Διεθνής καινοτομία από την Travelgems αλλάζει την ταξιδιωτική εμπειρία
Στις σύγχρονες τάσεις γύρω από τον τουρισμό κυρίαρχο ρόλο παίζει η σπουδαιότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας (travel experience) και της προσωποποιημένης προσέγγισης (personalization),τις οποίες αναζητούν οι «μυημένοι» ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο.
Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για εντυπωσιακή ανάπτυξη εφαρμογών που θα απαντούν στις ανάγκες αυτές, μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η χώρα μας ήδη διαθέτει μια νέα εφαρμογή και πλατφόρμα, τηνTravelgems, που παρουσιάστηκε πριν από 10 μήνες κι έρχεται να παίξει το ρόλο του virtual concierge με ένα προϊόν πρωτοποριακό και μοναδικό, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πίσω από την πρωτοποριακή τεχνολογία, βέβαια, βρίσκεται μια ομάδα δημιουργικών και ανήσυχων ανθρώπων από τον χώρο του προγραμματισμού, του marketing και του τουρισμού, τους οποίους όμως συνδέει ένα κοινό χαρακτηριστικό που δεν είναι άλλο από το πάθος για τα ταξίδια και τη μεγάλη αγάπη για την Ελλάδα.
Οι δύο ιδρύτριες, η Νίκη και η Ευγενία Σμυρνή,προέρχονται από τους χώρους του International Marketing και του Computer Science αντίστοιχα.
Η Νίκη, υψηλόβαθμο στέλεχος του στρατηγικού Marketing με πάνω από 20 χρόνια διεθνή εμπειρία σε μεγάλες επιχειρήσεις στον κλάδο των υπηρεσιών και καταναλωτικών προϊόντων, μετέφερε τις γνώσεις της από τον επαγγελματικό της χώρο στο πάθος της για τα ταξίδια έχοντας ως motto το… “Dream with your heart, act with your mind NOW».
Η Ευγενία, μόνιμη κάτοικος Ηνωμ. Πολιτειών με σημαντική ακαδημαϊκή καριέρα στον χώρο της Πληροφορικής (είναι Sidney P. Chοckley Professor of Computer Science στο πανεπιστήμιο του William & Mary στο Williamsburg της Virginia και το 2002 τιμήθηκε από το ACM με το βραβείο του Διακεκριμένου Επιστήμονα στις ΗΠΑ) μετέφερε στην εφαρμογή την αγαστή σχέση της με τους αλγόριθμους…
Η Νίκη Σμυρνή, ιδρύτρια και CEO της εταιρείας, λατρεύει τα ταξίδια κι έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 50 χώρες σ’ όλο τον κόσμο. “Κάθε φορά που ταξιδεύω, θέλω να βρίσκω διαφορετικές πληροφορίες, να βλέπω διαφορετικά μέρη” εξομολογείται.
“Πέρα από τα ταξίδια που αγαπώ πολύ, ένιωθα την ανάγκη να κάνω κάτι για να αλλάξει η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Η ιδέα ξεκίνησε με τρόπο απλό: Διαβάζοντας τις τάσεις γύρω από τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, σκέφτηκα να το συνδυάσω με τις δικές μου ανάγκες και προτιμήσεις.
Στη συνέχεια, μοιραστήκαμε τις ανησυχίες μας με την Ευγενία και κάπως έτσι γεννήθηκε πριν απόδυο χρόνια, η ιδέα του Travelgems, που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2016.”
“Η πλατφόρμα Travelgems λειτουργεί ως virtual concierge” εξηγεί η Νίκη Σμυρνή. «Με την είσοδό του, ο χρήστης δημιουργεί το προφίλ του, απαντώντας σε μια σειρά ερωτημάτων που διαμορφώνουν τις προτιμήσεις του με βάση το ταξίδι που επιθυμεί να κάνει (με παρέα, με οικογένεια, ζευγάρι, μόνος κλπ).
Επιλέγει, για παράδειγμα, αν προτιμά μια απομακρυσμένη ή μια πολυσύχναστη παραλία, αν του αρέσουν οι ρακέτες, αν προτιμά το κρέας ή το ψάρι, αν θέλει το μπαράκι που θα πάει να του επιτρέπει να φλερτάρει ή να πάει σαν ζευγάρι ή να είναι φιλικό προς τους gay.”
Για τον σκοπό αυτό, η ομάδα του Travelgems έχει εργαστεί πολύ σκληρά, καθώς χρειάστηκε να συνεργαστούν με μεγάλες εταιρείες ερευνών ώστε να διαμορφώσουν περιεχόμενο ιδιαίτερα εξειδικευμένο, αλλά και να αναπτύξουν ειδικό αλγόριθμο.
«Ζητήσαμε από τους ντόπιους τις καλύτερες πληροφορίες σχετικά με τον τόπο τους, ρωτώντας τους: ‘αν ερχόταν ο καλύτερός σας φίλος στο νησί πού θα τον πηγαίνατε;’» σημειώνει η Νίκη Σμυρνή. «Δημιουργήσαμε έναν αλγόριθμο που βασίζεται στο συνδυασμό των πληροφοριών που ζητά ο πελάτης με τις αντίστοιχες πληροφορίες που δίνουν οι ντόπιοι.
Η πληροφόρηση που δίνουμε είναι «εκ των έσω», με πολλές λεπτομέρειες και πολλά τοπικά tips και απαντά στις απαιτήσεις των χρηστών μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις τρεις χώρες που παρουσιάζουμε, διαθέτουμε πάνω από 8000 προτάσεις, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες και προτείνοντας ό,τι ταιριάζει σε κάθε χρήστη με βάση τις απαντήσεις του.»
Το Travelgems διαθέτει τρία διαφορετικά στοιχεία για κάθε τουρίστα. Το πρώτο είναι αυτό του travel inspiration. Ομάδα εξειδικευμένων δημοσιογράφων, με επικεφαλής τη Σοφία Κιντή, ανέλαβε να γράψει τα κείμενα και να αντλήσει την εσωτερική πληροφόρηση που ήταν αναγκαία.
Σήμερα, τα κείμενα είναι γραμμένα στα αγγλικά και τα γερμανικά, ενώ στις επόμενες ημέρες το siteαναμένεται να εμπλουτιστεί και με τα ελληνικά.
Το επόμενο στοιχείο είναι αυτό της οργάνωσης, του σχεδιασμού των διακοπών. Διαρκεί από 1 έως 12 ημέρες (μετά τις 10 μέρες υπάρχει η εκτίμηση ότι ήδη ο επισκέπτης έχει μάθει αρκετά τον τόπο) και διατίθεται με χρέωση 7,5 €.
Ο σχεδιασμός γίνεται με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη. Ωστόσο, στη διάθεσή του υπάρχει και η συνολική λίστα με όλα τα εστιατόρια, τα μπαρ κλπ. ώστε να μπορεί να ανατρέξει σε περισσότερα. Επίσης με GPS locator, το site τον καθοδηγεί ώστε να μπορεί να επισκεφτείτα μέρη που έχει επιλέξει (για παράδειγμα, από την παραλία στο μπαρ ή το εστιατόριο).
«Ας σκεφτεί κανείς ότι θέλει να επισκεφτεί το Ντουμπρόβνικ» μας εξηγεί η Νίκη Σμυρνή. «Προγραμματίζοντας το ταξίδι του, είναι βέβαιο ότι δεν θέλει να χάσει ούτε λεπτό στις διακοπές του σε έναν νέο προορισμό. Σήμερα, βασική τάση για τον τουρισμό είναι το personalization.
Με την επίσκεψη σε κάποιο από τα διεθνή sites,μπορεί κανείς να βρει σειρά πληροφοριών για εστιατόρια ή ξενοδοχεία ή αξιοθέατα. Όμως, δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος του παρέχει τις πληροφορίες. Σήμερα, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα το ποιος προτείνει σε ποιον, το ψυχολογικό προφίλ.
Το Τravelgems είναι μοναδικό στο είδος του, σε παγκόσμιο επίπεδο. Λαμβάνει υπόψη του τις προτιμήσεις και το προφίλ κάθε χρήστη.»
Το τρίτο στοιχείο του Travelgems είναι οι προτάσεις για δραστηριότητες, που καλύπτουν πολλά διαφορετικά ενδιαφέροντα.
Για παράδειγμα, μπορεί κανείς να βρει πληροφορίες για το πώς θα ψάξει τρούφα μανιτάρι έξω από το Ηράκλειο ή να κολυμπήσει με άλογο έξω από τα Χανιά ή να φτιάχνει κεραμικά ή να μάθει πως παρατηρεί κανείς τα πουλιά στη Μυτιλήνη.
«Είναι ένα είδος τουρισμού που έχει μέλλον στη χώρα μας και μπορεί να αναπτυχθεί» εξηγεί η Νίκη Σμυρνή. «Ήδη, η χώρα μας αρχίζει να αναπτύσσει αξιόλογες προτάσεις για δραστηριότητες.»
Σήμερα, ο κύριος όγκος χρηστών που κατεβάζει την εφαρμογή του Τravelgems στο κινητό ή το tablet του προέρχεται κατά 74% από την Ευρώπη και 20% από τις ΗΠΑ ενώ ακολουθούν χώρες της Μέσης Ανατολής ή της Ασίας.
Η ανάπτυξη του Travelgems
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του εγχειρήματος αλλά και μετά το λανσάρισμα του Τravelgems, δημιουργήθηκαν πολύτιμες συνέργειες με εταιρείες ερευνών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με φορείς του τουρισμού όπως η FED HATTA (η οποία είναι επίσημος υποστηρικτής της Travelgems) και με ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού που αναγνώρισαν την καινοτομία του εγχειρήματος.
Η Travelgems συνεργάζεται μαζί τους καθώς και με φορείς δήμων και κοινοτήτων, που στάθηκαν αρωγοί στο εγχείρημά της.
Το αναπτυξιακό σχέδιο της startup προβλέπει τη δημιουργία 34 νέων θέσεων εργασίας στα επόμενα πέντε χρόνια,από τις οποίες οι 25 στην Ελλάδα, σημειώνει η Νίκη Σμυρνή. Σημαντικό καινοτομικό στοιχείο της Travelgems αποτελεί και η προσέγγιση στην προώθηση του προϊόντος της.
Από τους καταναλωτές στράφηκε γρήγορα σε μία Β2Β προσέγγιση και αγκαλιάστηκε από μεγάλα ξενοδοχεία τα οποία το προσφέρουν ως complimentary gift στους πελάτες τους. Επίσης, ταξιδιωτικά γραφεία το προσφέρουν ως παροχή που εξασφαλίζει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
«Είναι μια πλατφόρμα που αφορά περισσότερο στους μυημένους ταξιδιώτες κι όχι στους all inclusive» επισημαίνει η Νίκη Σμυρνή. Στα άμεσα σχέδια προώθησης των υπηρεσιών της εταιρείας συμπεριλαμβάνεται σειρά προωθητικών ενεργειών με μεγάλες εταιρείες, όπως η Coca Cola.
«Μέχρι σήμερα, μας έχουν εμπιστευτεί μεγάλες εταιρείες αφού δοκίμασαν το προϊόν μας. Το 2017 είναι η πιλοτική χρονιά του Τravelgems.”Ήδη το προϊόν έχει παρουσιαστεί σε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις στο Λονδίνο και τη Γερμανία κι έχει κερδίσει θετικά σχόλια και συνεργασίες με διεθνή γραφεία τουρισμού από απαιτητικές αγορές,όπως -για παράδειγμα- αυτή του Ισραήλ.
Παράλληλα, το Travelgems σχεδιάζει να ανοίξει τα φτερά του στη μεγάλη αγορά της Ισπανίας (80 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως) φιλοδοξώντας να αποκτήσει παρουσία στη χώρα και την τουριστική της αγορά σε έναν χρόνο. Στα πέντε επόμενα χρόνια, η πλατφόρμα φιλοδοξεί να έχει ανοιχτεί σε οκτώ χώρες στην Ευρώπη.
Η επιλογή των χωρών με τις οποίες ξεκίνησε το site (Ελλάδα, Κροατία, Κύπρος) έγινε με βάση το γεγονός ότι αφορούν στην ίδια ομάδα-στόχο τουριστών. Στα επόμενα βήματα της Travelgems περιλαμβάνεται, τέλος, και το άνοιγμα για χρηματοδότηση από σχήμα private equity fund ή venture capital.
Το όραμα των δημιουργών του είναι οι τουρίστες και χρήστες της εφαρμογής να αναζητούν στο μέλλον μέσα από το Τravelgems έμπνευση από την επιλογή προορισμού ως τον τελικό σχεδιασμό των διακοπών τους, κάνοντας τα πάντα (κρατήσεις, κλπ) μέσα από το κινητό τους.
Περισσότερες πληροφορίες :www.travelgems.com