Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Sam Altman, σε συνέντευξή του ανακοίνωσε ότι το ChatGPT θα δοκιμάσει διαφημίσεις "κάποια στιγμή", αλλά δεν έχει ακόμα ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα είναι αυτές.
Δημοσιεύματα, πάντως, αναφέρουν ότι η OpenAI σκοπεύει να εφαρμόσει ένα μοντέλο διαφημίσεων διαφορετικό από αυτό της Google, όπου η διαφήμιση κερδίζει μόνο όταν η αναζήτηση αποτυγχάνει.
Πώς θα Λειτουργούν οι διαφημίσεις στο ChatGPT
- Οι διαφημίσεις θα είναι ενσωματωμένες στις απαντήσεις και όχι ενοχλητικές, όπως είναι οι παραδοσιακές διαφημίσεις τύπου banner.
- Αντί για απλές διαφημίσεις τύπου "pay-to-play", το ChatGPT θα προβάλλει την καλύτερη πρόταση πρώτα και, αν ο χρήστης ολοκληρώσει μια αγορά με ένα κλικ, η OpenAI θα παίρνει μικρή προμήθεια χωρίς να επηρεάζεται η κατάταξη των αποτελεσμάτων.
- Θα υπάρχουν σαφώς επισημασμένες "χορηγούμενες" προτάσεις μέσα στην συνομιλία, που θα είναι χρήσιμες και σχετικά με το θέμα της αναζήτησης.
- Θα εμφανίζονται επίσης "προωθούμενοι" βοηθοί (branded assistants), που θα είναι ψηφιακοί βοηθοί προσαρμοσμένοι σε συγκεκριμένες μάρκες ή υπηρεσίες.
- Η διαφήμιση θα χρησιμοποιεί τα συμφραζόμενα και την πρόθεση του χρήστη που εκφράζεται μέσα στην συνομιλία, ώστε να εμφανίζει πιο ακριβείς και εξατομικευμένες προσφορές.
Γιατί αυτές οι διαφημίσεις είναι σημαντικές;
- Το μοντέλο αυτό δημιουργεί μια νέα μορφή διαφήμισης που βασίζεται στην πρόθεση και στη συζήτηση, όχι μόνο σε λέξεις-κλειδιά ή δημογραφικά δεδομένα.
- Η εμπιστοσύνη των χρηστών θεωρείται κρίσιμη, γι’ αυτό απάντηση που "αγοράζεται" με χρήματα και δεν είναι η καλύτερη θα καταστρέψει τη σχέση με το ChatGPT.
- Μέσω αυτής της καινοτομίας, το ταξίδι από την αναζήτηση στην αγορά μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε μία μόνο συνομιλία, δίνοντας πολύ μεγάλες ευκαιρίες σε εταιρείες και εμπορικά σήματα να προσεγγίσουν άμεσα τον πελάτη.
Τι ΔΕΝ θα κάνει το ChatGPT
- Δεν θα υπάρξουν διαφημίσεις που συγκρούονται με την ποιότητα των απαντήσεων. Το ChatGPT δεν θα προσφέρει «pay-to-play» απαντήσεις που σηκώνουν την καλύτερη θέση με χρήματα.
- Δεν είναι ακόμα σαφές πώς ακριβώς θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις και δεν υπάρχουν ακόμα καλοσχεδιασμένα σχέδια, καθώς η ομάδα ανάμεσα στην OpenAI εργάζεται ακόμα πάνω σε αυτό.







