Το WordCamp έρχεται τον Μάιο στην Αθήνα

Mετά από μια στάση στην Θεσσαλονίκη, το WordCamp έρχεται ξανά στην Αθήνα. Το WordCamp Athens, ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά συνέδρια της χώρας θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 18 & 19 Μάϊου 2019 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Είναι συνέδριο που αφορά στο WordPress, το δημοφιλέστερο CMS στον πλανήτη και σε όλες τις τεχνολογίες και τους κλάδους που σχετίζονται με αυτό. Στο WordCamp Athens θα ακούσετε ενδιαφέρουσες ομιλίες από ειδικούς επάνω σε θέματα e-commerce, blogging, content καθώς αλλά και σε πιο τεχνικά ζητήματα που αφορούν το WordPress.

Το WordCamp Athens διοργανώνεται από την ελληνική κοινότητα του WordPress, μιας ανοιχτής κοινότητας που σκοπό έχει την προώθηση του WordPress στην Ελλάδα.

Στο συνέδριο δεν υπάρχουν προκαθορισμένοι χορηγοί και ομιλητές, αλλά ανοικτές προσκλήσεις για όσους ενδιαφέρονται.

Για όσες εταιρείες ενδιαφέρονται να προβληθούν και να δώσουν το παρόν στο WordCamp Athens, οι αιτήσεις είναι ανοικτές. Το ίδιο ισχύει και για όσους πιστεύουν πως μπορούν να μεταδώσουν στους συνέδρους χρήσιμες πληροφορίες για κάποια από τις λειτουργικότητες του WordPress. Οι αιτήσεις για ομιλίες ειναι διαθεσιμες εδώ.

Η διοργάνωση, αναζητά, ακόμη, φωτογράφους και εικονογράφους που θα βοηθήσουν να απαθανατιστεί κάθε στιγμή του συνεδρίου, κάθε συναίσθημα και να δημιουργηθούν αναμνήσεις. Οι αιτήσεις για φωτογράφους είναι διαθέσιμες εδώ.

Φυσικά, η καρδιά του WordPress ειναι οι συμμετέχοντες στο συνέδριο. Το 2016 και το 2017, το WordCamp Athens συγκέντρωσε συνολικά 1.200 συνέδρους από όλο τον κόσμο, που γνώρισαν νέους ανθρώπους και έμαθαν νέα πράγματα για το WordPress.

Το εισιτήριο για το WordCamp Athens 2019 κοστίζει 25 ευρώ και περιλαμβάνει παρακολούθηση όλων των ομιλιών του συνεδρίου, ελαφρύ γεύμα και άφθονο καφέ.
Μπορείτε να προμηθευτείτε το εισιτήριό σας, από εδώ.

Βελτιστοποίηση website σε λέξεις και φράσεις κλειδιά

Εάν θέλετε να έχετε επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε φράσεις μέσα στο περιεχόμενό σας, που να τις ψάχνουν οι αναγνώστες στο διαδίκτυο.

Δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας για να έρθουν αναγνώστες στo website σας, αλλά είναι βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το να έχετε βρει τις φράσεις και τις λέξεις-κλειδιά που θα σας φέρουν πιο κοντά σε αυτό το αποτέλεσμα.

Χρειάζεται έρευνα, ευρηματικότητα και τα κατάλληλα διαδικτυακά εργαλεία.

Έρευνα για λέξεις και φράσεις κλειδιά κάνουμε όλοι καθημερινά. Γκουγκλάρουμε ερωτήσεις, λέξεις, φράσεις ολόκληρες, οδούς και τηλέφωνα, επαγγελματίες & εταιρίες, εγχειρίδια χρήσης και άλλα.

Αν το σκεφτούμε αντίστροφα, σε ποιές αναζητήσεις λέξεων ή φράσεων βρίσκουν οι αναγνώστες το περιεχόμενο του σάιτ μας; Δεν έχουμε παρά να γκουγκλάρουμε μία φράση που πιστεύουμε ότι αντιπροσωπεύει το περιεχόμενο μας και να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της αναζήτησης.

Αν είμαστε ικανοποιημένοι με την κατάταξη που έχει το σάιτ μας στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά όχι με το σύνολο της επισκεψιμότητας που έχουμε, μπορούμε να ερευνήσουμε για παρεμφερείς λέξεις και φράσεις ώστε να ενδυναμώσουμε το ήδη υπάρχον περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας, τροποποιώντας λίγο και προσθέτοντας στα κείμενά μας τις παρεμφερείς λέξεις.

Αν ξεκινάμε τώρα το σχεδιασμό τού περιεχομένου και απλώς θέλουμε να βρούμε τις ισχυρές λέξεις και φράσεις κλειδιά του τομέα μας, δεν έχουμε παρά να κάνουμε τα εξής βήματα:

Google Trends
H Google μας δίνει το δωρεάν εργαλείο Google Trends για να βρούμε λέξεις κλειδιά, αλλά και παρεμφερείς λέξεις και φράσεις. Μπορούμε να περιορίσουμε την αναζήτηση με τα φίλτρα ανά γεωγραφική περιοχή, χρονικό διάστημα, κατηγορία, και αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Έχει ενδιαφέρον να συγκρίνουμε λέξεις με τόνους και χωρίς (π.χ. «φορέματα» σε σύγκριση με «φορέματα» αλλά και ο περιορισμός ανά γεωγραφική περιοχή π.χ. να επιλέξουμε το φίλτρο «worldwide» και να ψάξουμε τη λέξη «φορέματα».

Στα αποτελέσματα, θα δούμε την αναζήτηση που γίνεται σε όλον τον κόσμο σε αυτή την ελληνική λέξη. Ενώ αν περιοριστούμε ως γεωγραφική περιοχή στην Ελλάδα, θα πάρουμε αποτελέσματα αναζήτησης μόνο για την Ελλάδα. Το οποίο είναι χρήσιμο μόνο αν έχουμε eShop που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Αν είναι ειδησεογραφικό το σάιτ μας όμως, θα χρειαστούμε τα αποτελέσματα βάζοντας στο φίλτρο της γεωγραφικής περιοχής το «Worldwide».

Αν περιηγηθούμε στη σελίδα του Google Trends με τα αποτελέσματα που ζητήσαμε, θα δούμε παρακάτω το ενδιαφέρον ανά χώρα για τη λέξη κλειδί που υποβάλαμε αλλά και παρεμφερείς αναζητήσεις. Μπορούμε να προσθέσουμε κι άλλες λέξεις ή φράσεις κλειδιά μέχρι να σιγουρευτούμε ότι έχουμε τον πιο δυνατό συνδυασμό λέξεων για να ενθέσουμε στο περιεχόμενο του σάιτ μας.

 

Ανάλογες υπηρεσίες μπορούμε να βρούμε και στο Moz, το οποίο μας δίνει περιορισμένες αναζητήσεις το μήνα και λιγότερα στοιχεία ανά λέξη κλειδί. Δίνει όμως και SERP (Search Engine Results Page) ανάλυση, ώστε να στοχεύσουμε στον ανταγωνισμό.

Google Ads

Το Google Ads (πρώην AdWords) μας δίνει τη δυνατότητα από τη στιγμή που έχουμε ήδη λογαριασμό σε αυτό (ώστε να δημιουργούμε διαφημίσεις για την ιστοσελίδα μας στη Google και στις συνεργαζόμενες εταιρίες), των περισσότερων ιδεών (παρεμφερείς φράσεις) που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στο περιεχόμενό μας.

Αν λοιπόν επιλέξουμε από το αριστερό μενού το «Keyword Ideas», πληκτρολογώντας π.χ. τη λέξη «φορέματα» το συγκεκριμένο εργαλείο θα μας δώσει προτάσεις με παρεμφερείς λέξεις και φράσεις. Μπορούμε να προσαρμόσουμε την αναζήτηση μας ανά Τοποθεσία, Γλώσσα, και Δίκτυο Αναζήτησης. Επίσης, μας παρέχει την πληροφόρηση για τη χρήση αυτών των λέξεων από τον ανταγωνισμό.

Χρησιμοποιήστε τα διαδικτυακά εργαλεία που σας δίνουν την ανάλυση που χρειάζεστε (είτε δωρεάν, είτε με εγγραφή, είτε με πληρωμή) και αποκομίστε τις περισσότερες πληροφορίες που μπορείτε να επεξεργαστείτε.

Με τους παραπάνω τρόπους ερευνούμε για τις λέξεις και φράσεις κλειδιά και συγκρίνουμε την απόδοση παρεμφερών λέξεων και φράσεων. Εμπλουτίζουμε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας είτε με νέα άρθρα που έχουν στόχο να προβάλλουν αυτές τις λέξεις, είτε ανανεώνουμε τα ήδη υπάρχοντα άρθρα.

Καλή βελτιστοποίηση περιεχομένου, λοιπόν!

Πηγή:Joomla.gr

Πάντα επίκαιροι joomla ιστότοποι

Από την έκδοση 3.5, το Joomla συλλέγει στατιστικά στοιχεία, με τη βοήθεια ειδικού προσθέτου (Stats Plugin - φυσικά, μόνο μετά την ενεργοποίησή του από τον Διαχειριστή), και το συμπέρασμα είναι ότι πολλοί ιστότοποι δεν χρησιμοποιούν την τρέχουσα έκδοση 3.9.2.

Τα συλλεγόμενα στοιχεία αφορούν το Joomla, PHP και έκδοση βάσης δεδομένων. Πρόκειται για στατιστικά στοιχεία που δεν πρέπει να αγνοηθούν, καθώς χτυπάνε ένα καμπανάκι. Συμβουλευτείτε τους σχετικούς συνδέσμους στο τέλος του κειμένου.

Η ενημέρωση του ιστότοπου σας σάς επιτρέπει να έχετε τα πλεονεκτήματα από τις πιο πρόσφατες λειτουργίες, μαζί με τις διορθώσεις σφαλμάτων. Νέες λειτουργίες εφαρμόζονται σε δευτερεύουσες και σημαντικές εκδόσεις και μπορούν να σας βοηθήσουν πολύπλευρα στην ιστοσελίδα σας, όπως η εμφάνιση και η αίσθηση της.

Οι πιο πρόσφατες διορθώσεις σφαλμάτων είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους ενημέρωσης του ιστότοπου σας. Η Ομάδα Ανάπτυξης προσπαθεί να διορθώσει τα τυχόν σφάλματα στον κώδικα το συντομότερο δυνατό.

Ο σημαντικότερος λόγος για την ενημέρωση του ιστότοπου σας είναι οι διορθώσεις ασφαλείας στον κώδικα. Αυτό είναι κάτι που είναι σημαντικό και κάθε διαχειριστής ιστοτόπου οφείλει να το παρακολουθεί.

Όσο πιο παρωχημένη είναι, από την πλευρά αυτή, η έκδοση joomla που χρησιμοποιεί ο ιστότοπος σας, τόσο λιγότερο ασφαλής είναι και τόσο πιθανότερο να παραβιαστεί. Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει πρόβλημα στη διαδικτυακή σας παρουσία, ή ακόμη και την παραβίαση των δεδομένων σας.

Αρχικά, ας επισημάνουμε ορισμένα από τα οφέλη της τρέχουσας έκδοσης. Δημοσιεύσαμε τη σουίτα εργαλείων ιδιωτικού απορρήτου και προστασίας της ιδιωτικότητας (Privacy Suite) με την έκδοση 3.9 στα τέλη Οκτωβρίου το 2018.

Και είχαμε μέχρι στιγμής δύο επιπλέον αναβαθμίσεις. Η τελευταία έκδοση με το Privacy Tool Suite είναι η 3.9.2 και συμπεριλαμβάνει τις πρόσφατες αλλαγές με GDPR - είναι τόσο σημαντικό όσο ακούγεται.

Η συγκατάθεση του χρήστη για την Πολιτική Απορρήτου ή / και τους Όρους και Προϋποθέσεις είναι πλέον μια νομική απαίτηση στην ΕΕ, και με τη Συλλογή Εργαλείων Απορρήτου, υλοποιείται εύκολα και απλό τρόπο.

Μπορείτε να ορίσετε πότε η συγκατάθεση του χρήστη λήγει (για τυχόν αλλαγές που κάνετε) και οι χρήστες σας μπορούν να συναινέσουν και πάλι αυτόματα! Η εφαρμογή Privacy Tool Suite σάς επιτρέπει επίσης να είστε ενήμεροι για τυχόν ενέργειες που εκτελούνται στον ιστότοπο σας, καθώς και μερικές άλλες βασικές λειτουργίες.

Η πιο πρόσφατη έκδοση δεν αφορά μόνο την ιδιωτικότητα! Συμπεριλαμβάνεται επίσης η νέα εμπλουτισμένη επιλογή για το δημόσιο τμήμα, ακόμα περισσότερη ευελιξία για τα προσαρμοσμένα πεδία και η ταχύτερη διαχείριση των κειμένων.

Στη συνέχεια, ας μιλήσουμε για την ενημέρωση των επεκτάσεων σας. Όταν οι κατασκευαστές επεκτάσεων κάνουν ό, τι μπορούν για να τις διατηρήσουν ενημερωμένες και ασφαλείς, είναι ευθύνη πλέον κάθε διαχειριστή να κάνει το ίδιο με τον ιστότοπο του!

Η ενημέρωση του Joomla δεν είναι το μόνο βήμα που πρέπει να κάνετε σε αυτή τη διαδικασία. Πρέπει να είναι ενημερωμένες και οι επεκτάσεις που χρησιμοποιούνται. Σημειώστε ότι μπορείτε να ενημερώσετε τις επεκτάσεις σας μέσα από το Joomla!

Το σύστημα ενημέρωσης στο σύστημα διαχείρισης του ιστοτόπου σας, ωστόσο, μπορεί για κάποιες επεκτάσεις να μην λειτουργεί και γιαυτό είναι σημαντικό να διατηρήσετε κατάλογο όλων των επεκτάσεων που χρησιμοποιείτε και να κάνετε συχνά έλεγχο στους ιστοτόπους των κατασκευαστών για να αναζητήσετε νέες ενημερώσεις.

Αυτό είναι εξίσου σημαντικό με την ενημέρωση του Joomla, καθώς οι παρωχημένες επεκτάσεις ενδέχεται να μην λειτουργούν σωστά με ένα ενημερωμένο Joomla.

Τέλος, πρέπει να διασφαλίσετε ότι η έκδοση της PHP σας ενημερώνεται. Ακριβώς όπως οι παρωχημένες επεκτάσεις, παρωχημένες ή ασύμβατες εκδόσεις της PHP ίσως να μην επιτρέψουν τη σωστή λειτουργία του ιστοτόπου σας.

Και, επιπλέον, μια ξεπερασμένη έκδοση PHP είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια του ιστότοπου σας. Τα δεδομένα κρυπτογραφούνται καλύτερα καθώς ενημερώνεται η έκδοσή σας και, ας είμαστε ειλικρινείς, αν οι επιτιθέμενοι έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σας, έχουν πρόσβαση στα πάντα.

Ορισμένες άλλες σημαντικές πτυχές της διατήρησης ενημερωμένης της έκδοσης PHP που χρησιμοποιεί ο ιστότοπος σας,εξασφαλίζουν ότι έχετε τη δυνατότητα υποστήριξης (οι εκδόσεις μόνο παραμένουν υποστηριζόμενες για τόσο πολύ καιρό).

Επίσης, οι νεώτερες κυκλοφορίες βοηθούν στην ταχύτερη λειτουργία του ιστοτόπου σας.

Ας τελειώσουμε σημειώνοντας κάποια πράγματα που πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας σχετικά με τη διαδικασία αναβαθμίσεων στον ιστότοπο μας.

Το σημαντικότερο, είναι η λήψη του backup. Δεν υπάρχουν λόγια για να τονιστεί επαρκώς το πόσο αναγκαίο είναι και πόσο χρήσιμο μπορεί να αποδειχθεί αν κάτι πάει στραβά. Η γενική οδηγία είναι πρώτα να αναβαθμίζονται οι επεκτάσεις, μια-μια, και στη συνέχεια η ίδια η εφαρμογή, με ενδιάμεσο έλεγχο καλής λειτουργίας του ιστοτόπου.

Και ο έλεγχος αυτός να μην περιορίζεται στην αρχική σελίδα, αλλά να περιλαμβάνει και κάποιες τυχαίες εσωτερικές σελίδες, διαφορετικές κάθε φορά.

Πηγή: joomla.gr 

{youtube}v=rdaV4T-hm4Y{/youtube}

Έκδοση Joomla 3.9.2 - Ασφάλεια και Βελτίωση

Δημοσιεύθηκε σήμερα η έκδοση 3.9.2 του Joomla, βελτιώνοντας την εφαρμογή και αντιμετωπίζοντας προγραμματιστικά λάθη - bugs, που αφορούν την έκδοση 3.9.1.

Επίσης, αντιμετωπίζονται και 4, χαμηλής προτεραιότητας, θέματα ασφάλειας όλων των προηγούμενων εκδόσεων (2.5.0 έως 3.9.1).

Η έκδοση joomla 3.9.2 δημοσιεύθηκε μέσα στον προγραμματισμένο κύκλο αναβαθμίσεων του joomla (κάθε 4-5 εβδομάδες) και χαρακτηρίζεται ως security and bug fix relase.

Αναλυτικά ολόκληρη η ανακοίνωση της ομάδας ανάπτυξης, εδώ.

Αρχεία εγκατάστασης ή αναβάθμισης, εδώ.

Ετήσιο Συνέδριο Ελληνικής Κοινότητας Joomla Talks 2019

Το ετήσιο συνέδριο της ελληνικής κοινότητας του Joomla! προγραμματίζεται για τις 16 Μαρτίου του 2019.

Στο JOOMLA TALKS 2019, που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συνεδρίων και αίθουσα προβολών του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, με χωρητικότητα 200 και 50 ατόμων αντίστοιχα, θα παρουσιαστούν οι δυνατότητες που προσφέρει το Joomla σήμερα, ως το πιο πλήρες εργαλείο για μια πετυχημένη και αποτελεσματική παρουσία στο διαδίκτυο.

Θα πραγματοποιηθούν ομιλίες και εργαστήρια εφαρμογής από Έλληνες και ξένους joomla developers και intergrators.

Τα Joomla events στην Ελλάδα

Το Joomla Talks 2019 αποτελεί συνέχεια πετυχημένων δημόσιων εκδηλώσεων σχετικά με το Joomla στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις εκδηλώσεις: στα πλαίσια της Infosystem στη Θεσσαλονίκη και της Digital Technology Expo στην Αθήνα το 2007, τα Joomladay το 2011, 2012 και το 2013.

Επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει στη συνεχή συμμετοχή και παρουσία της ελληνικής κοινότητας στα ετήσια συνέδρια των Κοινοτήτων Ελεύθερου Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα - Fosscomm.

Τι είναι το Joomla!

Το Joomla! είναι μια εφαρμογή διαχείρισης περιεχομένου, ασφαλής, πολυγλωσσική, φιλική στις μηχανές αναζήτησης και εξαιρετικά ευέλικτη, με την εγκατάστασή της.

Αναπτύσσεται σε ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα και αποτελεί το απόλυτο business website tool, ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για κάθε επιχείρηση, που με τη εγκατάστασή του δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης μιας ασφαλούς δυναμικής ιστοσελίδας, που να ανταποκρίνεται και στις πιο σύνθετες ανάγκες και απαιτήσεις.

Έχει κερδίσει αναγνώριση και πολλά βραβεία από το 2005 που δημιουργήθηκε έως σήμερα.

Με την πρόσφατη έκδοση 3.9 οι ιστοσελίδες που αναπτύσσονται με το Joomla έχουν τη δυνατότητα, out-of-the-box, να συμμορφωθούν με το GDPR.

Το Joomla είναι ένα community driven project, βασίζεται στη συμμετοχή και την εθελοντική προσφορά περισσότερων από 1400 εθελοντών Joomlers, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Joomla! στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, το Joomla! χρησιμοποιείται από το 26% των ιστοσελίδων που βασίζονται σε κάποιο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (cmscrawler.com), και έχει μια ιδιαίτερα ευρεία κοινότητα χρηστών.

Η κοινότητα του joomla στην Ελλάδα, πληροφορεί και υποστηρίζει τους χρήστες της εφαρμογής με τους κάτωθι τρόπους:

* στην ιστοσελίδα δημοσιεύονται πληροφορίες και ειδήσεις για το joomla καθώς και κείμενα οδηγιών στα ελληνικά
* στο forum, όσοι χρησιμοποιούν το joomla ανταλλάσουν απόψεις και αλληλοϋποστηρίζονται. στα κοινωνικά δίκτυα
* σε συναντήσεις γνωριμίας και ενημέρωσης [ Athens Joomles Coffee ]

Το joomla είναι πλήρως μεταφρασμένο στα ελληνικά, τόσο το δημόσιο τμήμα όσο και η διαχείριση του, χάρη στη συμβολή των μελών της κοινότητάς μας.

Δείτε περισσότερα στο joomlatalks.gr

SEO Traffic: Mειώνεται το οργανικό σας traffic;

Παρατηρείτε ότι η οργανική επισκεψιμότητα του website σας παρουσιάζει καθοδική πορεία, τον τελευταίο καιρό; Μην πανικοβάλλεστε! Πλέον, το τοπίο του SEO μεταβάλλεται διαρκώς και, όπως είναι φυσικό, το SEO traffic των ιστοσελίδων χαρακτηρίζεται από απρόβλεπτα σκαμπανεβάσματα.

Παρ’ όλα αυτά, μπορείτε να διαχειριστείτε αποτελεσματικά ή και να προλάβετε τη μείωση του οργανικού traffic σας, προτού αυτή κάνει την εμφάνισή της. Πώς; Κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις στον εαυτό σας!

Τι είναι το Οργανικό Traffic;
Σε περίπτωση που δεν είστε απόλυτα βέβαιοι σχετικά με το τι είναι το οργανικό traffic μιας ιστοσελίδας, θα αποσαφηνίσουμε τον όρο αμέσως! Οργανικό traffic ή organic traffic ή οργανική επισκεψιμότητα ονομάζεται το είδος της επισκεψιμότητας – της εισροής επισκεπτών στο website ή το e-shop σας, δηλαδή – που προέρχεται από την παρουσία σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Ο συγκεκριμένος τύπος traffic διαφέρει ολοκληρωτικά από ένα άλλο είδος επισκεψιμότητας, αυτό της paid – «πληρωμένης» – επισκεψιμότητας, η οποία προκύπτει μέσω διαφημίσεων. Όπως αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, η οργανική επισκεψιμότητα μίας ιστοσελίδας είναι άμεσα συνυφασμένη με το SEO της. Όσο περισσότερο εστιάζετε στο SEO σας, τόσο λιγότερες απώλειες θα έχετε στο organic traffic σας.

SEO Traffic Drops: Πώς και γιατί;
Τι πρέπει να αναρωτηθείτε σχετικά με την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας, όμως, όταν αυτή αρχίζει να σημειώνει πτωτική τάση; Διαβάστε στη συνέχεια τις πιο καίριες ερωτήσεις-απαντήσεις που συγκεντρώσαμε για εσάς και μυηθείτε σε έναν νέο τρόπο σκέψης γύρω από το SEO Traffic!

Ενημερώθηκε πρόσφατα ο αλγόριθμος της Google;
Μήπως η Google προχώρησε σε κάποια αλλαγή του αλγορίθμου της, η οποία σας επηρεάζει σημαντικά; Αναλογιστείτε, απλώς, ότι η Google προβαίνει σε ενημερώσεις του αλγορίθμου της περίπου 10 φορές τον χρόνο. Αναμφίβολα, λοιπόν, πρέπει πάντοτε να συντονίζεστε στις εξελίξεις του κόσμου της Google και του SEO, ώστε να προσαρμόζετε έγκαιρα τις κινήσεις σας.

Σημειώθηκε πτώση σε κάποιο συγκεκριμένο τμήμα του website σας;

Η πτώση του οργανικού traffic σας παρατηρείται συνολικά στην ιστοσελίδα σας ή σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της; Διερευνώντας προσεκτικά την κίνηση σε κάθε επιμέρους page σας, μπορείτε να ανιχνεύσετε τα ισχυρά και τρωτά σημεία σας και να εντοπίσετε ευκολότερα την πηγή του προβλήματος. Υστερείτε στην αρχική σελίδα σας ή στις σελίδες των υπηρεσιών/προϊόντων σας;

Ακόμη, εξετάστε εάν η μείωση της κυκλοφορίας διαφοροποιείται ανάλογα με το περιβάλλον περιήγησης. Υπάρχει αισθητά μειωμένη κινητικότητα των χρηστών από desktop, tablet ή mobile συσκευές; Και αν ναι, τι πρέπει να βελτιώσετε στην απόδοση που επιτυγχάνετε στην εκάστοτε συσκευή;

Κάνατε κάποια σημαντική τροποποίηση στην ιστοσελίδα σας;

Το SEO Traffic σας είναι εκτεθειμένο σε μεταβλητές που ίσως δυσκολεύεστε να φανταστείτε! Σκεφθείτε, λοιπόν, ποια ήταν η τελευταία μεταβολή που πραγματοποιήσατε στο website σας. Μήπως ενημερώσατε τα title tags σας; Μήπως κάνατε redirects σε ένα σύνολο διευθύνσεων URL; Ή μήπως αφαιρέσατε το menu πλοήγησης που υπήρχε στην ιστοσελίδα σας;

Αλλάξατε το domain name σας;

…και δεν ενημερώσατε την Google; Τότε, σίγουρα, θα δείτε την οργανική επισκεψιμότητά σας να κατρακυλάει ως τον πάτο! Για όποιον λόγο κι αν αποφασίσατε να προβείτε σε μια τέτοια κίνηση, ενημερώστε άμεσα την Google, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο εργαλείο στο Search Console. Επίσης, μην ξεχάσετε να ορίσετε τα 301 redirects από το παλιό domain στο νέο!

Μήπως κάποιες σελίδες σας δεν ευρετηριάζονται πλέον;

Ένας τρόπος για να ανακαλύψετε εάν ισχύει κάτι τέτοιο είναι το Search Console. Εκεί, θα βρείτε τον συνολικό αριθμό των σελίδων σας στο ευρετήριο, μαζί με μια γραφική απεικόνιση εξέλιξης στο Index Status, όπου θα διαπιστώσετε εάν οι καταχωρημένες σελίδες ή διευθύνσεις URL είναι λιγότερες από όσες περιμένατε!

Επιλέγοντας «Ανίχνευση» και, στη συνέχεια, «Χάρτες ιστοτόπου», θα βρείτε μία λίστα με όλες τις σελίδες σας (ευρετηριασμένες ή μη). Ζητήστε από την Google να ευρετηριάσει όσες σελίδες επιθυμείτε.

Μειώθηκε ο αριθμός των έγκυρων links σας;

Μήπως ένας σημαντικός αριθμός των backlinks σας έχει αφαιρεθεί ή δεν είναι πλέον προσβάσιμος, για οποιονδήποτε λόγο; Τα χαμένα backlinks μπορούν να οδηγήσουν σε άμεση μείωση του SEO Traffic σας. Για την Google, ένας ιστότοπος με χαμένα backlinks δεν θεωρείται πλέον αξιόπιστος – για αυτό ακριβώς, υποβιβάζεται στα αποτελέσματά της.

Αγνοείτε το Mobile-First Indexing;

Μπορείτε να το αγνοήσετε, εάν θέλετε να αγνοήσει και η Google εσάς! To Mobile-First Indexing της Google είναι γεγονός από τον Μάρτιο του 2018 και, αναπόφευκτα, θα έχει αντίκτυπο στην κατάταξη των ιστοσελίδων. Διαθέτει, λοιπόν, το website σας τη δική του mobile εκδοχή;

Σας επιβλήθηκαν κυρώσεις πρόσφατα;

Κι όμως, μπορεί να συμβαίνει! Επισκεφθείτε το Search Console για πιθανά σχετικά μηνύματα. Ακόμη, αναζητήστε το brand name σας στην Google. Στην περίπτωση που δεν εμφανίζεστε στα αποτελέσματα αναζήτησης, είναι πολύ πιθανό τα google penalties να κρύβονται από πίσω.

Μεταφέρατε την ιστοσελίδα σας σε hosts αργής ταχύτητας;

Η Google δεν έπαψε ποτέ να δηλώνει ότι η ταχύτητα ενός ιστοτόπου αποτελεί έναν από τους αγαπημένους της παράγοντες SEO Ranking. Συχνά, το πιο οικονομικό hosting μοιάζει αρκετά δελεαστικό, όχι όμως εξίσου αποδοτικό!

Έχετε παραμελήσει την ποιότητα του περιεχομένου σας;

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να κάνει τη διαφορά! Ενδεχομένως, υποπέσατε σε σφάλματα ως προς το content σας, δίχως να συνειδητοποιήσετε τις επιπτώσεις του στην οργανική επισκεψιμότητά σας. Μικρύνατε υπερβολικά την έκταση των κειμένων σας; Ενσωματώσατε στο website σας εικόνες χαμηλής ανάλυσης; Μεγιστοποιήσατε το πλήθος των διαφημίσεων και των pop-ups, υποβαθμίζοντας το user experience;

Εν κατακλείδι
Ένα website με μειωμένη οργανική επισκεψιμότητα χάνει τη διαδικτυακή αίγλη του, ενώ ταυτόχρονα συνεπάγεται λιγότερα conversions και μειωμένες πωλήσεις. Εάν, λοιπόν, διαπιστώσετε ότι το SEO Traffic σας αρχίζει να κλονίζεται, θέστε εγκαίρως τα παραπάνω ερωτήματα σε εσάς και τους συνεργάτες σας.

Δημιουργήστε από πριν μία checklist «ασφαλείας» και σχεδιάστε με ψυχραιμία μία αποτελεσματική στρατηγική αντιμετώπισης. Στο οργανικό traffic σας τον τελευταίο λόγο έχει η Google και οι λοιπές μηχανές αναζήτησης, όμως τον πρώτο και πιο καθοριστικό λόγο έχετε εσείς και οι SEO πρακτικές σας!

Πηγή:Develop Greece

WordCamp Community Thessaloniki 2018

Η Ελληνική Κοινότητα του WordPress για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δηλώνει παρούσα και διοργανώνει ένα WordCamp, μόνο που αυτή τη φορά, προορισμός μας είναι η όμορφη πόλη της Θεσσαλονίκης.

Φέτος λοιπόν κλείνουμε το ραντεβού μας στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο κτίριο Μ2, το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου για το main event, τις ομιλίες και το networking, ενώ την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου θα συναντηθούμε στο OK!Thess για το contributor day, για όλους όσους θέλουν να συνεισφέρουν δημιουργικά στην κοινότητα.

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινοτήτων ΕΛΛΑΚ FOSSCOMM 2018

Το FOSSCOMM (Free and Open Source Software Communities Meeting) είναι το πανελλήνιο συνέδριο των κοινοτήτων ελεύθερου λογισμικού και λογισμικού ανοιχτού κώδικα και πραγματοποιείται φέτος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο Ηράκλειο, στις 13 και 14 Οκτωβρίου 2018.

Απευθύνεται κυρίως σε προγραμματιστές, φοιτητές και γενικά σε όποιους ενδιαφέρονται για το open source ανεξαρτήτως του γνωστικού τους υποβάθρου.

Συμμετέχουν κοινότητες ανοιχτού λογισμικού, όπως η Ένωση Ελλήνων Χρηστών και Φίλων Linux (HELLUG), ομάδες προγραμματιστών και συντελεστών έργων όπως Mozilla, Fedora, OpenSuse, KDE, η ελληνική κοινότητα του Joomla!, κλπ Το περιεχόμενο είναι ευρέως ενδιαφέροντος, από τεχνικά ζητήματα και workshops, μέχρι μεταφράσεις, νομικά θέματα, θέματα πολιτικής σχετικά με το ελεύθερο/ανοιχτό λογισμικό κ.α.

Το FOSSCOMM απαριθμεί συνήθως μερικές εκατοντάδες συμμετέχοντες, με την μεγαλύτερη προσέλευση μέχρι σήμερα να έχει καταγραφεί στη διοργάνωση της Πάτρας το 2011, με περίπου 450 συμμετοχές.

Πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 2008 κι έως σήμερα έχει διοργανωθεί σε 6 διαφορετικές πόλεις. Η διοργάνωση γίνεται από εθελοντές και η χρηματοδότησή του βασίζεται σε χορηγίες και δωρεές.

Και στο φετινό συνέδριο, υπάρχει συμμετοχή της ελληνικής κοινότητας του joomla, με εργαστήριο με θέμα Βέλτιστες πρακτικές για μια ασφαλή και γρήγορη δυναμική ιστοσελίδα.

Παραδοσιακά το συνέδριο γίνεται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ το προηγούμενο οργανώθηκε στο Χαροκόπειο πανεπιστήμιο Αθηνών. Στο τέλος κάθε FOSSCOMM γίνεται ανοιχτό κάλεσμα για την επόμενη διοργάνωση και μια επιτροπή από εθελοντές παλαιότερων συνεδρίων επιλέγει ανάμεσα σε όσες προτάσεις κατατεθούν.

Δείτε πληροφορίες στην ιστοσελίδα του συνεδρίου.

Πηγη: joomla.gr

Joomla! Ασφάλεια και βελτιώσεις στην έκδοση 3.8.8

Δημοσιεύθηκε σήμερα, όπως ήταν προγραμματισμένο, η έκδοση 3.8.8. του joomla. Η έκδοση αυτη επιλύει όσα προγραμματιστικά λάθη αναφέρθηκαν από τη δημοσίευση της έκδοσης 3.8.7, όπως και 9 θέματα ασφάλειας που προέκυψαν το διάστημα αυτό.

Αναλυτικές πληροφορίες για την έκδοση μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ανακοίνωση της Ομάδας Ανάπτυξης.

Μπορείτε να αναβαθμίσετε τις προηγούμενες εκδόσεις μέσα από το σύστημα αναβάθμισης του joomla, όπως επίσης και να κατεβάσετε τα αρχεία από εδώ.

Ταυτόχρονα με τη δημοσίευση της έκδοσης 3.8.8, δημοσιεύθηκε και το αρχείο ελληνικής γλώσσας, που μπορεί να εγκατασταθεί ή να αναβαθμισθεί μέσα από το σύστημα εγκατάστασης / αναβάθμισης του joomla.

Θεωρείται απαραίτητη η αναβάθμιση όλων των προηγούμενων εκδόσεων στην έκδοση 3.8.8.

Joomla SEO Audit για το Domain σας

Το SEO Audit (έλεγχος SEO) για τη Joomla σελίδα μας είναι απαραίτητο να διενεργείται κάθε λίγους μήνες από εμάς, για 2 λόγους: Αν είμαστε ευχαριστημένοι με την κατάταξή μας στα αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης, με το SEO Audit μπορούμε να πιστοποιήσουμε ότι θα παραμείνουμε σε αυτή τη σελίδα κατάταξης.

Το πιο πιθανό είναι όμως να ανακαλύψουμε πολλά θέματα που δεν γνωρίζαμε και αφορούν τη σελίδα μας (εμφάνιση τίτλου, περιγραφής, url, http vs https κα), τα οποία διορθώνοντας τα να μας φέρουν σε ακόμα καλύτερη κατάταξη. Με το SEO Audit θα καταλάβουμε άμεσα τι συμβαίνει και θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα αποτελέσματα αναζήτησης του domain μας, μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google.

To SEO Audit του domain μας, καλό είναι να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Είναι απαραίτητο γιατί είναι ένας απλός τρόπος ανάδειξης προβλημάτων στο πως βλέπουν τις σελίδες μας οι χρήστες του ίντερνετ.

Μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ανακαλύψουμε πως μας «βλέπει» η Google, τι «διαβάζει» στις σελίδες μας και να απαντηθεί έτσι το ερώτημα της κακής κατάταξης που μπορεί να έχουμε. Ή μπορεί να δούμε απλώς ότι οι περιγραφές μας είναι μικρές (γιατί πλέον μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μέχρι 320 χαρακτήρες) και να επωφεληθούμε από αυτό.

Ας ξεκινήσουμε το SEO Audit του domain μας λοιπόν!

Πρώτα θα κάνουμε μία έρευνα στη Google με το όνομα της επιχείρησης μας ή το όνομα της ιστοσελίδας μας, του blog μας, ή το όνομα μας αν πρόκειται για ατομική επιχείρηση κλπ.

Παραδείγματος χάριν «MyStore» χωρίς τα εισαγωγικά. Θα πρέπει να εμφανιστεί η ιστοσελίδα μας στα πρώτα αποτελέσματα της Google ή αν έχουμε πολύ κοινή ονομασία, θα πρέπει να εμφανιστεί αν όχι στα πρώτα αποτελέσματα, τουλάχιστον στην πρώτη σελίδα της Google.

Παρατηρήστε τα εξής:

Το domain μας θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη σελίδα και στην πρώτη θέση. Αν όχι, τότε μάλλον ανακαλύψαμε κάποιο θέμα προς διερεύνηση.

Κάποιες ιστοσελίδες έχουν καταχωρήσεις Knowledge Graph (Knowledge Graph entry). Αυτή η καταχώρηση εμφανίζεται στην δεξιά πλευρά της σελίδας που έχει γίνει η έρευνα στη μηχανή αναζήτησης.

Ίσως πάλι να εμφανίζεται η καταχώρηση από το Google My Business, όπου θα εμφανίζεται τουλάχιστον μία φωτογραφία, η διεύθυνση μας και ο χάρτης, σύνδεσμος προς την ιστοσελίδα μας, κριτικές και ερωτήσεις & απαντήσεις.

Αν έχουμε κάνει τοπική καταχώρηση στο Google My Business και δεν έχουμε διεκδικήσει την ιδιοκτησία της καταχώρησης, να τη διεκδικήσουμε άμεσα. Έτσι θα μπορέσουμε να διορθώσουμε οτιδήποτε δεν είναι ορθό σε αυτή την καταχώρηση, από το ωράριο εργασίας μέχρι τη δυνατότητα να προσθέσουμε ένα νέο άρθρο.

Κοιτάμε προσεκτικά τα αποτελέσματα αναζήτησης. Είμαστε ευχαριστημένοι με τον τρόπο που εμφανιζόμαστε; Με την εικόνα που δείχνει η επιχείρηση μας; Ίσως εμφανίζονται κάποια αρνητικά αποτελέσματα ή κριτικές. Θα πρέπει να το διαχειριστούμε αναλόγως.

Εσείς έχετε πολιτική συγκεκριμένη για τη διερεύνηση των κακών κριτικών; Μπορείτε να μάθετε πολλά για το πως εμφανίζεται η εταιρίας σας στο κοινό και να διορθώστε τα κομμάτια που δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Και αυτό σίγουρα δεν γίνεται με το να διαγράφετε τις κακές κριτικές.

Μετά κοιτάμε τους συνδέσμους του site μας που εμφανίζονται κάτω από το domain μας ή την Αρχική σελίδα μας.Οι περισσότερες ιστοσελίδες μόλις θεωρηθούν αξιόπιστες από τη Google, θα έχουν αρκετούς συνδέσμους προς τις σελίδες τους. Αν δεν εμφανιζόμαστε έτσι όταν ψάχνουμε με το όνομα της επιχείρησης, τότε ψάχνουμε με το domain name.

Παραδείγματος χάριν «MyStore.gr» χωρίς να βάλουμε τα εισαγωγικά. Οι σύνδεσμοι που εμφανίζονται είναι ικανοποιητικοί; Είναι καλοί εσωτερικοί σύνδεσμοι; Ακριβώς αυτοί που θέλουμε; Αν όχι, μπορούμε να τους αφαιρέσετε μέσω του Google Search Console.

Δεν μπορούμε να ελέγξουμε ποιοι σύνδεσμοι θα εμφανίζονται, μόνο το αν θα αφαιρεθούν κάποιοι μέσω του Search Console.

Η επόμενη αναζήτηση που θα κάνουμε, είναι το domain μας μαζί με την TLD (Top Level Domain) κατάληξη, π.χ myStore.gr. Είμαστε ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα;

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες σελίδες μας εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Γράφουμε στο κουτάκι αναζήτησης «site:yourdomain.gr» χωρίς τα εισαγωγικά.

Αυτός ο όρος αναζήτησης χωρίς το www θα μας δείξει ποιες σελίδες διαβάζει και εμφανίζει η Google. Κοιτάμε προσεκτικά τα αποτελέσματα. Και στη δεύτερη σελίδα, στη 3η, 4η, 5η, κλπ αν το σάιτ μας αποτελείται από αρκετές σελίδες. Θα πρέπει να εμφανίζονται όλες οι σελίδες μας στα αποτελέσματα ή τουλάχιστον οι περισσότερες.

Αν υπάρχει μεγάλη απόκλιση, ψάχνουμε το γιατί. Αν εμφανίζεται το 25% ή το 50% των σελίδων, υπάρχει λόγος που αποκλείονται οι υπόλοιπες μισές. Πρέπει να αναζητήσουμε τη λύση.

Η επόμενη αναζήτηση που θα κάνουμε στη Google είναι η εξής: «site:yourdomain.com -site:www.yourdomain.com” χωρίς τα εισαγωγικά. Πάλι θα εμφανιστούν στα αποτελέσματα όλες οι σελίδες μας, αλλά μπορεί να εμφανιστούν και διαφορετικές version.

Ή αποτελέσματα που δεν θέλουμε να εμφανίζονται. Αν παραδείγματος χάριν έχουμε δώσει την εντολή να εμφανίζεται η version non-www και σε αυτά τα αποτελέσματα εμφανίζονται:

http://yourdomain.com

https://yourdomain.com

http://www.yourdomain.com

https://www.yourdomain.com

τότε πιθανόν να έχουμε πρόβλημα με το διπλό περιεχόμενο (duplicate content) το οποίο θα οδηγήσει σε πρόβλημα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Δεν αφήνουμε τη Google να αποφασίσει ποια version θα έχει στα αποτελέσματα της.

Διαλέγουμε εμείς, κατά προτίμηση την https version και χρησιμοποιούμε το 301 redirect για όλες τις άλλες version και το tag canonical. Κάθε σελίδα του σάιτ μας πρέπει να έχει το canonical tag που θα ενημερώνει ποιο είναι το σωστό url. Έτσι δεν θα υπάρχει σύγχυση από την πλευρά της Google αν εμφανιστεί μια άλλη version της σελίδας μας.

Επίσης κοιτάμε στα αποτελέσματα αναζήτησης:

Τους τίτλους των σελίδων. Βγάζουν νόημα; Περιγράφεται σωστά το περιεχόμενο με τον τίτλο; Προτρέπεται ο αναγνώστης να μπει στη σελίδα μας; Μήπως υπάρχουν οι 3 τελείες στο τέλος του τίτλου (...) που δείχνει ότι η περιγραφή είναι μεγάλη;

Κοιτάμε μετά την περιγραφή (meta-description tag) του άρθρου που βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον τίτλο. Μήπως είναι μικρή η περιγραφή; Μπορούμε πλέον να χρησιμοποιήσουμε 320 χαρακτήρες στην περιγραφή. Το αξιοποιούμε αναλόγως για να περιγράψουμε το περιεχόμενο της σελίδας μας.

Προσέχουμε τα urls των σελίδων μας. Μήπως κάποια ξεκινούν με https και κάποια άλλα με http; Λέξεις κλειδιά στα url έχουμε βάλει; Μήπως τα url καταλήγουν σε &cat=1;

Όταν φτάσουμε στο τελευταίο αποτέλεσμα αναζήτησης, στην τελευταία σελίδα, μήπως εμφανίζεται το μήνυμα«In order to show you the most relevant results, we have omitted some entries very similar to the 600 already displayed. If you like, you can repeat the search with the omitted results included» το οποίο σημαίνει ότι η Google δεν κάνει index όλες τις σελίδες μας, είτε γιατίτις θεωρεί διπλότυπες, είτε για κάποιο άλλο λόγο.

Το ερευνούμε. Σημείωση: ο αριθμός 600 είναι ενδεικτικός και αναφέρεται στο σύνολο των σελίδων που εμπεριέχονται σε ένα σάιτ.

Τέλος, βάζουμε στο κουτί αναζήτησης ξανά, το «site:yourdomain.com»:

Κοιτάμε τα αποτελέσματα αναζήτησης και επιλέγουμε τις εικόνες. Εδώ θα ανακαλύψουμε αν η Google κάνει index τις εικόνες μας. Μήπως εμφανίζονται κάποιες εικόνες που τελικώς δεν θέλουμε; Μήπως δεν εμφανίζονται τα γραφήματα ή οι εικόνες που έχουμε τοποθετήσει στα άρθρα μας και τελικώς χάνουμε επισκέπτες; Προσέχουμε όμως να έχουμε το δικαίωμα να αναρτήσουμε τις συγκεκριμένες εικόνες στο σάιτ μας.

Τα παραπάνω είναι μερικές από τις αναζητήσεις που μπορούμε να κάνουμε για να δούμε πως η Google κάνει index τις σελίδες σας. Αυτές είναι χρήσιμες πληροφορίες όχι μόνο για να δούμε ότι όλα εμφανίζονται σωστά, μα και για να βρούμε προβλήματα που δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχαν.

Και από τη στιγμή που αναγνωρίζεις το πρόβλημα, δεν αργείς να βρεις τη λύση.

Πηγή: joomla.gr

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Developers

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search