Το 2022 σηματοδότησε την πρώτη χρονιά από το 2014 που το διαφημιστικό μερίδιο αγοράς τής Google και της Meta έπεσε κάτω από το 50%, φθάνοντας στο 48,4%. Μέχρι το τέλος του 2023, το ποσοστό τους αναμένεται να μειωθεί κι άλλο, στο 44,9%. Από την άλλη, η Amazon, το TikTok της ByteDance και οι υπηρεσίες ροής όπως το Netflix συνεχίζουν να αυξάνουν τα μερίδιά τους.
Οι χρήστες ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε ιστότοπους και υπηρεσίες όπως της Google και της Meta, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αυτή την κατάσταση - παρόλο που εξακολουθούν να αναπτύσσονται, αν και πιο αργά από άλλες πλατφόρμες ψηφιακών διαφημίσεων.
Η Meta και άλλες πλατφόρμες υπέφεραν επίσης από το iOS14 update της Apple το 2021, το οποίο απαιτούσε από τις εφαρμογές στις συσκευές της εταιρείας να ρωτούν τους χρήστες εάν ήθελαν να παρακολουθούνται. Η πλειοψηφία των χρηστών iPhone επέλεξε όχι. Η Google δεν επηρεάστηκε από αυτήν την ενημέρωση του iOS.
Οι έμποροι θέλουν περισσότερες επιλογές για να διαφημιστούν και το TikTok δίνει αυτή την ευκαιρία. Η παρουσία του TikTok στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων υπερδιπλασιάστηκε το 2022, ενώ η Amazon κέρδισε μερίδιο αγοράς λόγω της δυνατότητάς της να στοχεύει χρήστες με βάση τις αγορές και το ιστορικό περιήγησής τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Insider Intelligence, αν και το TikTok υπερδιπλασίασε το ποσοστό του το 2022 και έχει σχεδόν 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ μηνιαίως, το συνολικό μερίδιό του παρέμεινε μικρό, μόλις στο 2% των δαπανών για digital ads. Με βάση τα ίδια στοιχεία, η Amazon αντιπροσώπευε το 11,7% των δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις στις ΗΠΑ πέρυσι και αναμένεται να αυξηθεί στο 12,4% το 2023, ανέφερε το Insider.
Άλλοι έμποροι λιανικής έχουν ακολουθήσει τα βήματα της Amazon, δημιουργώντας επιχειρήσεις ψηφιακών διαφημίσεων με βάση τα δεδομένα των καταναλωτών τους, όπως η Walmart, η eBay, η Etsy και η Instacart.
Όσον αφορά στο Netflix, πέρυσι ανακοίνωσε μια συνεργασία με τη Microsoft, για να διαθέσουν μαζί ένα συνδρομητικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει διαφημίσεις. Από κορυφαία στελέχη της αγοράς, η είσοδος του Netflix, αλλά και της Disney στο χώρο, χαρακτηρίστικαν ως κινήσεις που αλλάζουν το παιχνίδι στο streaming που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, αφού θα φέρουν έναν δυνητικά τεράστιο αριθμό θεατών και έναν πλούτο κορυφαίου βίντεο περιεχομένου.
Οι διαφημιστές θα πρέπει να γνωρίζουν τις αναδυόμενες πλατφόρμες, όπως και αυτές που παρουσιάζουν πτώση, αν και οι περισσότεροι προβλέπουν τις τάσεις πολύ πριν αποτυπωθούν με αριθμούς στην αγορά! Ωστόσο, τα στοιχεία βοηθούν στο να εμπεδωθεί αυτό που πολλοί διαφημιστές γνωρίζουν ήδη: Η διαφοροποίηση είναι το κλειδί.
Πηγή: searchengineland
Εικόνα: Lukas Blazek, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]