Τα αποτελέσματα της αναζήτησης της Google που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη είναι "πειραματικά". Αλλά αυτό δεν εμπόδισε τους search engine experts να μαντέψουν το πώς αυτά τα αποτελέσματα θα επηρεάσουν την επισκεψιμότητα των web sites, συμπεριλαμβανομένων των e-shop.
Η Search Generative Experience (SGE) της Google επιδιώκει να απαντήσει σε ένα ερώτημα συνομιλητικά, όπως θα έκανε ένα άτομο. Είναι νέα και σε μεγάλο βαθμό άγνωστη λειτουργία.
Τον περασμένο μήνα, ο Kevin Indig, ο πρώην διευθυντής SEO στο Shopify, έγραψε: "Το πώς η Google αποφασίζει ποια προϊόντα θα εμφανίσει, δεν είναι σαφές για μένα μέχρι τώρα. Δεν επικαλύπτονται με προϊόντα στο καρουζέλ αγορών στη σελίδα."
Με τη SGE, η Google μπορεί να αναζητήσει «νέες προοπτικές» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί επίσης να δίνει προτεραιότητα στις απαντήσεις, παρόμοιες με τις μηχανές φωνητικής αναζήτησης, προτείνοντας ότι η "βελτιστοποίηση απαντήσεων" είναι μια ισχυρή στρατηγική.
Ανεξάρτητα από αυτό, ο πειραματισμός και η παρατήρηση μπορούν να βοηθήσουν να γίνει πιο κατανοητός ο πιθανός, γενικότερος αντίκτυπος της SGE.
Performance Advertising
Μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι οι διαφημίσεις αγορών εμφανίζονται πάνω από τα αποτελέσματα SGE μέχρι στιγμής, όπως και με τα κανονικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Η διαφήμιση επηρεάζει την οργανική επισκεψιμότητα αναζήτησης. Μια καλύτερη διαφήμιση μπορεί να κυριαρχήσει στα αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμη και στις κορυφαίες οργανικές θέσεις.
Για παράδειγμα, η αναζήτηση με SGE για "ασύρματα ακουστικά", βάζει τις διαφημίσεις στην πρώτη θέση, τα αποτελέσματα από τη μηχανή AI στη δεύτερη και τα "κανονικά" αποτελέσματα στην τρίτη θέση.
Merchant Center
Όταν κάποιος χρήστης αναζητά ένα προϊόν σε επιτραπέζιο υπολογιστή και κάνει κλικ στα αποτελέσματα που εμφανίζονται από τη μηχανή τεχνητής νοημοσύνης, ανοίγει ένας νέος πίνακας. Αυτός ο πίνακας περιλαμβάνει μια λίστα ηλεκτρονικών καταστημάτων που πωλούν το προϊόν, ή σχετικά προϊόντα.
Αυτά είναι μάλλον καλά νέα, επειδή οι λίστες καταστημάτων που εμφανίζονται είναι σχεδόν βέβαιο ότι προέρχονται από δεδομένα προϊόντων που έχουν μεταφορτωθεί στο Google Merchant Center.
Αυτά τα προϊόντα εμφανίζονται ήδη στα:
- αποτελέσματα αναζήτησης,
- στην καρτέλα αγορών,
- στην αναζήτηση εικόνων μέσω του Google Lens,
- στα επαγγελματικά προφίλ και
- στους Χάρτες της Google, στην περίπτωση των omnichannel πωλητών
Έτσι, μια πρακτική που είναι ήδη δημοφιλής στους επαγγελματίες SEO που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι πιθανό να λειτουργεί με την SGE.
Με άλλα λόγια, ένας διαχειριστής SEO που έχει παράσχει επιμελώς μια ροή προϊόντων στην Google, μπορεί να έχει ήδη βελτιστοποιηθεί για SGE.
Κριτικές και Δημόσιες Σχέσεις
Στην ανάρτησή του σχετικά με τη SGE, ο Kevin Indig σημείωσε ότι οι κριτικές προϊόντων φαινόταν να είναι μια σημαντική πηγή περιεχομένου. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς τα αποτελέσματα του SGE συχνά περιλαμβάνουν μια ενότητα συνιστώμενων προϊόντων.
Οι κριτικές ήταν ήδη σημαντικές για το SEO, πριν από τη SGE. Ωστόσο, η Google μέχρι σήμερα δεν προτείνει προϊόντα. Τα αποτελέσματα του SGE φαίνεται να προτείνουν προϊόντα απευθείας.
Η SGE φαίνεται επίσης να χρησιμοποιεί όχι μόνο κριτικές πελατών, αλλά και κριτικές από διαδικτυακές δημοσιεύσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί μπορεί να υποδηλώνει την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στις κριτικές και τις δημόσιες σχέσεις.
Εάν η SGE αποσυρθεί από τα reviews προϊόντων, μπορεί να έχει νόημα οι εταιρείες να αναζητήσουν κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης. Αρκετές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν θέσει τον ρόλο των σχέσεων με τα Μέσα στην αρμοδιότητα του SEO.
Όχι απλοί σύνδεσμοι
Τα προϊόντα που εμφανίζονται στα αποτελέσματα SGE δεν έχουν πάντα HTML anchor tag, αφού συχνά χρησιμοποιούν JavaScript για να εμφανίσουν ένα πλαίσιο που περιλαμβάνει την ετικέτα.
Τα εργαλεία SEO μπορούν να φιλοξενήσουν JavaScript, αλλά το να αναγνωρίσουν anchor tag δεν είναι το ίδιο εύκολο. Για παράδειγμα, το κορυφαίο αποτέλεσμα στην αναζήτηση SGE για τα "ασύρματα ακουστικά" δεν ήταν σύνδεσμος. Κάνοντας κλικ σε αυτό άνοιξε ένα πλαίσιο στη δεξιά πλευρά (σε επιτραπέζιο υπολογιστή) που περιείχε συνδέσμους προς τρία ηλεκτρονικά καταστήματα.
Ένα εργαλείο SEO ενδέχεται να μην ενεργοποιήσει τον πίνακα για τον εντοπισμό των συνδεδεμένων σελίδων.
Η SGE είναι σε πειραματικό στάδιο, σύμφωνα με την Google. Ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι έρχονται αποτελέσματα αναζήτησης ενισχυμένα με AI και πιθανότατα θα επηρεάσουν άλλες μορφές ανακάλυψης προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της φωνητικής αναζήτησης.
Οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες είναι σωστό να παρακολουθούν την πορεία της SGE, να αντλούν και να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τις μηχανές αναζήτησης, τα μοντέλα AI και, φυσικά τους συνεργάτες τους.
Πηγή: practicalecommerce