Startups

Aυστριακή 3D startup εξασφάλισε κεφάλαια πάνω από 2M euro

Η startup 3D εκτύπωσης mything.com εξασφάλισε κεφάλαια € 2,1 εκατομμύρια από την αυστριακή εταιρία επιχειρηματικών κεφαλαίων KaPa Ventures.

Η εταιρεία με δραστηριότητες στο Graz και στη Βιέννης, αποτελείτε ήδη από μια ομάδα 10 ατόμων και σχεδιάζει ήδη να επεκταθεί στην αγορά στο τέλος του φθινοπώρου του τρέχοντος έτους, στοχεύοντας να γίνει μια κεντρική διεθνής πλατφόρμα για την παραγωγή προϊόντων 3D που κατασκευάζονται από τοπικούς κατασκευαστές για τελικούς καταναλωτές.

Είναι μάλλον σπάνιο για μια επιχείρηση διαχείρισης κεφαλαίων να επενδύσει εκατομμύρια σε ένα αυστριακή start up, πόσο μάλλον πριν ακόμα από τη κανονική λειτουργία της επιχείρησης.

Ο Frank Kappe, επενδυτής στην KaPa Ventures, δήλωσε:"Η τρισδιάστατη εκτύπωση είναι στο σημείο της εισόδου στη ευρύτερη αγορά. Ακριβώς σε αυτό το κομβικό σημείο φαίνεται να έχει φτάσει η στιγμή να να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα που μπορεί να συγκεντρώσει όλους τους απαραίτητους συντελεστές της παραγωγής.

Αυτός είναι ο λόγος για τις σημαντικές επενδύσεις μας σε αυτό το πρώιμο στάδιο".

Ένα από τα πιο πειστικά επιχειρήματα για για την σημασία αυτής της επένδυσης είναι, σύμφωνα με τον Kappe, η λήξη σημαντικών πατενταρισμένων ευρεσιτεχνιών στον τομέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης, που οδηγεί στη συγκέντρωση τεράστιων κεφαλαίων για τη ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής στο επόμενο επίπεδο.

Αυτή η εξέλιξη ωφελεί την αγορά και προσθέτει ακόμη περισσότερη δυναμική. Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, αλλά η κατασκευή αντικειμένων με την τεχνική της 3D εκτύπωσης θα αποτελέσει το θεμέλιο της επόμενης βιομηχανικής επανάστασης.

"Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο επενδύουμε στο ξεκίνημα ".

Η Gartner, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες έρευνας αγοράς της πληροφορικής, καταλήξε σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά συμπεράσματα για να επισημάνει την επικείμενη έκρηξη των πωλήσεων τρισδιάστατων εκτυπωτών:

Σύμφωνα με την έρευνά της, περίπου 450.000 τρισδιάστατοι εκτυπωτές πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2016. Αλλά μόνο το 2020 ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί κατά δεκαπέντε έως 6,7 εκατομμύρια.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή μιας παγκόσμιας τάσης που θα έχει σαρωτικές συνέπειες.

Ποια ακριβώς είναι η δραστηριότητα της mything.com; Στο εγγύς μέλλον οι ιδρυτές της mything αποσκοπούν στη δημιουργία της διεθνούς αγοράς για την τοπική κατασκευή 3D προϊόντων.

Σχεδιάζει να γίνει μια κεντρική πλατφόρμα όπου οι σχεδιαστές, οι κατασκευαστές και οι πελάτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν. Εκτός από αυτή τη αλληλεπίδραση , η κατασκευή προϊόντων σε τρισδιάστατα εκτυπωτήρια βρίσκεται στην καρδιά της πλατφόρμας.

Αρκετά απο αυτά υπάρχουν ήδη και ο αριθμός τους συνεχώς αυξάνονται. Οι ιδρυτές της mything πιστεύουν ότι στο μέλλον θα είναι τόσο συνηθισμένα όσο τα φωτοαντιγραφικά καταστήματα.

Επί του παρόντος τα περισσότερα προϊόντα, παράδειγμα όπως τα ανταλλακτικά, εξακολουθούν να κατασκευάζονται κεντρικά και στη συνέχεια αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο στους καταναλωτές.

Αυτό οδηγεί σε υψηλό κόστος (για παράδειγμα, για τις μεταφορές και την αποθήκευση) και επίσης προκαλεί άσκοπη βλάβη στο περιβάλλον. Αυτός είναι ο λόγος που η mything φιλοδοξεί να αλλάξει στο τρόπο κατασκευής και διάθεσης με τη πρωτοποριακή ιδέα τους.

Ο συνιδρυτής Florian Mott δήλωσε: "Πολλές μελέτες από αναγνωρισμένους ειδικούς επιβεβαιώνουν ότι στο μέλλον μόνο τα 3D data θα αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο αντί για φυσικά προϊόντα.

Η παραγωγή θα ακολουθεί την αρχή «Σκεφτείτε παγκόσμια, ενεργήστε τοπικά» και θα πραγματοποιείται κοντά στην αγορά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μειωμένο κόστος- συνέπεια της βελτιστοποιημένης παραγωγής - και με σημαντικά συντομότερο χρόνο παράδοσης ».

Προκειμένου να εξασφαλιστούν τα μερίδια αγοράς και η προβολή από την αρχή, η mything θα ξεκινήσει σε εξειδικευμένες αγορές και σε κατηγορίες όπως "Κοσμήματα", "Αξεσουάρ" (σπίτι, γραφείο, εσωτερικοί χώροι) και "Εποχιακά" (π.χ Χριστουγεννιάτικη περίοδος , Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου κλπ)

όπου σε αυτά τα τμήματα ειδικότερα, η εκτύπωση 3D φέρνει στους πελάτες τα περισσότερα οφέλη, χάρη στη γρήγορη διαθεσιμότητα και τη δυνατότητα πλήρους εξατομίκευσης.

Μεταξύ των υλικών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είναι διάφοροι τύποι πλαστικών, πολύτιμων μετάλλων και ρητίνης.

Εκτός από την κατασκευή 3D προϊόντων, θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο η τεχνολογία κατασκευής με λέιζερ, και υλικά όπως το ξύλο, το ακρυλικό, το χαρτί και το τσόχα.

Η πλατφόρμα αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται και υφίσταται εκτεταμένες δοκιμές. Ταυτόχρονα, προσλαμβάνονται σχεδιαστές και κατασκευαστές. Οι πρώτες δραστηριότητες μάρκετινγκ και πωλήσεων ξεκινούν από τ η ομάδα η οποία βρίσκεται στο Sektor 5 στη Βιέννη και στο Γκρατς.

Ο Florian Mott μιλάει για το όραμα σταθερό στο μυαλό του: "Η mything βασίζεται στην παραγωγή 3D ως τη μελλοντική παγκοσμίως τεχνολογία κατασκευής. Στόχος μας είναι ότι στο μέλλον πολλά προϊόντα και προϊόντα για καθημερινή χρήση θα αγοράζονται μέσω της πλατφόρμας μας και θα κατασκευάζονται ψηφιακά και τοπικά κοντά στον πελάτη. "

Πηγή:Eu-startups

Capsella Acceleration Programme: Λύσεις για τον αγροδιατροφικό τομέα

Θεωρείται ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους τομείς για έρευνα και επιχειρηματική δραστηριότητα, ειδικά στην «ευλογημένη» από πολλές απόψεις χώρα μας.

Όμως, παρά τις τεράστιες προοπτικές του, ακόμα δεν έχει τύχει της ανάλογης προσοχής από τις ελληνικές start upsκαι όχι μόνο…

Μια καλή ευκαιρία να καλυφθεί το χαμένο έδαφος, προσφέρει η πρόσκληση που απευθύνει το Corallia σε «ευήκοα ώτα», με σκοπό «την ανάδειξη και επιβράβευση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων στον αγροδιατροφικό τομέα με έμφαση στη γεωργική βιοποικιλότητα».

Η πιο γνωστή ελληνική συνεργατική ερευνητική και επιχειρηματική πλατφόρμα προσκαλεί όλους όσοι ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος και να δημιουργήσουν πρωτότυπες λύσεις και εφαρμογές για τον πρωτογενή τομέα, δηλώνοντας συμμετοχή στο διαγωνισμό Capsella Acceleration Programme, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Οκτωβρίου 2017, στην Αθήνα.
Στο Capsella Acceleration Programme μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή άτομα άνω των 18 ετών χωρίς κανένα περιορισμό στο επίπεδο εκπαίδευσης ως την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017.

Απευθύνεται σε φοιτητές, νέους επιστήμονες, προγραμματιστές, μηχανικούς, οικονομολόγους, γεωπόνους, γεωργούς, δασοπόνους/δασολόγους, γεωγράφους, στελέχη επικοινωνίας, marketing, entrepreneurs-to-be κ.ά.

καθώς και σε λάτρεις των νέων τεχνολογιών, όσους ενθουσιάζονται με την ανάπτυξη καινοτόμων εργαλείων, λύσεων, εφαρμογών, διαδικασιών και επιχειρηματικών μοντέλων και σε όλους όσοι θα ήθελαν να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία συνεισφέροντας στην αειφόρο ανάπτυξη του κλάδου της αγροδιατροφής.

Οι διαγωνιζόμενοι που θα περάσουν την αρχική διαδικασία επιλογής θα κληθούν να δημιουργήσουν ομάδες των 2-5 ατόμων,να επιλέξουν μία από τις προκλήσεις αιχμής που θα τεθούν και -με την καθοδήγηση διακεκριμένων μεντόρων- να δημιουργήσουν το δικό τους προϊόν, λύση, εφαρμογή ή/και επιχειρηματική ιδέα.

Με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, οι ομάδες θα παρουσιάσουν την ιδέα τους στην επιτροπή αξιολόγησης και θα κριθούν για την καινοτομία της, την τεχνολογική προσέγγιση της λύσης, τη δυνατότητα εμπορικής αξιοποίησης, την αρτιότητα και συμπληρωματικότητα της ομάδας και το βαθμό ωριμότητας της ιδέας για τη μετατροπή της σε εφαρμογή, προϊόν, υπηρεσία, πλατφόρμα, μέθοδο ή διεργασία.

Ο σκοπός του διαγωνισμού δεν πραγματώνεται, όμως, με την ολοκλήρωση του διαγωνιστικού μέρους. Οι ομάδες που θα ξεχωρίσουν, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σ’ ένα τρίμηνο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (bootcamp) μέσα από το οποίο θα μπορέσουν να εξελίξουν την ιδέα τους και να αναπτύξουν το δικό τους επιχειρηματικό πλάνο.

Στη συνέχεια, η ομάδα που θα αναπτύξει το καλύτερο επιχειρηματικό πλάνο θα έχει την ευκαιρία να συμμετάσχει σ’ ένα πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης για την περαιτέρω ωρίμανση της ιδέας της, μέσα από ένα σύνολο υποστηρικτικών υπηρεσιών, εμπλουτισμένο με γνωστικά εργαλεία και συμβουλευτική υποστήριξη από καταξιωμένους επαγγελματίες.

Οι διαγωνιζόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το αναλυτικό πρόγραμμα, τα κριτήρια αξιολόγησης και τα βραβεία του διαγωνισμού και να γνωριστούν με τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους στο warm-upeventπου θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου 2017.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του διαγωνισμούc http://contest.capsella.eu/

To Capsella Acceleration Programme  υλοποιείται από το Corallia και το Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά , σε συνεργασία με τους We Deliver Taste, Agro know, Zephyr, Aston Univercity , Semi Rurali , ZLTO  και Sant’Anna School of Advanced Studies  και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,της TP organics , του δικτύου Copernicus relays και της Copernicus Academy.

Τελικοί και απονομη βραβείων διαγωνισμού MITEF- Greece 2017

Τελικοί και απονομη βραβείων διαγωνισμού MITEF- Greece 2017

Το MIT Enterprise Forum Greece σε συνεργασία με το Έθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ" διοργανώνουν τους τελικούς και την απονομή των βραβείων του διαγωνισμού MITEF Greece Startup, την Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017, στις 18:00, στο Κεντρικό Αμφιθέατρο του ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος"

{youtube}02rDoeFKUKI{/youtube}

στο πλαίσιο του 5ου Φόρουμ για την Επιστήμη, Τεχνολογία και Καινοτομία, όπου δίνεται έμφαση αυτό το έτος, στις τεχνολογίες σύγκλισης μέσω πολυλειτουργικών εργαστηρίων, συνεδριάσεων B2B και ενημερώσεων για εργαλεία χρηματοδότησης της έρευνας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι 10 κορυφαίοι φιναλίστ του διαγωνισμού, θα παρουσιάσουν τις ιδέες τους στο κοινό, και η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τις τρείς νικηφόρες ομάδες.

Επιπλέον, οι προσκεκλημένοι ομιλητές μας θα συζητήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί η καινοτόμος τεχνολογία.

Η είσοδος είναι δωρεάν, αλλά απαιτείται εγγραφή, καθώς οι θέσεις είναι περιορισμένες. Εγγραφείτε εδώ: MIT Enterprise Forum Greece

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον διαγωνισμό, ακολουθήστε τον σύνδεσμο: Mit Enterprise Forum Greece

To Crowd Dialog Europe 2017 φέτος στην Αθήνα!

To Crowd Dialog Europe 2017 διοργανώνεται φέτος στην Αθήνα, στις 21 Σεπτεμβρίου και θα φιλοξενήσει 500 επιλεγμένους Crowd Experts από όλο τον κόσμο με έναν κοινό στόχο: “enabling the crowd for a greater good”.

Θέματα του Crowd Dialog είναι η δυναμική του πλήθους με μεθοδολογίες Crowdsourcing, Crowdfunding και CrowdInnovation.

To συνέδριο Crowd Dialog Europe υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα συμμετέχουν εθνικοί εκπρόσωποι από 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την επιχειρηματική και ακαδημαϊκή κοινότητα και την πολιτική προκειμένου να συζητήσουν θέματα που σχετίζονται με τη συμμετοχή του πλήθους στην επίλυση προβλημάτων.

Σκοπός του συνεδρίου είναι να γίνει συζήτηση για τη δυναμική του πλήθους καθώς και τους τρόπους με τους οποίους οι μεθοδολογίες του Crowdsourcing μετασχηματίζουν υφιστάμενες διαδικασίες και τεχνολογίες, με επιπτώσεις σε κράτη, επιχειρήσεις και οργανισμούς.

Οι συμμετέχοντες έχουν σαν στόχο να εμπνεύσουν με τις ομιλίες και τις συζητήσεις τους εστιασμένες σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων στα οποία μπορεί να έχουν πρακτική εφαρμογή οι θεωρίες του πληθοροπορισμού παρουσιάζοντας τις σημερινές και μελλοντικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις, τα κράτη και τους οργανισμούς, αλλάζοντας τα δεδομένα της σημερινής οικονομίας και χρησιμοποιώντας νέα μοντέλα χρηματοδότησης και εναλλακτικές επιχειρηματικές μεθοδολογίες που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη.

Η φετινή διοργάνωση στοχεύει στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, τους συλλογικούς και επιστημονικούς φορείς, τα ιδρύματα και το κοινό σχετικά με τις δυνατότητες αυτών των μεθοδολογιών και λύσεων που μπορούν να συμβάλλουν κατά μεγάλο βαθμό στην βελτίωση των οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων.

Το next next σηματοδοτεί τη νέα οικονομική εποχή, όπου μπορούμε να οικοδομήσουμε σε βιώσιμη, καινοτόμο, εξωστρεφή και συνεργατική βάση, βασισμένοι στην τεχνολογία, αντανακλώντας τη δύναμη και την συμμετοχή των πολλών στην πράξη.

Στο πλαίσιο της οικονομίας next next, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τα νέα μοντέλα χρηματοδότησης και τις εναλλακτικές επιχειρηματικές μεθοδολογίες που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη. Οι μεθοδολογίες crowdfunding, crowdsourcing και crowdinnovation είναι μερικά από τα εργαλεία που διαθέτει η νέα επιχειρηματική εποχή, και μπορούν να παρέχουν συμπληρωματικές λύσεις, όχι μόνο για την ελληνική κατάσταση, αλλά και για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια οικονομία.

Πρόσφατα στην Ελλάδα έγινε μεταρρύθμιση του νομοθετικού πλαισίου για τις δωρεές και τις επενδύσεις crowdfunding. Ενεργώντας άμεσα για τη θετική αυτή εξέλιξη, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ξεκίνησε τη λειτουργία της crowdfunding πλατφόρμας για δωρεές www.act4Greece.gr.

Country partner του Crowd Dialog Europe είναι η Crowdpolicy.

Για να συμμετέχετε, θα πρέπει να συμπληρώσετε την αίτηση συμμετοχής, καθώς ακολουθείται η διαδικασία Invite Only. Δεν θα υπάρξουν εισιτήρια.

Εάν θέλετε να υποστηρίξετε τη διοργάνωση ως φορέας, μπορείτε να συμπληρώσετε την αίτηση υποστήριξης.

Iris Capital: 250 εκατομμυρία ευρω σε ευρωπαϊκές startups

Η Iris Capital ανακοινώνει νέα κεφάλαια ύψους 250 εκατομμυρίων ευρω για επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startups

Η Iris Capital, κορυφαία πανευρωπαϊκή εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων, ανακοινώνει σήμερα την κυκλοφορία του IrisNext, του νέου ταμείου που επικεντρώνεται στις ευκαιρίες ψηφιακού μετασχηματισμού, με κεφάλαια 250 εκατ. Ευρώ.

Η IrisNext θα επενδύσει σε νεοσύστατες επιχειρήσεις από το στάδιο της ίδρυσης έως την ανάπτυξη, από 1 εκατομμύριο ευρώ έως και 30 εκατομμύρια ευρώ, δίνοντας στην Iris Capital τη δύναμη να επιταχύνει και να διατηρήσει την ανάπτυξη των φιλόδοξων ευρωπαϊκών εταιρειών σε διάφορα στάδια.

Στις εταιρείες που επενδύουν στα κεφάλαια της IrisNext περιλαμβάνονται ηγέτες της βιομηχανίας όπως οι Orange, Publicis και Valeo μαζί με  χρηματοπιστωτικούς επενδυτές και ιδρύματα όπως η Bpifrance και η BRED Banque Populaire.

Το IrisNext είναι το πολυεταιρικό σχήμα δεύτερης γενιάς της εταιρείας και συνδυάζει στρατηγικές επιχειρήσεις, οικονομικούς επενδυτές, ιδιώτες και ιδρύματα υπό μια πλήρως ανεξάρτητη διοίκηση.

Η IrisNext στοχεύει να επενδύσει σε ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες που αναδιαμορφώνουν ολόκληρες βιομηχανίες: από τη βιομηχανία 4.0, το Διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of Things), τα δίκτυα Cybersecurity και 5G, την Τεχνητή Νοημοσύνη, τα Big Data, το Cloud Computing και το Σχεδιασμό Λογισμικού.

Ο Antoine Garrigues, ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Iris Capital δήλωσε: "Η αποστολή μας στο Iris Capital είναι να εντοπίσουμε και να τροφοδοτήσουμε τους υποσχόμενους επιχειρηματίες για να τους βοηθήσουμε να αναπτυχθούν και να κλιμακωθούν οι επιχειρήσεις τους σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής, κυρίως χάρη στο δίκτυο των εταιρειών μας ».

Το IrisNext θα επενδύεται κυρίως στην Ευρώπη, με επίκεντρο τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Το Αμοιβαίο Κεφάλαιο θα περιλαμβάνει επίσης επενδυτική στρατηγική εκτός Ευρώπης, επικεντρωμένη κυρίως στις ΗΠΑ, όπου η Iris Capital μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία στις νεοσύστατες επιχειρήσεις μέσω του δικτύου εταιρικών υποστηρικτών της και της ισχυρής ευρωπαϊκής παρουσίας.

Η IrisNext προσέλκυσε μερικές από τις κορυφαίες εταιρείες της Ευρώπης ως επενδυτές στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Οι επιτυχημένες ιστορίες από το χαρτοφυλάκιο Iris Capital, με εταιρίες όπως Talend, Adjust, Netatmo ή Scality, καθώς και η παγκόσμια εμπειρία και απόδοση της Iris Capital ήταν καθοριστικές για το κλείσιμο του πρώτου γύρου της IrisNext. Η Iris Capital εδρεύει στο Παρίσι

Πηγή: EU-Startups

Επενδύσεις στη Heresy

Σημαντικές επενδύσεις στη Heresy για βοήθεια στις πωλήσεις

 Η εταιρία Heresy με έδρα το Λονδίνο έχει «σηκώσει» περίπου € 858.000 για τη χρηματοδότηση και ανάπτυξη  πλατφόρμας ανάλυσης πωλήσεων και ροής εργασίας. Οι επενδυτές  οι οποίοι συμμετείχαν ως τώρα είναι οι LAUNCHubVentures, AngelList, Seedcamp και το Ταμείο Επενδύσεων του Λονδίνου.

 Η Heresy είναι μια πλατφόρμα ροής εργασιών και αναλύσεων που ιδρύθηκε το 2016 και βοηθά τους μεμονωμένους πωλητές και τμήματα πωλήσεων να διαχειρίζονται τη ροή των συμφωνιών, να παρακολουθούν την πρόοδο τους και να κάνουν ακριβέστερες προβλέψεις.

Χρησιμοποιώντας έξυπνες μεθόδους ανάλυσης και πανίσχυρες εφαρμογές οπτικοποίησης, η Heresy βοηθά τους πωλητές να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων και επιτρέπει στα μέλη των ομάδων πωλήσεων να  συγχρονίζονται μεταξύ τους αποτελεσματικά.

Εκεί όπου το συμβατικό λογισμικό για θέματα πωλήσεων αποδεικνύεται δυσκίνητο και δύσκολα διαχειρίσιμο, η Heresy αναλύει τις ροές εργασίας και υποδεικνύει πώς θα επιτευχθούν  βελτιώσεις στην απόδοση.

Για παράδειγμα, μπορεί να προειδοποιήσει τους πωλητές για συμφωνίες που είναι πιθανό να παρουσιάσουν πρόβλημα, αναλύοντας κάποιους παράγοντες όπως το μέγεθος της ευκαιρίας, οι πιθανότητες θετικής κατάληξης και ο χρόνος που δαπανάται κατά την προετοιμασία της.

Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της startup, Dimitar Stanimiroff, δήλωσε ότι «η ανάγκη δημιουργίας της HERESY κατέστη προφανής κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως διευθύνων σύμβουλος για Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική του Stack Overflow Community.

Ψάχναμε έναν τρόπο συντονισμού της ραγδαία αναπτυσσόμενης ομάδας πωλήσεών μας, που θα διασφάλιζε αφενός ότι τα μέλη της ομάδας συνεργάζονται μεταξύ τους, αφετέρου μαθαίνουν από τα λάθη και τις επιτυχίες των άλλων.

Αυτό είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στο χώρο της ανάπτυξης λογισμικού, αλλά σπάνια παρατηρείται στις πωλήσεις. Είχα πειραματιστεί για κάποια χρόνια με την ιδέα της χρήσης εργαλείων ανάπτυξης λογισμικού Agile στις πωλήσεις και το 2013 δημιουργήσαμε ένα εσωτερικό εργαλείο με βάση αυτή τη μεθοδολογία.

Με αυτό τον τρόπο, η Stack Overflow ανέπτυξε σε παγκόσμια βάση των ομάδα των πωλητών της από περίπου 20 σε 120 άτομα και κάπως έτσι αναπτύξαμε την ιδέα για τη Heresy».

ΟΙ νέες επενδύσεις θα χρησιμοποιηθούνγια την περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων και την επέκταση της εταιρείας στην Ευρώπη. Ο εταίρος της Seedcamp, CarlosEspinal, υπογράμμισε ότι: "υποστηρίζουμε με πάθος έμπειρους συνεργάτες που εργάζονται σε προβλήματα τα οποία έχουν ζήσει από πρώτο χέρι κι αυτή είναι σίγουρα η περίπτωση του Dimitar και της Heresy.

Οι δυνατότητες του Dimitar, τόσο ως ιδρυτή όσο και ως υπεύθυνου ανάπτυξης, είναι κάτι περισσότερο από πασιφανείς και είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε την Heresy να αντιμετωπίζει μια στάσιμη αγορά που διψάει για  καινοτομία ».

 Πηγή: EU Srartups

Συζήτηση με τον Kurt F. Heiar στις 22.6.2017

Startup Odyssey, συζήτηση με Kurt F. Heiar  στις 22.06.17

Στις 22.06.17 στις 18:00 θα έχουμε τη χαρά να έχουμε στο κτίριο του egg (Λ. Συγγρού 190) τον διεθνούς φήμης ομιλητή Kurt F. Heiar του John Pappajohn Entrepreneurial Center (JPEC), ο οποίος θα μοιραστεί μαζί μας τη σπουδαία εμπειρία του στο χώρο των startups.

Παράλληλα θα έχουμε την ευκαιρία να τον ρωτήσουμε ό,τι μας απασχολεί για την ιδέα μας ή την επιχείρησή μας, καθώς και να γνωριστούμε με άλλους «startuppers» στο networking party που θα γίνει έπειτα από τη συζήτηση με τον κ.Heiar. Περισσότερα στο:

egg.gr

Καινοτομία / Νεανική Eπιχειρηματικότητα απο την EUROBANK

Nέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020

Η Eurobank έχοντας ως προτεραιότητα τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων για την ολιστική κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων καθ’ όλη την προγραμματική περίοδο υλοποίησης του ΕΣΠΑ 2014 - 2020.

Ειδικότερα, παρέχουμε:

Έγκαιρη ενημέρωση για την διαθεσιμότητα επιχορηγούμενων προγραμμάτων που αφορούν στην επιχείρησή σας Εξειδικευμένη Γραμμή Εξυπηρέτησης (210 955 5022) στην οποία μπορείτε να απευθύνεστε προκειμένου να ενημερωθείτε και να επιλύσετε τις απορίες σας.

Ολοκληρωμένο χρηματοδοτικό πακέτο με ευέλικτη και άμεση χρηματοδότηση έως και το 100% της επένδυσης, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη επάρκεια κεφαλαίων σε κάθε στάδιο για την έγκαιρη ολοκλήρωση της επένδυσής σας

Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα εκδόθηκαν από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού τρία νέα ενημερωτικά έντυπα:

- το έντυπο "ΕΣΠΑ 2014-2020 Fact Sheet" με τη γενική πληροφόρηση για όλο το ΕΣΠΑ.

- το έντυπο "Προσκλήσεις ΕΣΠΑ 2014-2020" με τον προγραμματισμό έκδοσης προσκλήσεων για την επιχειρηματικότητα, το περιβάλλον, την ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού κ.α. και

- το έντυπο "Χρηματοδότηση επιχειρήσεων - Χρήσιμος Οδηγός για την Ανάπτυξη" με την καταγραφή όλων των εργαλείων χρηματοδότησης των επιχειρήσεων (ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός Νόμος, Ευρωπαικές). τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Αξίζει να σημειωθεί η ανακοίνωση του Υπουργείου ότι «εκ παραδρομής στο 2ο φυλλάδιο "Προσκλήσεις ΕΣΠΑ 2014-2020", στη σελίδα 11, που αφορά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΡΑ) αναφέρεται ότι για την πρόσκληση «Παρεμβάσεις Αναβάθμισης και Εκσυγχρονισμού για την Αξιοποίηση του Δημόσιου Τουριστικού Ενδιαφέροντος» η υποβολή προτάσεων λήγει στις 31/12/2016. Το σωστό είναι ότι η πρόσκληση έχει κλείσει».

 Πηγή: Eurobank

Συνεργασία ΚΕΜΕΛ με NBG Business Seeds.

Μια ακόμα συνεργασία για τη στήριξη των νεοφυών επιχειρήσεων υπογράφηκε ανάμεσα στο Κέντρο Εθελοντών Managers Ελλάδος και το NBG Business Seeds.


Συμμετέχουν οι φορείς:

Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ)
AmCham GR Ελληνο-Αμερικάνικο Εμπορικό Επιμελητήριο
Israel Advanced Technology Industries (IATI)
Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)
Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος (ΚΕΜΕΛ

Eταιρείες που μπορούν να επωφεληθούν είναι αυτές που προσφέρουν καινοτόμες λύσεις σε σχέση με την ηλεκτρονική ή την κοινωνική επιχειρηματικότητα, το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την βιοτεχνολογία, την αγροτική παραγωγή, τις μεταφορές και την ενέργεια.

​Υποστηρίζουμε επιχειρηματικά μοντέλα οικονομικά βιώσιμα και έτοιμα για ανάπτυξη
και ενισχύουμε προσπάθειες που θα αποτέλέσουν πρότυπο για τον κλάδο τους σε δημιουργία θέσεων εργασίας, εξαγωγές και τεχνολογική πρωτοπορία.
Επιλέγουμε ομάδες με συναρπαστικό όραμα και δυνατότητα συσπείρωσης των απαραίτητων για την υλοποίηση συνεργατών.
Βοηθούμε υλοποιήσιμες ιδέες με μακροπρόθεσμα θετικό οικονομικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό αντίκτυπο
Ενδιαφερόμαστε για πρωτοβουλίες που συμβαδίζουν με τις αξίες και τους στόχους του NBG Business Seeds.

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στην ενθάρρυνση και την ανάπτυξη της νέας επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας, η Εθνική Τράπεζα προβαίνει σε μια νέα πρωτοβουλία στήριξης των νεοφυών επιχειρήσεων (Start-Ups) που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στόχος της δράσης είναι η επιβράβευση και η ανάδειξη Start-Ups που προσφέρουν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, διαθέτουν πλήρη επιχειρηματικά μοντέλα, οικονομική βιωσιμότητα και υψηλή αναπτυξιακή προοπτική. Η Εθνική Τράπεζα, συνεχίζει να στηρίζει την υγιή νεοφυή επιχειρηματικότητα, μέσω σύγχρονων και τεχνολογικά ανεπτυγμένων υποδομών αποδοχής συναλλαγών καρτών, στο e-shop της επιχείρησης.

Οι δικαιούχοι θα επωφεληθούν αποκτώντας την υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου, i-bank e-commerce, εντελώς ανέξοδα για τον πρώτο χρόνο και με εξαιρετικά προνομιακή προμήθεια από το δεύτερο χρόνο και μετά.

Το πρόγραμμα απευθύνεται

είτε σε νεοσύστατες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, με ημερομηνία ίδρυσης από την 1 Ιανουαρίου 2014 και μετά, με έδρα την Ελλάδα ή παράρτημα στην Ελλάδα, που έχουν κύκλο εργασιών προηγούμενης χρήσης άνω των €50,000 και συμμετέχουν σε προγράμματα στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας ή χρηματοδοτούνται από Venture Capital έως €1.5εκ., από εταιρείες – μέλη της Hellenic Venture Capital Association,
είτε σε όλες τις εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “ΝΒG Business Seeds

Πηγή: National Bank of Greece

 

Το μυστικό της επιτυχίας των ελληνικών startups...

Το μυστικό της επιτυχίας των ελληνικών startups
Στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, η λέξη startup ήταν μάλλον άγνωστη στους περισσότερους Έλληνες με εξαίρεση ενδεχομένως όσους ασχολούνταν με τα επιχειρηματικά δρώμενα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ιδίως στην περιοχή της Silicon Valley όπου είχαν αρχίσει να εμφανίζονται μία σειρά από καινοτόμες επιχειρήσεις, οι οποίες πετύχαιναν να αλλάξουν τα υφιστάμενα επιχειρηματικά μοντέλα.
 Εν έτει 2017, εκείνοι που δεν έχουν ακούσει έστω και μία φορά τη λέξη startup ή κατά το ελληνικότερο, νεοφυείς επιχειρήσεις, είναι, πλέον, πολλοί λιγότεροι. Η «έξαρση» του φαινομένου και η στήριξη της δημιουργίας τους τα προηγούμενα χρόνια, δείχνει πλέον να αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Το οικοσύστημα που έχει δημιουργηθεί, παρά τα λάθη που έχουν γίνει, έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια ωρίμανσης και γενικότερα βλέπουμε να γίνονται κινήσεις και να υπάρχουν εξελίξεις και επιχειρηματικές προσπάθειες που προκαλούν μία αίσθηση αισιοδοξίας.
Ως startup ή «νεοφυής» επιχείρηση χαρακτηρίζεται μία εταιρεία που λειτουργεί για διάστημα μεταξύ μερικών μηνών έως και 3-5 ετών, παρουσιάζει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, χαρακτηρίζεται από στοιχεία έντονης εξωστρέφειας και διαφοροποιείται σε σχέση με τους υπάρχοντες, παραδοσιακούς «παίκτες». Αυτό που θα πρέπει να τονισθεί είναι ότι startup δεν είναι μόνο εταιρείες από το χώρο της τεχνολογίας, αλλά γενικότερα επιχειρήσεις από οποιονδήποτε κλάδο φέρνουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα, δεδομένου ότι έχουμε αρχίσει να βλέπουμε αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως είναι ο αγροδιατροφικός, παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, έχουν έντονη διεθνή δραστηριότητα και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.
Στην Ελλάδα, τα startups ξεκίνησαν να εμφανίζονται την περίοδο 2012-2014, όταν, ενδεχομένως και λόγω της οικονομικής κρίσης, άρχισαν να θεωρούνται ότι είναι το κλειδί για την επιστροφή στην ανάπτυξη. Κάτι που είναι μάλλον υπερβολικό, αν και η διεθνής εμπειρία -και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού- είναι ότι η καινοτομία που φέρνουν τα startups αποτελεί απαραίτητο συστατικό για οποιαδήποτε οικονομία επιδιώκει να «ανεβάσει» ταχύτητα και να επιταχύνει τους ρυθμούς ανάπτυξης της.
Χαρακτηριστικό δείγμα της υπερβολής που υπήρξε στην Ελλάδα είναι πως, σύμφωνα με μία έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor Greece που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2014, σε κάθε 5 startups αντιστοιχούσε και 1 εκδήλωση ή φορέας στήριξης νέων επιχειρηματιών!
Επίσημη καταμέτρηση του αριθμού των startups δεν υπάρχει. Ορισμένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 350 με 400 startups, αλλά ο αριθμός αυτός αφορά νεοφυείς επιχειρήσεις που κινούνται γύρω από τον τεχνολογικό τομέα. Η επισήμανση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι πλέον έχει κάνει την εμφάνιση του ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός από startups που δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους, όπως είναι ο αγροδιατροφικός, και κάνουν ιδιαίτερη αισθητή την παρουσία τους και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό σημάδι ότι κάτι έχει αρχίζει να κινείται και σε άλλους τομείς. Και κυρίως τομείς όπου η Ελλάδα έχει τεχνογνωσία και μπορεί να προσφέρει ένα διαφοροποιημένο προϊόν ή υπηρεσία που θα καταφέρει να σημειώσει και διεθνή εμπορική επιτυχία.
 Σε κάθε περίπτωση, αυτό στο οποίο συμφωνούν άπαντες είναι ότι ο αριθμός των ελληνικών startups είναι σχετικά μικρός! Σε χώρες όπως το Ισραήλ, όπου, βέβαια, το οικοσύστημα των startups είναι πολύ πιο ώριμο, οι νεοφυείς επιχειρήσεις υπολογίζονται σε μερικές χιλιάδες, ενώ ο αριθμός των startups είναι πολύ μεγαλύτερος στις περισσότερες χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Και αυτό παρά το γεγονός ότι το ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα θεωρείται -και είναι- ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου.
e-FOOD: Ο ηγέτης του online food delivery
Αναμφίβολα το e-FOOD αποτελεί ένα success story στο πεδίο των startups. Ξεκινώντας στις αρχές του 2012, μέσα στην οικονομική κρίση, έχοντας, όμως, ένα καθαρό στόχο κατάφερε να γίνει leader στο πεδίο του online food delivery.
Ο CEO της εταιρείας, Παμίνος Κυρκίνης, μίλησε στο CNN Insights περιγράφοντας όλη τη διαδρομή του e-FOOD, από το στάδιο της ιδέας μέχρι το σημείο που βρίσκεται αυτήν τη στιγμή: απασχολεί 130 άτομα προσωπικό με μέση ηλικία 27 ετών και αποτελεί μια από τις πιο ανερχόμενες ελληνικές επιχειρήσεις. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «πριν ξεκινήσω το e-FOOD, ζούσα στο εξωτερικό, στην Αγγλία και είχα δει παρόμοιες υπηρεσίες. Όταν γύρισα στην Ελλάδα είδα ότι δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο και ήταν τεράστιο το όφελος του να παραγγέλνεις το φαγητό σου online. Έτσι ξεκινήσαμε τον Ιούνιο του 2011 να δουλεύουμε την ιδέα και όλα τα βήματα και βγήκαμε τον Ιανουάριο του 2012».
 Τι ήταν αυτό, όμως, που έκανε το e-FOOD σημείο αναφοράς; «Θέλαμε από την πρώτη ημέρα να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή υπηρεσία για τους χρήστες που παραγγέλνουν το φαγητό τους, αλλά και για τα εστιατόρια. Επενδύσαμε από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε να το κάνουμε στην τεχνολογία και στις υπηρεσίες που παρέχουμε».
Σε αναζήτηση ιδεών
Χαρακτηριστικό δείγμα του χαμηλού αριθμού των υπάρχοντων startups είναι ότι ουκ ολίγες φορές, στελέχη επενδυτικών funds που δραστηριοποιούνται στο χώρο των startups δηλώνουν δημόσια ότι ενώ υπάρχουν κεφάλαια προς επένδυση, δεν υπάρχουν αρκετές -και καλές φυσικά- ιδέες προκειμένου να τα αξιοποιήσουν! Στο σημείο αυτό θα πρέπει πάντως να διευκρινιστεί ότι οι ενδιαφερόμενοι φορείς επένδυσης δεν επιθυμούν να επενδύσουν οπουδήποτε τα κεφάλαια τους αλλά αναζητούν ιδέες που να έχουν κάποιες πιθανότητες επιτυχίας. Σημειωτέον πως είναι γνωστό πως το ποσοστό επιτυχίας των startups είναι εξαιρετικά χαμηλό σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που γνωρίζουν, φυσικά, οι επενδυτές, οι οποίοι, συνήθως, αναζητούν καλές ομάδες, τις οποίες είναι διατεθειμένοι να στηρίξουν σε περισσότερες από μία προσπάθειες τους. Στο εξωτερικό, η επιχειρηματική αποτυχία δεν θεωρείται κάτι κακό -όπως συμβαίνει στην Ελλάδα- αλλά μία ευκαιρία για να μάθει από τα λάθη του ένας επιχειρηματίας.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να επισημανθεί ότι επενδύσεις γίνονται -και μάλιστα- αρκετές στο χώρο των ελληνικών startups. Προς αυτή την κατεύθυνση βοήθησε και η δημιουργία των Jeremie funds, ήτοι επενδυτικών κεφαλαίων που χρηματοδοτήθηκαν από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα JEREMIE του European Investment Fund (EIF). Στο πλαίσιο του προγράμματος, δημιουργήθηκαν 4 funds (Odyssey Jeremie Partners, Eliconos Jeremie SICAR, PJ Tech Catalyst Fund και OpenFund II), τα οποία ξεκίνησαν να λειτουργούν περίπου στις αρχές του 2014 και μέσα σε διάστημα περίπου 2,5 ετών προχώρησαν στη χρηματοδότηση περίπου 60 επιχειρήσεων, με τα συνολικά κεφάλαια που επενδύθηκαν να εκτιμώνται περίπου στα 52 εκατ. ευρώ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ακριβές ποσό που έχει επενδυθεί δεν έχει γίνει γνωστό καθώς ορισμένοι από τους διαχειριστές των funds δεν δημοσιοποιούν τα ακριβή στοιχεία. Σημειωτέον πάντως πως το συνολικό ποσό που συγκέντρωσαν τα 4 funds προς επένδυση έφθασε στα 72 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 55 εκατ. ευρώ έπρεπε να επενδυθούν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2016. Τα υπόλοιπα κεφάλαια πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για επιπλέον χρηματοδότηση στις υφιστάμενες επενδύσεις.
Τα Jeremie funds επικεντρώνονταν σε επενδύσεις σε εταιρείες από το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, όμως, η πιο σημαντική συνεισφορά τους ήταν ότι άρχισαν να δημιουργούν θόρυβο σχετικά με τα ελληνικά startups και πλέον έχει αρχίσει να δημιουργείται ένα οικοσύστημα από επενδυτικά funds όπως και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε startups στο παρελθόν έχουν επενδύσει «παλαιότερα» funds όπως η Attica Ventures και η Alpha Ventures, ενώ πλέον έχουν αρχίσει και δημιουργούνται νέα επενδυτικά σχήματα όπως το NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας ή το Venture Friends που κινούνται στο χώρο των startups. Όπως αρχίζουν να εμφανίζονται και επενδυτικά σχήματα που απευθύνονται σε μεγαλύτερα ή πιο ώριμα projects όπως είναι το Open Circle, το οποίο είναι μία equity crowdfunding προσπάθεια, ή η AnchorStone Partners.
Επίσης, βλέπουμε αρκετούς επιχειρηματίες, οι εταιρείες των οποίων ήταν startups πριν από 10 ή 15 χρόνια, να επενδύουν τώρα σε νέες προσπάθειες, όπως κάνουν ο Μάρκος Βερέμης της Upstream, ο Φίλιπ Μπρίνκμαν της Tripsta ή οι Αιμίλιος Μάρκου και Αλέξης Πανταζής της Hellas Direct.
Δημήτρης Καλαβρός – Γουσίου: startups είναι οι επιχειρήσεις που αλλάζουν τα επιχειρηματικά μοντέλα
Για τους περισσότερους από όσους ασχολούνται με το ελληνικό οικοσύστημα των startups, το Found.ation είναι από τους «φορείς» εκείνους που έχουν βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη ουκ ολίγων νέων, καινοτόμων επιχειρήσεων. Όπως εξηγεί ο Δημήτρης Καλαβρός – Γουσίου, συνιδρυτής και partner του Found.ation, το τελευταίο έχει ως στόχο να βοηθά startup επιχειρήσεις να κάνουν το επόμενο βήμα στην εξέλιξη τους. Οι ιδέες και οι επιχειρήσεις με τις οποίες ασχολείται το Found.ation έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι αξιοποιούν την τεχνολογία προκειμένου να αλλάξουν τα υφιστάμενα επιχειρηματικά μοντέλα.
Σύμφωνα με τον κ. Καλαβρό, τα τελευταία πέντε χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα στο χώρο των startups, ενώ επισημαίνει ότι συνολικά υπάρχουν περίπου 350 εταιρείες που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως startups. Αριθμός που θεωρεί ότι είναι σχετικά μικρός και θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα σχήματα, όπως και ότι η Ελλάδα θα πρέπει να επικεντρωθεί σε κλάδους που υπάρχει τεχνογνωσία στη χώρα μας. Όσον αφορά τα σημεία – κλειδιά για ένα startup, το πρώτο βήμα δεν είναι άλλο από τη δημιουργία μίας ισχυρής ομάδας, τα μέλη της οποίας θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους.
Το οικοσύστημα
Πρακτικά, για μία ομάδα που ξεκινά τώρα την προσπάθεια της, τα πράγματα δείχνουν πλέον να είναι λίγο πιο εύκολα σε σχέση με το παρελθόν, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί ορισμένες δομές υποστήριξης. Ιδίως στην περιοχή της Αττικής όπου συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αν και υπάρχουν startups με έδρα τόσο τη Θεσσαλονίκη όσο και άλλες πόλεις όπως είναι η Πάτρα και ο Βόλος.
Για παράδειγμα, υπάρχουν χώροι co-working, όπως το The Cube, το Orange Grove ή το Impact Hub, όπου επιχειρήσεις μπορούν να βρουν χώρο για να εργαστούν αλλά και να έρθουν σε επαφή με άλλες επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικές συνέργειες. Επίσης, έχει αρχίσει να δημιουργείται ένα σύστημα από «κέντρα επώασης» (incubators) και επιτάχυνσης (accelerators), όπως είναι το Found.ation, το egg της Eurobank, το IQbility του ομίλου Quest, το be finnovative της Εθνικής Τράπεζας, το Viva Nest της Viva, το gi-cluster για το χώρο του δημιουργικού περιεχομένου, το mi-cluster για τον κλάδο της μικροηλεκτρονικής, το Invent ICT και αρκετά ακόμη κέντρα που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν νέες επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να υλοποιήσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Παράλληλα, υπάρχουν αρκετοί διαγωνισμοί καινοτομίας και εκδηλώσεις τύπου hackathon που έχουν ως στόχο να εντοπίσουν νέες και καινοτόμες ομάδες. Τα περισσότερα από αυτά τα κέντρα επικεντρώνονται στο χώρο των λύσεων τεχνολογίας αν και πλέον αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει καθώς έχουν εμφανιστεί αρκετές και καλές ιδέες που κινούνται σε άλλους κλάδους. Η μεγαλύτερη έμφαση σε κλάδους όπου η Ελλάδα διαθέτει «τεχνογνωσία» όπως είναι ο τουρισμός ή ο αγροδιατροφικός είναι κάτι που επισημαίνουν σχεδόν όλοι όσοι κινούνται στο χώρο των startups.
Σταύρος Μεσσίνης: πρέπει να κάνουμε και άλλα startups
Το The Cube είναι ένας από τους πιο γνωστούς «συνεργατικούς» χώρους (co-working space) της Αθήνας όπου φιλοξενούνται επιχειρηματικές ομάδες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Ιδρυτής του The Cube είναι ο Σταύρος Μεσσίνης, μία από τις πιο γνωστές και δραστήριες προσωπικότητες του οικοσυστήματος των startups στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον οποίο, η Αθήνα δεν έχει αρκετά co-working χώρους, ενώ επιπλέον ο αριθμός των startups που υπάρχουν είναι σχετικά μικρός.
Σύμφωνα με τον κ. Μεσσίνη, η Ελλάδα έχει χάσει αρκετές ευκαιρίες αλλά έχει να επιδείξει και πετυχημένα startups, ενώ σύμφωνα με την άποψη του μία νεοφυής επιχείρηση θα πρέπει να χρησιμοποιεί την Ελλάδα για να δοκιμάζει την τεχνολογία αλλά θα πρέπει πολύ γρήγορα να επεκταθεί στο εξωτερικό. Επίσης, το πιο σημαντικό σε ένα startup είναι να υπάρχει μία καλή ομάδα, καθώς η αρχική ιδέα είναι συνήθως σε λάθος δρόμο και τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να διαθέτουν την ευελιξία ώστε πολύ γρήγορα να αλλάξουν κατεύθυνση. Όσον αφορά το θέμα της χρηματοδότησης, σύμφωνα με τον κ. Μεσσίνη, «αν έχεις καλή ομάδα και καλή ιδέα, θα βρεις χρήματα», ενώ γενικότερα συνιστά στους επίδοξους νέους επιχειρηματίες να επιδιώκουν να έρθουν σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, ιδίως στο εξωτερικό, και να μιλήσουν για την ιδέα τους προκειμένου να δουν ποια είναι η αντίδραση που υπάρχει.

Επιτυχημένα παραδείγματα
Παρά πάντως το γεγονός ότι το ελληνικό οικοσύστημα των startups είναι σε σχετικά πρώιμα στάδια και δεν έχει αναπτυχθεί με τους ρυθμούς που θα μπορούσε, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις πετυχημένων επιχειρήσεων που ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται την τελευταία πενταετία και έχουν πετύχει είτε να πουληθούν, όπως συνέβη με τo e-FOOD, την Avocarrot και την BugSense, είτε να έχουν αξιόλογη διεθνή παρουσία, όπως το Taxibeat, η Marine Traffic, το Pollfish και το Park Around, είτε να έχουν συγκεντρώσει σημαντικά κεφάλαια όπως έχει πετύχει η Workable και να θεωρούνται ότι θα αποτελέσουν στόχο εξαγοράς τα επόμενα χρόνια.
Κοινό σημείο των επιτυχημένων προσπαθειών είναι η δεμένη ομάδα που υπάρχει με στελέχη που αλληλοσυμπληρώνονται, κάτι που θεωρείται και ένα από τα βασικά κλειδιά επιτυχίας για ένα startup. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι πλέον πολλές επιχειρήσεις που ξεκίνησαν τη δραστηριοποίηση τους από την Ελλάδα, δεν έχουν την έδρα τους εδώ, διατηρώντας πάντως το μεγαλύτερο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στη χώρα μας. Το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει στην Ελλάδα είναι ένας λόγος για να αλλάξει μία startup την έδρα της, όπως και το γεγονός ότι πολλοί ξένοι επενδυτές αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια αν η startup στην οποία έχουν επενδύσει έχει την έδρα της στη Βρετανία ή στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Γιάννα Ματθαίου: Επιχειρούμε σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον
Η Γιάννα Ματθαίου είναι η γυναίκα πίσω από την επιτυχημένη start up Anassa Organics. Σε συνεργασία με την Αφροδίτη Φλώρου αποφάσισαν το 2013 να φέρουν την αλλαγή με μία καινοτόμο ιδέα. Παρά τα αρνητικά σχόλια για τη χώρα μας που βρίσκονταν σε μία δύσκολη περίοδο, κατάφεραν να μεταφέρουν την υπεροχή της ελληνικής γης σε κάθε γωνιά του κόσμου μέσω των ελληνικών αρωματικών φυτών. Δημιούργησαν την Anassa Organics, η οποία δεν άργησε να διακριθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, για τη γεύση και την ποιότητα των προϊόντων της, που μετατρέπουν την προετοιμασία του τσαγιού σε ιεροτελεστία.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, όμως, στην προσπάθεια να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο την Anassa δεν είναι λίγες. Η γραφειοκρατία και το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία αρωγή από το κράτος, αποτελούν μερικά μόνο από τα εμπόδια που καλούνται να ξεπεράσουν οι δύο γυναίκες, όπως και πολλές ακόμη start up. Παρόλα αυτά, συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά και με πάθος για να εξελίξουν την ιδέα τους και να επεκτείνουν το δίκτυο πωλήσεων των προϊόντων τους.
Όπως τονίζει η Γιάννα Ματθαίου στο CNN Greece Insights, κάποιος που θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση θα πρέπει να εκτιμήσει τον κίνδυνο, την αβεβαιότητα, τις πιθανές αποτυχίες και τις ατελείωτες ώρες δουλειάς, για κάτι που δεν είναι βέβαιο ότι θα πετύχει. Ο σωστός προγραμματισμός, οι οικονομικές προβλέψεις και η έρευνα είναι σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι νέοι επιχειρηματίες. Με υπομονή, επιμονή και η ισχυρή θέληση για δημιουργία μπορούν να φτάσουν ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία.

Parkaround: Τα startup που αλλάζει τα δεδομένα στο πάρκινγκ
Είτε ταξιδεύει κάποιος, είτε έχει ραντεβού στο κέντρο της Αθήνας, η υπηρεσία Parkaround του δίνει τη δυνατότητα να βρει την καλύτερη και πιο οικονομική θέση για να παρκάρει. Όπως εξηγεί ο κ. Γιάννης Κατσιώτης, στο ειδικό αφιέρωμα του CNN Insights, to parkaround το χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα 100.000 χρήστες και η επιχείρηση έχει καταφέρει να πετύχει το break even και να βγάζει τα έξοδά της.
Το ξεκίνημά της ήταν το 2013, όταν η νεοφυής επιχείρηση έγινε δεκτή από ένα startup accelerator στην Ολλανδία. Όπως λέει ο Γιάννης Κατσιώτης, «το καλοκαίρι του 2013 η εφαρμογή ήταν διαθέσιμη για το κέντρο της Αθήνας. Τότε είχαμε 15-20 πάρκινγκ που συνεργαζόμασταν. Δοκιμάσαμε αρκετά πράγματα και τελικά βρήκαμε ότι ο καλύτερος συνδυασμός είναι να προσφέρουμε πάρκινγκ για τους χρήστες μας, όποτε το χρειάζεται και όπου το χρειάζεται».

Θάνος Γεραμάνης: Ταχύτατοι ρυθμοί ανάπτυξης για την Blueground
Μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες startup επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι η Blueground, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της φιλοξενίας. Πρακτικά, όπως εξηγεί στο CNN Greece, ο Θάνος Γεραμάνης, partner και γενικός διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα, η Blueground είναι σαν ένα ξενοδοχείο που έχει ακίνητα σε όλη την Αθήνα και τα ενοικιάζει σε στελέχη επιχειρήσεων.
Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριοποίηση της πριν από 3 χρόνια με μόλις 2 εργαζομένους και πλέον έχει ξεπεράσει τους 60, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται περισσότερα από 300 ακίνητα στην Ελλάδα. Οι ρυθμοί ανάπτυξης της θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως εντυπωσιακοί δεδομένου ότι η εταιρεία αυξάνει τα έσοδα της κατά 10% σε μηνιαία βάση, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει την επέκταση της στο εξωτερικό, αρχής γενομένης από την Κωνσταντινούπολη και το Ντουμπάι. Επιπλέον, η Blueground έχει ήδη ολοκληρώσει δύο γύρους χρηματοδότησης και ετοιμάζεται για έναν μεγαλύτερο γύρο που θα της επιτρέψει να υλοποιήσει τα πλάνα της για διεθνή επέκταση.
Σύμφωνα με τον κ. Γεραμάνη, τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένα startup είναι μία καλή ομάδα ανθρώπων και να υπάρχει αρκετή ευελιξία, ενώ όσον αφορά το θέμα της χρηματοδότησης εκτιμά πως δεν μπορείς να είσαι επιλεκτικός όσον αφορά τους χρηματοδότες σου με τους οποίους θα πρέπει να έχεις μία ξεκάθαρη και ειλικρινή σχέση.
Επόμενα βήματα
Όσον αφορά το 2017, η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα δούμε πολλά και ενδιαφέρονται projects, καθώς το οικοσύστημα αρχίζει να ωριμάζει όλο και περισσότερο. Παράλληλα, το επενδυτικό ενδιαφέρον έχει αρχίσει να ενισχύεται, ενώ οι πληροφορίες που θέλουν να ξεκινά μία νέα προσπάθεια αντίστοιχη με αυτή των Jeremie funds μέσα στη χρονιά δημιουργεί ένα κλίμα αισιοδοξίας. Αν επιπλέον υπήρχαν και ορισμένες κινήσεις όσον αφορά τη διαμόρφωση ενός περισσότερου φιλικού θεσμικού πλαισίου, τότε είναι βέβαιο ότι τα ελληνικά startups θα παρουσίαζαν ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Κείμενο: Δημήτρης Μαλλάς


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Startups

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search