αλυσίδα αξίας. Είναι συναρπαστικό, λοιπόν, να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουν τις εξελίξεις οι «παίκτες»στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Πηγή: Accenture Banking Blog

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Payments

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search