Τα πάντα στον ιστότοπο σας - από τα χρώματα που χρησιμοποιείτε μέχρι την τοποθέτηση των κουμπιών σας - συνδέονται με τις επιδόσεις του.
Η εμπειρία που έχουν οι χρήστες σας στο site σας είναι καθοριστική και μπορεί να είναι και η καταλυτική διαφορά που θα τους κάνει, να παραμείνουν ή θα τους κάνει να εγκαταλείψουν την επίσκεψη. Έχετε πιθανώς ξοδέψει πολύ χρόνο και προσπάθεια για την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας, οπότε το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να χάσετε αυτούς τους επισκέπτες.
Στην πραγματικότητα, για κάθε ποσό που επενδύετε σε βελτιώσεις του UX, αναμένονται αποδόσεις δεκαπλάσιες ή και ακόμα πολλαπλάσιες. Με τέτοια απόδοση, αξίζει να δώσετε μεγαλύτερη προσοχή στις βελτιώσεις.
Ακολουθούν επτά συμβουλές σχεδίασης UX που θα σας βοηθήσουν σε καλύτερες επιδόσεις
1.Βελτιώστε την ταχύτητα της σελίδας σας
Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας είναι ανυπόμονοι. Περιμένουν να φορτώσει το site σας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και πολλοί θα εγκαταλείψουν εάν διαρκέσει η φόρτωση περισσότερο από ό, τι περιμένουν. Σε μια μελέτη, η στιγμιαία καθυστέρηση αύξησε το ποσοστό εγκατάλειψης της στο 87%.
Έχετε ποτέ παρατηρήσει πώς site όπως το Amazon φορτώνει ακαριαία; Η επένδυση σε servers είναι αναγκαία για να το επιτύχετε αυτό, επειδή μελέτες δείχνουν ότι ο αντίκτυπος των αργών αποκρίσεων έχει σημαντικό αντίκτυπο στους αγοραστές.
Ένα από τα βασικότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για το UX σας είναι να πληρώσετε για τον ταχύτερο και πιο αξιόπιστο διακομιστή που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά.
2.Εστιάστε στο στόχο
Ποιος είναι ο στόχος τoυ site σας; Πρέπει να προσελκύσετε την εστίαση του επισκέπτη στο κουμπί CTA. Ο καλύτερος τρόπος για να το επιτύχετε είναι να περιορίσετε τα παράπλευρα θέματα γύρω από το στόχο που έχετε.
Η εστίαση πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένη, και το μάτι του αναγνώστη θα πρέπει να πέσει εκεί που θέλετε εσείς. Θα χρειαστεί να αναπτύξετε λευκό χώρο στρατηγικά ώστε να δώσετε στο μάτι ξεκούραση, και τολμηρές εικόνες και χρώματα για να προσελκύσουν την προσοχή εκεί που θέλετε.
3.Προσφέρετε μια ισχυρή φόρμα επικοινωνίας
Όταν οι χρήστες επισκέπτονται έναν ιστότοπο, συχνά αναζητούν την επιλογή contact us. Ένας σωστά κατασκευασμένος σύνδεσμος με τη φόρμα επικοινωνίας σας δείχνει ότι ο ιστότοπός σας είναι ανοικτός στους πελάτες που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή και προσθέτει στο site σας εμπιστοσύνη και αξιοπιστία.
Έξαλλου ο επισκέπτης σας δεν σας γνωρίζει και δεν έχει ιδέα εάν είστε μια καλή εταιρεία με σωστή εξυπηρέτηση. Ωστόσο, δίνοντας έναν σωστό τρόπο ώστε να έρθουν σε επαφή μαζί σας, μπορεί να βοηθήσει ώστε να μετριαστούν αυτοί οι δισταγμοί.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει μια φόρμα επικοινωνίας που έχει χρήσιμες πληροφορίες. Η δυνατότητα επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας είναι απόλυτα χρήσιμη,ώστε ο χρήστης να μην χρειάζεται να αναρωτιέται αν έχετε λάβει το μήνυμα.
4.Προσαρμογή του site σας στο mobile Internet
Η χρήση κινητών συσκευών για πρόσβαση στο Internet συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά από έτος σε έτος. Ορισμένες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οι χρήστες που περιηγούνται στο Διαδίκτυο μέσω smartphones, θα φτάσουν στα 2,6 δισεκατομμύρια άτομα το 2018.
Εάν αυτοί οι αριθμοί δεν σας εντυπωσιάσουν ώστε να κατανοήσετε τη σημασία της προσαρμογής του site σας στις μικρότερες οθόνες, ίσως οι αλγόριθμοι της Google που εξετάζουν την επισκεψιμότητα του site σας, μεσω κινητής τηλεφωνίας, θα σας βοηθήσουν να το κατανοήσετε.
5.Βέλτιστη Αναγνωσιμότητα περιεχομένου
Συνέχεια των παραπάνω χρήστες που χρησιμοποιούν κινητές συσκευές ώστε να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αναζητούν γρήγορες πληροφορίες που είναι εύκολο να αφομοιωθούν.
Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο του ιστότοπού σας είναι δυνατό να διαβαστεί γρήγορα και διεξοδικά. Παρόλο που ίσως θα έχετε αναρτημένα στο site σας μερικά αναλυτικά και εις βάθος άρθρα για να βελτιώσετε την κατάταξή σας και να προσεγγίσετε περισσότερους αναγνώστες, θα πρέπει να μπορείτε να κάνετε αυτό το υλικό ευανάγνωστο.
Πώς μπορείτε να το πετύχετε αυτό; Πρέπει να προσθέσετε υποκεφάλαια, bullets και να τοποθετήσετε σημαντικά στοιχεία μέσα σε πλαίσια ή με εισαγωγικά.
Με αυτόν τον τρόπο, θα ικανοποιήσετε τις συνήθειες ανάγνωσης και αυτών που θέλουν μια επιφανειακή ανάγνωση αλλά και εκείνων που θέλουν να διαβάσουν σε βάθος.
6.Σαφήνεια στις επιλογές για τον χρήστη σας
Θυμηθείτε ότι μια πρόσκληση για δράση, ζητά από τον επισκέπτη του ιστότοπου σας να κάνει συγκεκριμένη κίνηση. Έτσι, εάν ο στόχος σας είναι να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε συνδρομητές ενημερωτικών δελτίων, δεν θέλετε απλώς ένα κουμπί που να λέει "Κάντε κλικ εδώ". Πρέπει να εξηγήσετε ακριβώς τι θα πάρουν κάνοντας κλικ.
Ταυτόχρονα, πρέπει να κρατήσετε το CTA σας σύντομο και ευκρινές. Υπάρχει μια ολόκληρη ψυχολογία πίσω από τα χρώματα που χρησιμοποιείτε στο κουμπί CTA.
Το κόκκινο και το μπλε φαίνεται να είναι τα πιο δημοφιλή χρώματα, αλλά μπορείτε να "παίξετε" και με διαφορετικά χρώματα, αποχρώσεις και διατύπωση. Προχωρήστε με μερικές δοκιμές για να δείτε ποια έκδοση ανταποκρίνεται καλύτερα στους επισκέπτες σας .
7.Επιδιόρθωση broken links
Με τον καιρό, σύνδεσμοι στον ιστότοπo σας μπορούν να σπάσουν. Ίσως θα πρέπει να ξανασχεδιάσατε ξανά το ιστότοπο και να να αλλάξετε έναν σύνδεσμο στην κύρια σελίδα, ή ίσως ένα αρχείο να είναι κατεστραμμένο ή ένας εξωτερικός σύνδεσμος να μην λειτουργεί πλέον.
Οταν ένας επισκέπτης κάνει κλικ σε έναν σπασμένο σύνδεσμο, του δημιουργεί αποστροφή. Ενώ θέλετε να αποφύγετε τα λάθη τύπου 404, υπάρχουν στιγμές που δεν μπορείτε.
Ευτυχώς, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διορθώσετε σπασμένους συνδέσμους. Πρώτον, εάν λειτουργείτε τον ιστότοπό σας σε μια πλατφόρμα WordPress, εγκαταστήστε ένα plugin ανιχνευτή "σπασμένων" συνδέσεων για να σας ειδοποιήσει για σπασμένες συνδέσεις, ώστε να μπορείτε να τις διορθώσετε.
Δεύτερον, δημιουργήστε μια προσαρμοσμένη ανακατεύθυνση ή σελίδα. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με μια σελίδα 404 είναι ότι οι επισκέπτες αισθάνονται χαμένοι και δεν γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν. Μεταφέρετε τους στην αρχική σας σελίδα
Βελτιστοποίηση και δοκιμές
Κάθε ιστοσελίδα είναι διαφορετική προσελκύοντας διαφορετικούς επισκέπτες υπάρχουν. Αυτό που λειτουργεί στατιστικά για ορισμένους ιστότοπους ίσως να μην λειτουργεί για σας.
Το κλειδί είναι να καταλάβετε τι ανταποκρίνεται στο κοινό σας και να το εφαρμόσετε. Προϋπόθεση όμως η προσπάθεια να δοκιμάσετε διαφορετικά στοιχεία εμπειρίας χρήστη.
Θα πρέπει όμως να συνεχίσετε αυτή τη διαδικασία καθ 'όλη τη διάρκεια ζωής του ιστότοπου σας.
Πηγή: uxplanet.