Ο Αντώνης Παπαϊωάννου, Business Manager της Reccodo, μας μίλησε για το personalization στο eCommerce, την αποτελεσματικότητά του και τον τρόπο προσέγγισής του από την Reccodo, αλλά και από την εγχώρια αγορά.
Ποιο είναι το story πίσω από το brand Reccodo;
Η Reccodo ξεκίνησε το 2019 ως το πρώτο εργαλείο στην Ελλάδα που παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις για προσωποποιημένη online εμπειρία στον καταναλωτή. Η ευέλικτη πλατφόρμα μας, είναι ικανή να δημιουργήσει γνώση από τους πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων και να προσφέρει υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.
Η Reccodo στοχεύει στην παροχή προσιτών εξειδικευμένων υπηρεσιών στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και στη Μηχανική Μάθηση (ML), ξεκινώντας από το personalization.
Ωστόσο, θα πρέπει να αναφερθούμε και στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα του brand, την ΟΚΤΑΒΙΤ. Η ΟΚΤΑΒΙΤ δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1992 µε έδρα την Αθήνα και εξειδικεύεται στη διάθεση επώνυμων προϊόντων πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στους τοπικούς κατασκευαστές και μεταπωλητές.
Από το 2017 η εταιρεία ξεκίνησε να επενδύει σε νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας τμήμα R&D. Αρχικά δημιούργησε την υπηρεσία για τις ανάγκες της ίδιας της εταιρείας και στη συνέχεια προώθησε τη Reccodo ως SaaS προϊόν.
Πώς θα περιγράφατε "σε δυο προτάσεις" το portfolio των υπηρεσιών σας;
Η Reccodo αναγνωρίζει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε τελικού καταναλωτή των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο, προτείνει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις του, σύμφωνα με τη γκάμα των προϊόντων και τις επιχειρηματικές προτεραιότητες του καταστήματος.
Η Reccodo προσφέρει:
1. Προσωποποιημένες (personalized) προτάσεις προϊόντων
2. Έξυπνες cross-sales προτάσεις (Bundles)
3. eCommerce Search
Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες επιτυγχάνουν την βελτίωση της εμπειρίας των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό κατάστημα, και συνεπώς την αύξηση του μέσου καλαθιού έως και 25%.
Έχετε βρει πρόσφορο έδαφος στην εγχώρια αγορά; Η καινοτομία των υπηρεσιών σας γίνεται κατανοητή;
Οι υπηρεσίες που προσφέρει η Reccodo είναι διαδεδομένες στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια και ειδικά στις αγορές της Αμερικής και της Δυτικής Ευρώπης. Στην Ελλάδα, μόνο τα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα τις αξιοποιούν.
Το eCommerce στην Ελλάδα παρουσιάζει ανοδική πορεία. Ωστόσο, δεν είναι πολλές οι επιχειρήσεις που πραγματικά έχουν επενδύσει στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις το χρησιμοποιούν ως υποστηρικτικό του φυσικού καταστήματος. Έτσι λοιπόν, ειδικά πριν την πανδημία, ήταν δύσκολο να πείσουμε τις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε νέες υπηρεσίες για την αναβάθμιση της online παρουσίας τους.
Η καινοτομία γίνεται κατανοητή. Παρ’ όλα αυτά είναι δύσκολο να εξηγήσεις την αποτελεσματικότητα. Γι’ αυτό το λόγο, προσφέρουμε τις υπηρεσίες της Reccodo χωρίς κόστος για τον πρώτο μήνα, ώστε η επιχείρηση να καταλάβει τον τρόπο που δουλεύει η πλατφόρμα και να δει άμεσα τα αποτελέσματα.
Πόσο αποτελεσματικό είναι το personalization στο eCommerce;
Όπως ήδη αναφέραμε, η αποτελεσματικότητα του personalization φαίνεται άμεσα στην αύξηση των πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν τακτικές personalized marketing αναφέρουν 20% αύξηση στις πωλήσεις τους. Αυτή την τάση παρατηρούμε και εμείς στους συνεργάτες μας.
Επιπλέον, έρευνες στο εξωτερικό δείχνουν ότι η πλειοψηφία των χρηστών προτιμά να αγοράζει, αλλά και προτείνει σε φίλους ηλεκτρονικά καταστήματα που χρησιμοποιούν personalized υπηρεσίες για τη βελτίωση του customer experience.
Η πανδημία πώς επηρέασε τις δραστηριότητές σας;
Μόλις ξέσπασε η πανδημία και τα φυσικά καταστήματα έκλεισαν, έγινε άμεσα κατανοητή η σπουδαιότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος και η σωστή λειτουργία του. Οι περισσότερες επιχειρήσεις, όμως, δεν ήταν έτοιμες να διαχειριστούν τον επιπλέον φόρτο εργασίας στο online κατάστημά τους, καθώς βασικές διαδικασίες δεν λειτουργούσαν στον επιθυμητό βαθμό.
H πανδημία αποτέλεσε μια πολύ καλή ευκαιρία για εμάς να προωθήσουμε τις υπηρεσίες μας, καθώς πλέον το e-shop ήταν το μόνο σημείο επαφής με τον πελάτη. Το ηλεκτρονικό κατάστημα έπρεπε να βελτιώσει τo customer experience για να «κρατήσει» τους πελάτες του. Δεν είχαμε όμως την ανταπόκριση που περιμέναμε, αφού οι επιχειρήσεις έπρεπε να δώσουν προτεραιότητα σε βασικές διαδικασίες και λειτουργίες των e-shop τους, όπως των πληρωμών, καθώς και στις έγκαιρες παραδόσεις.
Με το άνοιγμα των καταστημάτων και την προσπάθεια διατήρησης της επισκεψιμότητας και του τζίρου στα e-shop, βλέπουμε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ανταπόκριση από τις επιχειρήσεις για να αναβαθμίσουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για την εξέλιξη των προϊόντων σας;
Προτεραιότητά μας είναι η διαρκής επικοινωνία με τους πελάτες μας ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς τις υπηρεσίες μας με βάση το feedback τους, αλλά και τις ανάγκες τους που μεταβάλλονται.
Παράλληλα, αναβαθμίζουμε συνεχώς τα analytics που προσφέρουμε στους πελάτες μας, για να έχουν ξεκάθαρη εικόνα της αποτελεσματικότητας της Reccodo, αλλά και να έχουν πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις των πελατών που μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν εσωτερικά, σε άλλες διαδικασίες.
Στα επόμενα βήματά μας, είναι η προσθήκη επιπλέον υπηρεσιών που έχουν σχέση με το personalization, όπως gamification και personalized email marketing.
Τα product recommendation engines ήρθαν για να μείνουν. Μπορεί στο εξωτερικό να κατέχουν εδώ και χρόνια μία θέση ως ένα αποτελεσματικό tool ενίσχυσης πωλήσεων, αλλά πλέον ήρθε η ώρα να διαδοθούν και στην Ελλάδα. Το ερώτημα είναι ποιες εμπορικές επιχειρήσεις θα προλάβουν να είναι οι πρωτοπόρες, θα βελτιώσουν το ηλεκτρονικό κατάστημά τους και θα ξεχωρίσουν από τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.