Οι αλλαγές που σχετίζονται με το απόρρητο στις κινητές συσκευές τής Apple και στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google θα δυσκολέψουν τις επιχειρήσεις στο να στοχεύουν διαφημίσεις σε συγκεκριμένους πελάτες, σε πλατφόρμες, εφαρμογές και ιστότοπους. Όπως σημειώνουν επαγγελματίες του χώρου στο PracticalEcommerce, επίμαχα θέματα είναι δύο τεχνολογίες με παρόμοιες επιπτώσεις στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ψηφιακή διαφήμιση.
Πρώτον, υπάρχει το αναγνωριστικό της Apple για διαφημιζόμενους (IDFA), ο οποίος είναι ένας τυχαίος αριθμός που έχει εκχωρηθεί σε μια συσκευή Apple, όπως ένα iPhone. Αυτός ο αριθμός επέτρεπε στις εφαρμογές να παρακολουθούν τις online συνήθειες και να αναγνωρίζουν έναν χρήστη, χωρίς να αποκαλύπτονται προσωπικά του στοιχεία.
Δεύτερον, η Google ανακοίνωσε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ο Chrome θα χειρίζεται τα cookies, τον πιο δημοφιλή τρόπο των διαφημιζόμενων, για να αναγνωρίζουν τους χρήστες και να τους προβάλλουν σχετικές διαφημίσεις.
Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν δεδομένα που συλλέγονται μέσω εφαρμογών για κινητά, cookies ιστοτόπων και τρίτων παρόχων δεδομένων, για τον εντοπισμό πελατών σε συσκευές και πλατφόρμες. Αυτό επιτρέπει ένα εντυπωσιακό επίπεδο ακρίβειας, καθώς και τη δυνατότητα ελέγχου του κόστους.
Η Apple στο πρόσφατο event της, ανακοίνωσε ότι στη νέα έκδοση του mobile λειτουργικού της δε θα υπάρχει εξορισμού ενεργοποίηση του IDFA. Πλέον, κάθε χρήστης, όταν ανοίγει μια εφαρμογή στο iOS 14 θα ερωτάται εάν θέλει να τον "παρακολουθεί". Το iOS 14 θα κυκλοφορήσει φέτος, αλλά η Apple δήλωσε ότι οι προγραμματιστές δεν θα χρειαστεί να προσαρμοστούν στη νέα λειτουργία του IDFA έως τις αρχές του 2021.
Όσον αφορά στο desktop, οι αλλαγές που συμβαίνουν γύρω από τα cookies έχουν ήδη ξεκινήσει. Πολλές από τις πληροφορίες παρακολούθησης που χρησιμοποιούσαν οι διαφημιζόμενοι την τελευταία δεκαετία δεν είναι πλέον τόσο εύχρηστες ή προσβάσιμες. Για παράδειγμα, τα cookie στον Safari λήγουν σε μόλις 24 ώρες. Όσες επιχειρήσεις διαπιστώνουν χαμηλότερη επισκεψιμότητα από προγράμματα περιήγησης Safari σε σχέση με το 2019, οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην πολύ σύντομη λήξη των cookies.
Από την άλλη, η Google έχει δηλώσει πως θα σταματήσει να υποστηρίζει cookies τρίτων έως το 2022, εξαλείφοντας ένα ισχυρό εργαλείο για διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Εάν κάποιος διαφημιζόμενος προβάλλεται σε πολλές εταιρείες ή σε πολλούς εκδότες, θα είναι πιο δύσκολος και περίπλοκος ο έλεγχος σε όλες τις συσκευές, σε πλατφόρμες, σε εφαρμογές και ούτω καθεξής.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι θα πρέπει να παρακολουθούνται οι διαφημίσεις για κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά, αφού δε θα υπάρχει ένα κοινό αναγνωριστικό χρήστη.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η αγορά της ψηφιακής διαφήμισης θα αλλάξει και πολλές κοινές πρακτικές θα επηρεαστούν ή θα εξαφανιστούν, όπως ο τρόπος με τον οποίο το Facebook δημιουργεί "παρόμοιο κοινό" (lookalike audiences) για διαφημιζόμενους.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]