Η αγορά κριτικών Google είναι μια δελεαστική αλλά πολύ κακή -έως και επικίνδυνη- πρακτική για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να ενισχύσουν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
Ενώ μπορεί να παρέχει μια ψεύτικη, ωραιοποιημένη εικόνα για την ποιότητα και την αξιοπιστία μιας επιχείρησης και βραχυπρόθεσμα να φέρει θετικά αποτελέσματα, εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους και μακροπρόθεσμες συνέπειες.
Από την παραβίαση των όρων παροχής υπηρεσιών της Google, έως τη διάβρωση της εμπιστοσύνης με τους πελάτες, αυτή η πρακτική μπορεί τελικά περισσότερο να βλάψει μια επιχείρηση παρά να τη βοηθήσει.
Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία έδειξαν ότι η Google επεξεργάζεται περίπου το 81%-91% όλων των αναζητήσεων στο διαδίκτυο παγκοσμίως.
Αυτός ο εκπληκτικός αριθμός από μόνος του είναι αρκετός λόγος για να θέλει μια επιχείρηση να λάβει όσο το δυνατόν περισσότερες θετικές κριτικές και κάποιοι μπορεί να μπουν στον πειρασμό να αγοράσουν κριτικές. Μην το κάνετε!
Ένα πρόσφατο άρθρο των New York Times ανέφερε ότι η δημιουργία ψεύτικων κριτικών μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο έως και 100.000 δολαρίων. Και δεν είναι λίγες οι φορές που η Google έχει επιβάλλει πρόστιμα στις επιχειρήσεις, όταν καταφέρνει και το αποδεικνύει.
Αντίθετα, η εστίαση θα πρέπει να γίνει γύρω από τη λήψη περισσότερων κριτικών στην Google με οργανικό τρόπο και από πραγματικούς πελάτες.
Γιατί πρέπει να αποφεύγεται η αγορά κριτικών στην Google
Οι κριτικές Google γίνονται όλο και πιο σημαντικές για την επιτυχία μιας επιχείρησης, ειδικά για τις τοπικές επιχειρήσεις, καθώς αυτή η βαθμολογία "με αστέρια" είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν οι πελάτες όταν αναζητούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Εάν έχετε δεχτεί μερικές κακές κριτικές, τότε είναι πιθανό να μη σας επιλέξουν οι δυνητικοί πελάτες για να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που αναζητούν.
Επομένως, αξίζει να διακινδυνεύσετε την αγορά θετικών κριτικών για να αυξήσετε τον αριθμό τους. Ή μήπως όχι. Η απάντηση είναι σίγουρα όχι!
Δείτε μερικούς σημαντικούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει να αποφεύγεται η αγορά κριτικών στη Google.
1. Μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερο
Η Google, όπως και πολλές άλλες πλατφόρμες κριτικών, απαγορεύει ρητά τη δημοσίευση ψεύτικων ή παραπλανητικών κριτικών και αναπτύσσει συνεχώς τεχνολογίες και συστήματα για τον εντοπισμό και την κατάργησή τους.
Οι επιχειρήσεις που πιάνονται να αγοράζουν κριτικές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κυρώσεις. H Google τα τελευταία χρόνια έχει αφαιρέσει περισσότερες από 4 εκατομμύρια ψεύτικες κριτικές επιχειρήσεων και 75 εκατομμύρια κριτικές που παραβιάζουν την πολιτική της.
Επομένως, η αγορά αυτών των κριτικών θα μπορούσε τελικά να είναι σπατάλη χρημάτων, εάν εντοπιστούν και αφαιρεθούν – με αποτέλεσμα μια κακή επένδυση.
Συνολικά, η παραβίαση αυτών των όρων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της καταχώρισης της επιχείρησης, πτώση στην κατάταξη αναζήτησης (SEO) ή και πρόστιμα, αναλόγως με τη χώρα που εδρεύει η επιχείρηση.
2. Είναι ανήθικη και αθέμιτη
Η αγορά κριτικών είναι ανήθικη επειδή παραποιεί την πραγματική ποιότητα μιας επιχείρησής. Οι πιθανοί πελάτες βασίζονται σε κριτικές για να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και οι ψεύτικες κριτικές μπορεί να τους παραπλανήσουν. Δεν υπάρχει τρόπος να εγγυηθείς ότι μια κριτική θα αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης.
3. Καταστρέφει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία
Η εμπιστοσύνη είναι ζωτικής σημασίας στην ηλεκτρονική αγορά. Όταν οι πελάτες ανακαλύπτουν ότι μια επιχείρηση έχει αγοράσει ψεύτικες κριτικές, μπορεί να βλάψει σοβαρά την εμπιστοσύνη τους στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Και, ας είμαστε ειλικρινείς, είναι σχετικά εύκολο να εντοπίσει κάποιος χρήστης μια ψεύτικη κριτική, εφόσον είναι ελάχιστα εξοικειωμένος με τον online κόσμο.
4. Το όφελος είναι βραχυπρόθεσμο
Η αγορά κριτικών παρέχει μόνο βραχυπρόθεσμα κέρδη, με μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες. Ενώ η αγορά κριτικών μπορεί να προσφέρει μια προσωρινή ώθηση, οι μακροπρόθεσμες συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρές. Είναι καλύτερα να εστιάσετε στη βελτίωση των προϊόντων, των υπηρεσιών και της εμπειρίας των πελατών, για να κερδίσετε αυθεντικές θετικές κριτικές.
Δείτε συμβουλές για να αυξήσετε τις αυθεντικές κριτικές σας, εδώ.
Εικόνα: Kai Wenzel, Unsplash