Τα κάθε λογής Hackathon, οι μαραθώνιοι καινοτομίας που δίνουν διέξοδο στις δημιουργικές ανησυχίες μικρών και μεγάλων «εραστών» της τεχνολογίας και της επιχειρηματικότητας, αυξάνονται και πληθύνονται στη χώρα μας – άλλα είναι γενικά κι άλλα εξειδικευμένα, άλλα αποτελούν «παραγγελιά» ενός ολόκληρου κλάδου (ή ακόμα και μιας εταιρίας που ανήκει σ’ αυτόν) συνήθως με δοθέντα στόχο, άλλα παρουσιάζουν περισσότερο ενδιαφέρον κι άλλα όχι.
Στα ενδιαφέροντα σίγουρα πρέπει να καταταγεί και το πρόσφατο COSMOTE HACKATHON, που διοργανώθηκε για δεύτερη φορά από τον μεγάλο τηλεπικοινωνιακό όμιλο, καθώς αφενός τα πεδία-στόχοι ήταν καλά επιλεγμένα (θέματα προγραμματισμού, design, επικοινωνίας και επιχειρηματικότητας), αφετέρου οι ιδέες που υποβλήθηκαν, αλλά και υλοποιήθηκαν στη διάρκειά του, ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες.
Κι όπως συμβαίνει πάντα, οι νικητές είναι πολλοί (αφού είναι το «ταξίδι» που μετράει κι αυτό το έκαναν όλες οι ομάδες) αλλά οι τελικοί βραβευθέντες λίγοι- στην περίπτωσή μας μονάχα τρεις, που μάλιστα προσφέρουν λύσεις σε προβλήματα από διαφορετικούς μεταξύ τους, χώρους. Να, λοιπόν, ποιες είναι οι τρεις νικήτριες ομάδες και το αντικείμενο της πρότασής τους:
Το 1ο βραβείο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους €10.000, απονεμήθηκε στην ομάδα «TremorFreeMe» για την ιδέα της «A Novel Approach in confronting hand tremor». Πρόκειται για μία φορετή συσκευή, η οποία βοηθά την κίνηση των ανθρώπων με ανεξέλεγκτο τρέμουλο στα χέρια.
Μέσω ηλεκτρικής διέγερσης, σε συνδυασμό με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, το σύστημα επιτυγχάνει την παρακολούθηση και καταστολή της έντασης και συχνότητας του τρέμουλου, με κάθε συσκευή να προσαρμόζεται επακριβώς στις ανάγκες του χρήστη. Η νικήτρια ομάδα αποτελείται από τους: Θωμά Μπίκια και Μπασιάν Λέσι.
Το 2ο βραβείο, μαζί με χρηματικό έπαθλο ύψους €5.000, κέρδισε η ομάδα «MaGOS» για την ιδέα «Unleash your Creativity». Πρόκειται για ένα set από ειδικά εξοπλισμένα γάντια που επιτρέπουν στο χρήστη να αλληλεπιδρά με το τρισδιάστατο περιβάλλον, ώστε να δημιουργήσει – για παράδειγμα – εικονικά γλυπτά από ηλεκτρονικό πηλό. Η ομάδα αποτελείται από τους: Γρηγόρη Αγριόπουλο, Κωνσταντίνο Αναστασάκη, Έλενα Βέλη, Βασιλαπόστολο Ουρανή και Γιώργο Προφητηλιώτη.
Τέλος, το 3ο βραβείο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο €2.500, απονεμήθηκε στην ομάδα «COSMOKE» για την ιδέα της «Smart forest survives», που έχει ως αντικείμενο τον εντοπισμό δασικών πυρκαγιών. Χρησιμοποιώντας αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει διαφορετικά πρότυπα πυρκαγιάς μέσω εικόνας και βίντεο σε πραγματικό χρόνο, συνυπολογίζοντας και ενδείξεις από αισθητήρες καπνού και θερμοκρασίας. Η ομάδα αποτελείται από τους: Νίκο Κόβα, Φωτεινή Κοντοπριά, Ευθύμιο Κουφογιάννη, Αβέρκιο Σιγάλα και Γιάννη Μαΐστρο.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του μαραθωνίου, ο οποίος διήρκεσε συνολικά 28 ώρες και συμμετείχαν σ’ αυτόν 12 ομάδες, ο Chief Officer Λειτουργιών & Συστημάτων Πληροφορικής του Ομίλου ΟΤΕ, Γιώργος Αθανασόπουλος, δήλωσε ότι είναι «διπλά χαρούμενος που ο θεσμός του COSMOTE HACKATHON ανέδειξε και φέτος νέους ανθρώπους με πάθος, ταλέντο, αγάπη για την τεχνολογία και την καινοτομία, και βέβαια, σπουδαίες ιδέες.
Ακούσαμε προτάσεις που μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητά μας και να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των συνανθρώπων μας, αξιοποιώντας τις κορυφαίες τεχνολογικές τάσεις της νέας ψηφιακής εποχής. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους νέους και τα όνειρά τους γιατί πιστεύουμε σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους».
Πολλαπλά τα οφέλη…
Οι 12 ομάδες της τελικής φάσης εργάστηκαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην ΟΤΕ Academy, προκειμένου να «τρέξουν κώδικα» και να ολοκληρώσουν την πρότασή τους.
Περισσότεροι από 20 εξειδικευμένοι μέντορες από την επιχειρηματική και ακαδημαϊκή κοινότητα στήριξαν τις ομάδες, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές και καθοδήγηση σ’ όλη τη διάρκεια του τελικού.
Επιπλέον, πριν από αυτόν, οι 12 ομάδες είχαν την ευκαιρία να πάρουν γνώσεις και έμπνευση για τις απεριόριστες δυνατότητες που ανοίγει η νέα ψηφιακή εποχή, μέσα από την επαφή τους με προσωπικότητες του χώρου, όπως ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, αναπλ. καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρ. Μηχανικών & Επιστήμης Υπολογιστών του Μ.Ι.Τ. (μέσω teleconference), ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market & YouTube της Google Ελλάδας, Κύπρου & Μάλτας, ο Rustam Ziganshin, Agency Partner CEE του Facebook και η Κατερίνα Πραματάρη, αναπλ. καθηγήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας & επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Στήριξης Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας (ACEin) του ΟΠΑ.
Τις τρεις νικήτριες ομάδες ανέδειξαν μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και εξειδικευμένα στελέχη του Ομίλου ΟΤΕ, μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Μιχάλης Τσαμάζ.
Αξίζει να σημειωθεί πως τρεις από τις 12 ομάδες προκρίθηκαν για να απολαύσουν δωρεάν φιλοξενία, συστηματική καθοδήγηση (coaching) και εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες (mentoring) διάρκειας έξι μηνών από το ACEin του ΟΠΑ, που είναι και ο βασικός συνεργάτης του COSMOTE HACKATHON. Πρόκειται για τις ομάδες «Octably» για την ιδέα «Micro-Influencer marketing», «MaGOS» για την ιδέα «Unleash your Creativity» και «COSMOKE» για την ιδέα «Smart forest survives».