Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta Networks ανέφερε ότι ότι οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες μειώθηκαν στα 1,929 δισ. το τελευταίο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με τα 1,930 δισ. χρηστών του προηγούμενου τριμήνου. Είναι η πρώτη φορά που σημειώνεται ανάλογη μείωση στα 18 χρόνια ιστορίας του κοινωνικού δικτύου.
Η εταιρεία προειδοποίησε επίσης για επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων εξαιτίας των ανταγωνιστών, όπως το TikTok και το YouTube, όπως επίσης και εξαιτίας του περιορισμού των δαπανών διαφήμισης.
Ο Mark Zuckerberg είπε ότι η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας είχε πληγεί, καθώς το κοινό και ειδικά οι νεότεροι χρήστες, προτιμούν ανταγωνιστές.
Η Meta, η οποία κατέχει τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης μετά την Google, δήλωσε επίσης ότι έχει πληγεί από τις αλλαγές για την προστασία του προσωπικού απορρήτου που έγιναν από την Apple και τη Google. Οι αλλαγές έχουν καταστήσει πιο δύσκολη τη στόχευση του κοινού και τη μέτρηση των διαφημίσεων στο Facebook και το Instagram και θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο «της τάξης των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων» για φέτος, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Meta, Dave Wehner.
Όπως σημειώνει το BBC στο σχετικό δημοσίευμα, μετά από αυτές τις εξελίξεις η μετοχή της Meta διολίσθησε έντονα, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να μειωθεί κατά περίπου 200 δισ. δολάρια. Οι μετοχές σε άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Twitter, Snap και Pinterest, υποχώρησαν επίσης σημαντικά.
Τα συνολικά έσοδα της Meta, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων προέρχεται από πωλήσεις διαφημίσεων, αυξήθηκαν στα 33,67 δισ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς, ξεπερνώντας οριακά τις προβλέψεις της αγοράς. Η πρόβλεψη για το τρέχον τρίμηνο είναι πως θα κυμανθούν μεταξύ 27 και 29 δισ. δολαρίων, τα οποία είναι χαμηλότερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές.
Εικόνα: Alex Haney, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]