Interviews

Ο Έλληνας καταναλωτής ξοδεύει περισσότερα σε online αγορές

Ο Έλληνας καταναλωτής ξοδεύει περισσότερα σε online αγορές

Συνέντευξη του γεν. διευθυντή, Πάρη Κορωναίου, στην Αλεξάνδρα Λεφοπούλου

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κατακτά τη δική του δυναμική και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσοντας ιδιαίτερα επιχειρηματικά μοντέλα και κερδίζοντας σημαντικά μερίδια ιδιαίτερα σε κλάδους όπως το online pharmacy, τα fashion accessories, τα έπιπλα, αλλά και τα supermarket.

Ο Πάρης Κορωναίος, Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A. μας μίλησε σχετικά με τη δυναμική του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, τα θέματα της ασφάλειας στις συναλλαγές και τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσει ο Σύνδεσμος προκειμένου να προστατεύσει τους καταναλωτές, καθώς και για τις νέες τάσεις και εξελίξεις στον κλάδο.

Ποια είναι η δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και την Ευρώπη σήμερα,με βάση τις δικές σας εκτιμήσεις;

Θα απαντήσω στην ερώτησή σας με ένα παράδειγμα∙πριν από λίγους μήνες είχα μία συζήτηση με φίλο, ο οποίος με ενημέρωνε για τον online τζίρο που πραγματοποιούν οι πωλήσεις καφέ σε κάψουλες.

Ανέφερε ένα νούμερο που, ακόμα και για εμάς που ασχολούμαστε καθημερινά με το eCommerce, είναι εντυπωσιακό. Η αγορά καψουλών -και γενικότερα προϊόντων καφέ- μέσα από το διαδίκτυο αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς η ψηφιοποίηση του εμπορίου έχει διαφοροποιήσει τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν οι καταναλωτές.

Παρόμοια παραδείγματα αποτελούν οι αγορές του online grocery, των fashion accessories, των επίπλων κ.α.

Πριν από μερικά χρόνια, δεν φανταζόταν κάποιος πως ο Έλληνας καταναλωτής θα αγόραζε προϊόντα supermarket από το Internet, αλλά σήμερα -αν και σε πρώιμο στάδιο ακόμα- είναι μία αγορά που πραγματοποιεί τζίρο δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Γενικότερα μιλώντας, τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα επιβεβαιώνουν οι ίδιοι οι αριθμοί. Ο Έλληνας καταναλωτής αυξάνει σταθερά το μέσο όρο των χρημάτων που ξοδεύει για online αγορές, χρόνο με το χρόνο.

Την προηγούμενη χρονιά ξόδεψε λίγο παραπάνω από 1.400 ευρώ, ποσό που είναι μεγαλύτερο από τον αντίστοιχο μέσο όρο του Ευρωπαίου online καταναλωτή, όταν πριν από 4-5 χρόνια το αντίστοιχο νούμερο δεν ξεπερνούσε τα 800 ευρώ.

Σύμφωνα με τις έρευνες, το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων αγορών παραμένει σημαντικά χαμηλό στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιοί είναι οι λόγοι, κατά τη γνώμη σας;

Αν και ο δείκτης των επαναλαμβανόμενων αγορών δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος, εντούτοις αρχίζει να βελτιώνεται σημαντικά, κάτι που δείχνει πως σταδιακά αυξάνεται ο βαθμός εμπιστοσύνης του στα ελληνικά e Shops, και γενικότερα στο διαδικτυακό shopping.

Συνολικά, ο τζίρος του ελληνικού eCommerce αυξάνει κάθε χρόνο -με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης- κι από τα περίπου 1 δισ. ευρώ του 2010, σήμερα έχει ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ (μέσα σε κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας).

Σταθερά στις πρώτες θέσεις με τους μεγαλύτερους τζίρους βρίσκονται το online booking για εισιτήρια και ξενοδοχεία, οι αγορές ηλεκτρονικών συσκευών και ο περιφερειακός εξοπλισμός, η ένδυση και η υπόδηση.

Υπάρχουν δυο βασικοί λόγοι που ο συγκεκριμένος δείκτης δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος, προς το παρόν. Πρώτος λόγος είναι η διαφορετικότητα των προϊόντων και υπηρεσιών που υπάρχει ανά κλάδο.

Για παράδειγμα ένα online supermarket μπορεί να έχει επαναληπτικότητα ανά 15 μέρες περίπου, ενώ ένα eshop που εμπορεύεται λευκές συσκευές, έχει πολύ μεγαλύτερο κύκλο επανάληψης αγορών.

Ένας άλλος λόγος είναι η πληθώρα των ηλεκτρονικών καταστημάτων που δραστηριοποιούνται, παράγοντας που δίνει πολύ περισσότερες επιλογές αγοράς στους καταναλωτές, σε μια χρονική περίοδο που ο Έλληνας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στο θέμα της τιμής…

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη και ασφάλεια είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την εξέλιξη του κλάδου. Πως μπορούν να βελτιωθούν και ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνετε ως σύνδεσμος;

Τα περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου είναι σαφώς πολύ μεγάλα και είναι διαρκής η προσπάθεια να φέρουμε το ελληνικό eCommerce κοντά στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

Μία από τις πολλές ενέργειες που γίνονται, στοχεύει στην ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις online αγορές.

Γι αυτό το λόγο, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - Ε.Σ.Η.Ε. (www.greekecommerce.gr), έχει λανσάρει εδώ και 10 μήνες το Σήμα Αξιοπιστίας (GRECA Trustmark), ένα εργαλείο που καταγράφει και αναλύει 120 διαφορετικά χαρακτηριστικά των eShops.

Βασικός στόχος του GRECA Trustmark είναι να αλλάξει προς το καλύτερο την αγορά του eCommerce, ενισχύοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό την καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Η υλοποίηση του GRECA Trustmark έχει διττό στόχο:αφενός πιστοποιεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ενισχύοντας τη διαφάνεια και προφυλάσσοντας το εμπόριο από παράνομες πρακτικές (πάταξη παραεμπορίου και φοροδιαφυγής, ανύπαρκτα eShops, κτλ.)

Αφετέρου, αποτελεί διαβεβαίωση και εγγύηση προς τους καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα, ότι τηρεί πλήρως τη νομοθεσία, τις βέλτιστες πρακτικές και τον Κώδικα Δεοντολογίας, ενισχύοντας σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ελληνικό Σήμα Αξιοπιστίας, χρησιμοποιήθηκε ως benchmark από τον Πανευρωπαϊκό Φορέα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τον eCommerceEurope, για την υλοποίηση αντίστοιχου Ευρωπαϊκού Σήματος Αξιοπίστιας, το οποίο θα ενισχύσει τις διασυνοριακές (cross-border) συναλλαγές.

Κατά συνέπεια, τα ελληνικά eShops είναι τα μοναδικά στην Ευρώπη που, αν πληρούν τις προϋποθέσεις για το ελληνικό Σήμα Αξιοπιστίας, αυτομάτως λαμβάνουν και το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

Πώς αναμένεται να εξελιχθεί η καταναλωτική εμπειρία μέσα από το e commerce τα επόμενα χρόνια; Ποια είναι τα νέα μοντέλα που αναδεικνύονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο διεθνώς και με ποιον τρόπο αναμένεται να επιδράσουν οι καινοτομίες στον τεχνολογικό χώρο στο λιανεμπόριο;

Με το πέρασμα των ετών, οι αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πραγματικά εντυπωσιακές και το ευχάριστο είναι ότι δημιουργούνται συνεχώς νέα επιχειρηματικά μοντέλα πωλήσεων.

Για παράδειγμα, παρατηρούμε μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης σε επιχειρηματικά μοντέλα όπως το Subscription eCommerce (συνδρομητικό ηλεκτρονικό εμπόριο), το Social Commerce, το Curated Commerce, κτλ.

Παράλληλα, οι επερχόμενες τεχνολογίες όπως το Augmented και Virtual Reality θα κάνουν περισσότερο διαδραστικό το λιανεμπόριο, φέρνοντας ακόμα πιο κοντά τον ψηφιακό με τον φυσικό κόσμο.

Ενώ πρότυπα όπως το Host Card Emulation θα βοηθήσουν στην ταχύτερη υιοθέτηση του NFC (Near Field Communication) από τις συσκευές POS και τους retailers.

Η πολυκαναλική εξυπηρέτηση θα ωριμάσει, wearables και smart συσκευές (τηλεοράσεις, ψυγεία κλπ) θα είναι μέρος της καθημερινότητας μας και το shopping θα μετατραπεί σε μία συνεκτική και προσωποποιημένη εμπειρία για κάθε καταναλωτή, είτε στον φυσικό είτε στον ψηφιακό κόσμο.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Interviews

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search