Σε πρόσφατη έρευνά της, η Semrush διαπίστωσε ότι οι αναζητήσεις στη Google με μηδέν κλικ δεν είναι ακριβώς αυτό που νόμιζαν οι επαγγελματίες SEO τα τελευταία χρόνια.
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας (αν και δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη) είναι ότι οι χρήστες δεν ξόδεψαν πολύ χρόνο στην ανάλυση των αποτελεσμάτων της αναζήτησής τους - και οι περισσότεροι αποφασίζουν σε τί να κάνουν κλικ μέσα σε 15 δευτερόλεπτα.
Γιατί λοιπόν υπάρχουν μηδενικά κλικ; Δεν υπάρχει μία απάντηση σε αυτή την ερώτηση! Γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές θέλουν απαντήσεις στις αναζητήσεις τους (και συνήθως, τις θέλουν όσο γίνεται πιο γρήγορα!) ενώ η Google παρέχει πλέον τις περισσότερες από αυτές τις απαντήσεις με τη μορφή διαφόρων λειτουργιών αναζήτησης (π.χ. ώρα, καιρός, ώρες προβολής ταινιών κ.λπ.).
Η έρευνα διεξήχθη από τη Semrush τον Μάιο, σε ανώνυμο δείγμα 20.000 χρηστών επιτραπέζιων υπολογιστών και κινητών συσκευών στις ΗΠΑ. Αναλύθηκαν συνολικά 609.809 ερωτήματα αναζητήσεων (308.978 από desktop συστήματα και 146.390 από φορητές συσκευές).
Η ανάλυση των CTR σε αναζητήσεις στη Google από desktop συστήματα, σύμφωνα με την έρευνα της Semrush.
Η εταιρεία SparkToro είχε πραγματοποιήσει δύο ανάλογες έρευνες, το 2019 και το 2020. Σε αυτή του 2019, σύμφωνα με την εταιρεία, το 49% των αναζητήσεων στη Google είχε μηδενικά κλικ και σε αυτή του 2020, το ποσοστό ήταν 65%!
Από το 2019, έχει γίνει πολύς θόρυβος για το πώς η Google "κλέβει" τα κλικ για τον εαυτό της. Από την άλλη, ο Danny Sullivan, εκπρόσωπος της Google, είχε επισημάνει το 2021 ότι η Google στέλνει περισσότερη επισκεψιμότητα σε ιστότοπους κάθε χρόνο και είχε αναφέρει μια σειρά από λόγους για τους οποίους ορισμένες αναζητήσεις δεν καταλήγουν σε κλικ προς ένα website.
Δύο πράγματα μπορεί να ισχύουν παράλληλα, όπως αναφέρει το searchengineland. Η Google μπορεί να στέλνει περισσότερη επισκεψιμότητα σε websites, αλλά και να μειώνει τον αριθμό των αναζητήσεων που θα οδηγούσαν σε ιστότοπους, εάν δεν είχε διαθέσει τις δικές της υπηρεσίες και λειτουργίες αναζήτησης, οι οποίες ανταγωνίζονται άμεσα τα αποτελέσματα στην οργανική αναζήτηση.
Σύμφωνα με την άποψη πολλών εξειδικευμένων επαγγελματιών στο SEO, η έρευνα της Semrush είναι αρκετά κοντά στην πραγματικότητα, σε σχέση με τις προηγούμενες, οι οποίες ήταν το λιγότερο ανεπαρκείς και άστοχες.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας της Semrush εδώ: www.semrush.com/blog/zero-clicks-study/
Εικόνα: Solen Feyissa, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]