Ήταν μια δύσκολη χρονιά για τα social media. Η Meta παλεύει να ισορροπήσει μετά από την οικονομική αιμορραγία που έφεραν οι φιλοδοξίες της για το Metaverse, αλλά και καθώς το Instagram αντιμετωπίζει σοβαρό ανταγωνισμό από την TikTok.
Από την άλλη, η TikTok πρόσφατα μείωσε τους στόχους των παγκόσμιων εσόδων της και ενδέχεται να αντιμετωπίσει κάποια ρυθμιστικά και νομικά εμπόδια, ειδικά στις ΗΠΑ. Όσον αφορά στο Twitter, οι κλυδωνισμοί είναι ιδιαίτερα έντονοι, μετά την εξαγορά του από τον Elon Musk...
Καθώς οι γίγαντες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης... ζορίζονται, το ερώτημα στο μυαλό όλων είναι: Τελείωσε η "χρυσή εποχή" των μέσων κοινωνικής δικτύωσης;
Ενώ το TikTok εξακολουθεί να είναι η εφαρμογή που επιλέγουν οι έφηβοι (αναμένεται ότι σχεδόν το 70% των Gen Zers θα το χρησιμοποιούν μηνιαία το επόμενο έτος), νέοι ανταγωνιστές αναδύονται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του insiderintelligence, σχεδόν τρία χρόνια από το λανσάρισμά του, πάνω από το ένα τρίτο των εφήβων είναι στο BeReal, επίδοση που είναι μπροστά από αυτή του Instagram στα τρία πρώτα χρόνια του.
Η Gen Z αναμένεται ότι θα συνεχίσει να απορρίπτει τα social media της "παλιάς σχολής" όπως το Facebook (στο οποίο εδώ και χρόνια γυρίζουν την πλάτη οι νεότεροι χρήστες) και να στραφεί σε νέες πλατφόρμες όπως η Fizz, η Gas και η Geneva.
Ακολουθούν τρεις λόγοι για τους οποίους, σύμφωνα με το Insider Intelligence, οι έμποροι πρέπει να δώσουν προσοχή στα νέα social media:
1. Δίνουν στη Gen Z αυτό που θέλουν
Η ελευθερία του λόγου έχει γίνει κύριο θέμα συζήτησης μετά την εξαγορά του Twitter από τον Elon Musk. Αλλά αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό για τους εφήβους. Σύμφωνα με το Ερευνητικό Κέντρο Pew, πάνω από το 60% των εφήβων στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι το να νιώθουν «ευπρόσδεκτοι και ασφαλείς» είναι πιο σημαντικό από το να έχουν ελεύθερο λόγο online.
2. Βασίζονται στη σύνδεση μικρότερων, πιο οικείων ομάδων
Πλατφόρμες όπως η Gas, η οποία είναι φτιαγμένη για μαθητές γυμνασίου, ή το Reddit, το οποίο δίνει έμφαση στα κοινά ενδιαφέροντα, έχουν δει τελευταία μια αύξηση του κοινού τους μεταξύ των εφήβων.
3. Οι διαφημίσεις ενδέχεται να μην είναι η κύρια πηγή εσόδων τους
Οι νέες πλατφόρμες αναμένεται ότι θα έχουν βασικές πηγές εσόδων το εμπόριο, τις συνδρομές και κάποιες επιπλέον προσφερόμενες λειτουργίες επί πληρωμή. Οι αναλυτές του Insider Intelligence προβλέπουν πως πολλές από αυτές τις νέες πλατφόρμες θα πρέπει τελικά να στραφούν στη διαφήμιση, ωστόσο, μόνο και μόνο επειδή μια πλατφόρμα δεν βασίζεται σε διαφημίσεις, δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία αξία για τους marketeers.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν πρόκειται να εκλείψουν, αλλά βρίσκονται σε μεταβατική φάση. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα πρέπει να παρακολουθούν τη Gen Z για να δουν πως θα διαμορφωθεί το μέλλον των social media και να είναι προετοιμασμένοι για περισσότερες αλλαγές από το 2023 και μετά.
Εικόνα: Karsten Winegeart, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]