Καθώς ο πλανήτης προχωρά στην ψηφιακή εποχή, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει στην πρώτη γραμμή του οικονομικού μετασχηματισμού.
Σε όλη την Ευρώπη, το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, κερδίζοντας τους καταναλωτές με την ευκολία, τις εκτεταμένες προσφορές προϊόντων και τις παράδοσης κατ' οίκον. Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που συναγωνίζονται για την υπεροχή στα logistics, τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν σε τρεις δυνατούς διεκδικητές το 2023: τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.
Σε αυτό το άρθρο, ο συνεργάτης μας Parcel Monitor, συγκρίνει το τοπίο των e-commerce logistics το πρώτο εξάμηνο του 2023, στις συγκεκριμένες ευρωπαϊκές χώρες, που πρωταγωνιστούν.
Βελτίωση στους χρόνους μεταφοράς δεμάτων
Στον αγώνα για την υπεροχή των logistics στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο χρόνος διέλευσης για τις παραδόσεις δεμάτων διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό της ικανοποίησης και της ανταγωνιστικότητας των πελατών. Και οι τρεις πρωτοπόρες ευρωπαϊκές χώρες - η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία - επέδειξαν θετική τάση στους χρόνους μεταφοράς δεμάτων το 1ο εξάμηνο του 2023, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευσή τους να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα παράδοσης και να βελτιστοποιήσουν τα δίκτυα logistics.
Η Γαλλία, για παράδειγμα, παρουσίασε μια αξιοσημείωτη βελτίωση, επιτυγχάνοντας μείωση του μέσου χρόνου διέλευσης από 1,91 ημέρες το 2022 σε 1,84 ημέρες το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η Γερμανία, ήδη γνωστή για τις κορυφαίες επιδόσεις της, βελτίωσε περαιτέρω το χρόνο διαμετακόμισης δεμάτων σε 1,19 ημέρες την ίδια περίοδο. Ομοίως, η Ισπανία σημείωσε σημαντική πρόοδο την ίδια περίοδο, καταγράφοντας χρόνο διέλευσης 2,22 ημερών, ιδιαίτερα χαμηλότερο από τις 2,56 ημέρες του προηγούμενου έτους.
Μεταξύ αυτών των τριών χωρών, ο τομέας last-mile logistics της Ισπανίας γνώρισε πολύ αξιοσημείωτες αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Αρχικά, σημειώθηκε η εμφάνιση νέων ανταγωνιστών που χρησιμοποιούν περισσότερους αυτοματοποιημένους και ψηφιοποιημένους στόλους και συστήματα εφοδιαστικής. Εταιρείες όπως η Instapack, η Kiwi Last Mile και η Stuart έχουν ανταποκριθεί στην πρόκληση της παροχής "υπερ-υπηρεσιών" με χαμηλότερο κόστος, ωθώντας τους παραδοσιακούς διανομείς και τους ταχυμεταφορείς να αναζητήσουν καινοτόμες λύσεις πέρα από τις συμβατικές πρακτικές τους.
Η Γερμανία πέτυχε το υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας πρώτης προσπάθειας παράδοσης
Μέσα στο έντονο ανταγωνιστικό τοπίο των logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, η επίτευξη υψηλού ποσοστού επιτυχίας στην πρώτη προσπάθεια των παραδόσεων έχει τεράστια σημασία. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Γερμανία αναδείχθηκε σαφής ηγέτης, με το υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας, που έφτασε το 91,8%, ακολουθούμενη από την Ισπανία και τη Γαλλία με 88,6% και 87,1% αντίστοιχα.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της Γερμανίας θα μπορούσαν να αποδοθούν σε μεγάλο βαθμό στην ισχυρή και καλά ανεπτυγμένη υποδομή εφοδιαστικής τής χώρας, έχοντας ένα δίκτυο ιδαίτερα εκτεταμένο και αποτελεσματικό. Επίσης, η Γερμανία διαθέτει πολυάριθμους παρόχους εφοδιαστικής παγκόσμιας κλάσης (όπως την DHL) με μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση σύνθετων λειτουργιών logistics. Αυτοί οι πάροχοι προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των παραδόσεων last-mile, επιτρέποντας μια απρόσκοπτη και αξιόπιστη διαδικασία παράδοσης σε όλη τη χώρα.
Η Γαλλία κατέλαβε την πρώτη θέση ως προς τη χρήση των σημείων συλλογής
Tα σημεία συλλογής δεμάτων έχουν γίνει μια ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή παράδοσης παγκοσμίως, προσφέροντας στους πελάτες μια βολική και ευέλικτη εναλλακτική λύση στις παραδόσεις κατ' οίκον. Το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Γαλλία αναδείχθηκε ηγέτης σε αυτόν τον τομέα, με περίπου 14% των δεμάτων της να κατευθύνονται σε σημεία συλλογής, ξεπερνώντας την Ισπανία και τη Γερμανία, που κατέγραψαν ποσοστά χρήσης 10,9% και 9,19%, αντίστοιχα.
Η ηγετική θέση της Γαλλίας στη χρήση των σημείων συλλογής μπορεί να αποδοθεί σε αρκετούς κρίσιμους παράγοντες. Ένας πρωταρχικός παράγοντας είναι η στρατηγική επένδυση της χώρας στην ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου σημείων συλλογής, καθιστώντας αυτά τα σημεία ευρέως προσβάσιμα τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές. Αυτή η προσβασιμότητα προσελκύει σημαντικά τους πελάτες, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι παραδόσεις κατ' οίκον μπορεί να μην είναι τόσο βολικές.
Εκτός από τα αυτοματοποιημένα μηχανήματα δεμάτων, η γαλλική εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών La Poste έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της υποδομής των σημείων συλλογής. Στο πλαίσιο του πενταετούς επενδυτικού της σχεδίου, ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, η La Poste παρουσίασε μια νέα γενιά ταχυδρομικών γραφείων. Αυτή η επέκταση δείχνει ότι τα σημεία συλλογής δεμάτων στη Γαλλία θα γίνουν ακόμη πιο διαδεδομένα τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας την ελκυστικότητα και την ευκολία αυτής της επιλογής παράδοσης για τους πελάτες.
Τί ακολουθεί στα logistics ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη;
Καθώς ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε προσεκτικά αυτές τις χώρες που πρωτοστατούν, αλλά και τις ευρύτερες εξελίξεις στα logistics, που αναμφίβολα θα διαμορφώσουν το μελλοντικό τοπίο του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου και θα επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνουμε τα πακέτα μας στο εξής. Καθώς αναδύονται νέες τάσεις και υιοθετούνται καινοτόμες λύσεις, ο αγώνας logistics θα παραμείνει ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο ευκαιρίες και προκλήσεις στην περιοχή.
Θα συνεχίσουν να πρωτοστατούν η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία; Μείνετε συντονισμένοι!
Το Parcel Monitor είναι μια κοινότητα που ξεκίνησε από λάτρεις των e-commerce logistics στο Parcel Perform. Στόχος τους είναι να εμπνεύσουν το οικοσύστημα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία παράδοσης για όλους.
Προσφέρει δωρεάν παρακολούθηση δεμάτων σε 900+ μεταφορείς παγκοσμίως σε μια ενιαία πλατφόρμα. Αξιοποιώντας τα δεδομένα του και την τεχνολογία, καταγράφει τις τάσεις των καταναλωτών, δίνει πολύτιμα στοιχεία στην αγορά και ενθαρρύνει τις συνεργασίες σε όλο τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.