Telecoms

Mobile Commerce: Ποια λάθη οδηγούν στην εγκατάλειψη της αγοράς

Mobile Commerce: Ποια λάθη οδηγούν στην εγκατάλειψη της αγοράς

Η εγκατάλειψη των αγορών είναι ένα θέμα που απασχολεί σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις που διαθέτουν e–shop. Σε προηγούμενο μας άρθρο αναλύσαμε τους λόγους για τους οποίους οι επισκέπτες εγκαταλείπουν την αγορά τους, δίνοντας έμφαση στις αγορές που γίνονται μέσω desktop.

Στο παρόν άρθρο θα επικεντρωθούμε στο M–Commerce ή αλλιώς στις αγορές που γίνονται μέσω mobile συσκευών. Εάν σήμερα ο μέσος όρος εγκατάλειψης του καλαθιού ενός e–shop ανέρχεται στο 68%, το 97% αυτού αφορά αποκλειστικά τις mobile αγορές.

Αυτό σημαίνει ότι από τα 100 γεμάτα καλάθια, μόνο τα τρία θα οδηγήσουν σε αγορά. Τα παραπάνω στατιστικά μας οδήγησαν για μια ακόμα φορά στην έρευνα με σκοπό να εντοπίσουμε τα λάθη που γίνονται στο m–commerce και πώς να τα αντιμετωπίσετε.

1. Εκτενής checkout διαδικασία

Ένας εξοικειωμένος mobile χρήστης πραγματοποιεί συνήθως τις αγορές του μέσω smartphone. Αυτού του τύπου οι καταναλωτές είναι και οι πιο ανυπόμονοι κατά τη διαδικασία της αγοράς. Αποφύγετε λοιπόν να ζητάτε σε κάθε βήμα του checkout πρόσθετες πληροφορίες, γιατί το μόνο που καταφέρνετε είναι να ενοχλήσετε και τελικά να χάσετε τους πιθανούς πελάτες.

Τα περισσότερα e–shops χρησιμοποιούν website templates, στα οποία η checkout διαδικασία δεν είναι φιλική προς τον mobile χρήστη. Για αυτό είναι σημαντικό να εντοπίζετε πεδία που μπορείτε να βελτιώσετε, ώστε να κάνετε πιο ομαλή τη συνολική checkout διαδικασία. Για να βελτιώσετε την εμπειρία περιήγησης ενός mobile χρήστη, μπορείτε να σχεδιάσετε την checkout διαδικασία περιορίζοντας τα βήματα ολοκλήρωσης μιας αγοράς.

Tip: Συντομεύστε την διαδικασία checkout

2. Φτωχό design

Η εμπειρία περιήγησης που έχει ένας χρήστης σε desktop είναι τελείως διαφορετική από την αντίστοιχη σε mobile περιβάλλον. Μπορεί τα pop–ups, τα προωθητικά stickers και γενικότερα τα επιπλέον χαρακτηριστικά να είναι βοηθητικά σε desktop, όταν όμως οι επισκέπτες βρίσκονται στην οθόνη των smartphones, όλα τα παραπάνω δυσχεραίνουν σε μεγάλο βαθμό την ολοκλήρωση μιας αγοράς.

Αποτέλεσμα είναι οι επισκέπτες να εγκαταλείπουν το καλάθι των αγορών και να μην επιστρέφουν στο e–shop, διότι θυμούνται την αρνητική τους εμπειρία.

Εάν υπάρχουν στοιχεία στην ιστοσελίδα σας που δεν χρησιμεύουν σε κάποια λειτουργία, αφαιρέστε τα από την mobile εμφάνιση του e–shop σας.

3. Αργή ταχύτητα φόρτωσης

Οι mobile χρήστες πραγματοποιούν αγορές από όπου κι αν βρίσκονται. Για αυτόν τον λόγο, ο παράγοντας της ταχύτητας φόρτωσης είναι καταλυτικός για το αν θα ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Ακόμα κι αν βρεθεί κάποιος υπομονετικός χρήστης που θα παραμείνει στην checkout διαδικασία, το πιθανότερο είναι αυτή να καταλήξει σε επαναλαμβανόμενες εσφαλμένες συναλλαγές.
Ήδη αναφέραμε τη σημασία της διαγραφής των περιττών στοιχείων από ένα mobile e–shop.

4. Δεν διατηρείτε τα στοιχεία του χρήστη

Η mobile περιήγηση δεν είναι σε καμία περίπτωση συνεχόμενη. Αντίθετα, διακόπτεται από κλήσεις, μηνύματα, ανοιχτές εφαρμογές και άλλες τέτοιου είδους παρεμβάσεις που υπάρχουν σε mobile περιβάλλοντα. Εάν το καλάθι του e–shop σας δεν αποθηκεύσει τα επιλεγμένα προϊόντα, προφανώς κανένας επισκέπτης δεν θα ολοκληρώσει την αγορά του.

Από μόνο του το m–commerce είναι μία κουραστική διαδικασία γιατί απαιτεί την απόλυτη προσήλωση του χρήστη. Επομένως, εάν ο χρήστης χρειαστεί να επαναλάβει τη διαδικασία από την αρχή το πιθανότερο είναι να μην το κάνει.

Βεβαιωθείτε ότι καλάθι του e–shop σας αποθηκεύει το περιεχόμενό του. Έτσι, σε περίπτωση που ένας επισκέπτης εγκαταλείψει τη σελίδα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, θα μπορέσει να ξαναβρεί τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν και τελικά να τα αγοράσει.

Παράλληλα, θα πρέπει να σχεδιάσετε τη διαδικασία της παραγγελίας όσο πιο εύκολη και γρήγορη γίνεται. Αποθηκεύστε τα στοιχεία των επισκεπτών για τις επόμενες αγορές τους. Τέλος, θα ήταν χρήσιμο να μην δίνετε τη δυνατότητα διόρθωσης της ποσότητας των προϊόντων ή των στοιχείων αποστολής κατά την παραγγελία.

Η επιστροφή σε προηγούμενα βήματα θα κούραζε υπερβολικά τον επισκέπτη με αποτέλεσμα να μην ολοκλήρωνε τελικά την αγορά του.

Tip: Αξιοποιήστε τα cookies

5. Το πρόβλημα με τις φόρμες εγγραφής

Είναι αποδεδειγμένο πως μία φόρμα εγγραφής αποθαρρύνει τους επισκέπτες να ολοκληρώσουν μία αγορά. Οι περισσότεροι δεν έχουν ούτε τον χρόνο ούτε τη διάθεση να συμπληρώνουν φόρμες που αφορούν τους ίδιους, αφού στην πραγματικότητα το μόνο που θέλουν είναι να αγοράσουν ένα προϊόν.

Γνωρίζουμε πως είναι σημαντικό να αποκτάτε νέους subscribers, όμως η προσθήκη μιας φόρμας εγγραφής μπορεί να απομακρύνει τους πιθανούς πελάτες σας. Ρωτήστε λοιπόν τους νέους πελάτες σας εάν θέλουν να πραγματοποιήσουν την αγορά ως επισκέπτες ή αν θέλουν να εγγραφούν στο e–shop σας.

Αυτός είναι ο πιο ομαλός τρόπος να προσθέσετε μία φόρμα εγγραφής.

Tip: Ενεργοποιήστε το guest checkout

6. Περιορισμένες επιλογές στον τρόπο πληρωμής

Ένα αξιόπιστο e–shop θα πρέπει να προσφέρει στο κοινό του όλους τους σύγχρονους τρόπους πληρωμής. Σκεφτείτε πως ένα από τα χαρακτηριστικά ενός πιθανού πελάτη είναι και ο τρόπος πληρωμής που θα επιλέξει.

Ενα e–shop το οποίο προσφέρει μόνο τη δυνατότητα πληρωμής με αντικαταβολή, προφανώς αποκλείει ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού που προτιμά να κάνει αγορές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Tip: Προσθέστε όλους τους δυνατούς τρόπους αποστολής.

7. Δεν κάνετε A/B testing και βελτιώσεις του conversion

Έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα τη σημασία του A/B Testing, για να αντιληφθείτε τι είναι αυτό που αρέσει στο κοινό σας. Γενικά, ο πειραματισμός και ο έλεγχος της απόδοσης είναι ένας ασφαλής τρόπος για να εκτιμήσετε το traffic σας.

Η χρωματική παλέτα, το σχήμα των buttons, το background theme και γενικότερα το στήσιμο όλων των στοιχείων είναι παράγοντες που μπορείτε να ελέγξετε πως λειτουργούν σε σχέση με το κοινό σας. Όταν δεν πραγματοποιείτε συχνά A/B testing, δεν μπορείτε να ερμηνεύσετε την κίνηση του κοινού σας.

Κάθε φορά που δίνετε κάτι νέο στο κοινό σας, για παράδειγμα μία περίοδο εκπτώσεων ή ένα νέο προϊόν, θα πρέπει να ελέγχετε την ανταπόκριση που είχε στους επισκέπτες της σελίδας σας.

Συμπέρασμα

Να θυμάστε να ελέγχετε τακτικά όλους αυτούς τους παράγοντες που κάνουν ένα e–shop responsive σε mobile περιβάλλοντα. Πιστεύουμε πως το m–commerce είναι το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, για αυτό να θυμάστε πάντα να ελέγχετε εάν όλες οι αλλαγές που γίνονται στο e–shop σας είναι φιλικές για κινητά.

Εκτιμούμε πως όσο πιο φιλικό είναι ένα e–shop σε mobile συσκευές, τόσο πιο πολύ μειώνονται οι πιθανότητες εγκατάλειψης του καλαθιού

Πηγή:developgreece.com

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Telecoms

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search