Τα Retail Media, η Συνδεδεμένη Τηλεόραση (CTV) και η αναζήτηση, θα έχουν βασικούς ρόλους στο μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης. Είτε πρόκειται για παραδοσιακούς παίκτες και κανάλια στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης, είτε για νέες ευκαιρίες, Μέσα και αναδυόμενους διεκδικητές, το σίγουρο είναι ότι η αγορά θα αλλάξει και θα αναδιανεμηθεί.
Ακολουθούν πέντε προβλέψεις, σύμφωνα με τον αναλυτή τού insiderintelligence Andrew Lipsman.
1. Η Meta θα προσπαθήσει να μπει στην αναζήτηση
"Η Meta είναι πολύ δυνατή στη display διαφήμιση και υιοθετεί την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά δεν είναι πουθενά στην αγορά τής αναζήτησης", είπε ο Lipsman. "Αλλά η αναζήτηση αρχίζει να κινείται στα κοινωνικά δίκτυα. Στη Meta πρέπει να εξετάζουν τα ενδεχόμενα, ειδικά καθώς κάνουν σημαντικές προσπάθειες με την τεχνητή νοημοσύνη. Νομίζω ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τα μοναδικά τους στοιχεία με το social graph για να μπουν δυνατά στην αγορά της αναζήτησης", πρόσθεσε.
Η αναλύτρια του Insider Intelligence, Jasmine Enberg, πρόσθεσε ότι η μετάβαση της Meta στην αναζήτηση είναι ένα λογικό επόμενο βήμα για τρεις λόγους: την άνοδο των retail media, την άνοδο του social search και την αλλαγή προτεραιοτήτων που βάζει η εταιρεία σε θέματα social commerce.
2. Η Google θα επικεντρώσει τη retail media στρατηγική της στο YouTube
"Η Google έχει τη δυνατότητα να μπει δυνατά στα retail media. Στην εταιρεία δεν έχουν ξεκαθαρίσει τη θέση τους για αυτήν την ευκαιρία ακόμα, αλλά νομίζω ότι το σημείο αναφοράς είναι το YouTube", είπε ο Lipsman.
Ο Lipsman προσδοκά έναν γάμο μεταξύ των δυνατοτήτων αγορών της Google και ψηφιακού βίντεο. "Για μένα, το μέλλον να είναι η ροή τηλεόρασης και η μέτρηση closed-loop και το YouTube είναι το καλύτερο κανάλι για αυτό", είπε.
3. Η Apple θα γίνει τεράστιος παίκτης στη CTV αποκτώντας τα δικαιώματα του NBA
Η Apple πρόκειται να μπει δυνατά στο παιχνίδι της συνδεδεμένης τηλεόρασης, σύμφωνα με τον Lipsman. "Όταν μπουν στην αγορά της διαφήμισης, πρέπει να είναι premium και υψηλής ποιότητας. Δεν πρόκειται απλώς να βομβαρδίσουν το κοινό με διαφημίσεις - και για μένα το καλύτερο περιβάλλον για να γίνει αυτό είναι ο αθλητισμός", είπε.
Με τα δικαιώματα του NBA να είναι διαθέσιμα τα επόμενα χρόνια, αναμένεται πόλεμος υψηλών προσφορών. Η Apple έχει την οικονομική δυνατότητα να τα αποκτήσει και να χρησιμοποιήσει το NBA ως εφαλτήριο για τα σχέδιά της για τη CTV.
4. Η Amazon θα αγοράσει ένα τηλεοπτικό δίκτυο για να ενισχυθεί στη CTV
Σύμφωνα με τον Lipsman, "ο περιοριστικός παράγοντας για τη διαφημιστική επιχείρηση της Amazon αυτή τη στιγμή, είναι απλώς το πλήθος βίντεο που υποστηρίζονται από διαφημίσεις". Η πρόβλεψή του είναι ότι η εταιρεία θα αποκτήσει ένα "μεγάλο" τηλεοπτικό δίκτυο προκειμένου να ενισχύσει τη βιβλιοθήκη της και να διαφημιστεί σε περισσότερο περιεχόμενο.
5. Η Microsoft θα εξαγοράσει την Instacart για να αναπτυχθεί στα retail media
Η Microsoft θέλει να αναπτυχθεί περαιτέρω στα retail media, ειδικά μέσα στα καταστήματα. Η Instacart έχει τον ίδιο στόχο και διαθέτει συνδεδεμένα καταστήματα, οπότε η ενδεχόμενη συνεργασία θα είχε νόημα, σύμφωνα με τον Lipsman.
"Το σημαντικό είναι ότι η Instacart είναι ουδέτερη και μπορεί να συνεργαστεί με πολλούς εμπόρους λιανικής, με τρόπο που η Amazon δεν μπορεί να κάνει, επειδή εκείνη είναι άμεσος ανταγωνιστής. Για μένα, αυτό φαίνεται σαν ένα έξυπνο μακροπρόθεσμο παιχνίδι για τη Microsoft."
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης