Μετά την ανάλυση του διασυνοριακού e-commerce στην Αυστραλία, τη Νοτιοανατολική Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το 2021, η ευρωπαϊκή αγορά διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου αποτιμήθηκε σε 12.710 εκατομμύρια ευρώ, με τη Γερμανία να αντιπροσωπεύει περίπου το 28,5% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Έρευνα της Eurostat το 2021 αποκάλυψε επίσης ότι το 32% των αγοραστών της περιοχής έχουν πραγματοποιήσει αγορές μέσω Διαδικτύου από άλλες χώρες της ΕΕ κατά τη διάρκεια του έτους. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εγχώριων παικτών ηλεκτρονικού εμπορίου επιδιώκει την εδαφική επέκταση ως μέσο για την επίτευξη ανάπτυξης.
Το 2021 ήταν αναμφίβολα μια εντυπωσιακή χρονιά για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη, αλλά πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε; Πώς συγκρίνεται η ανάπτυξη των εγχώριων δεμάτων με αυτή των διεθνών; Ας το ανακαλύψουμε!
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες σημείωσαν αύξηση των εισαγόμενων δεμάτων το 1ο τρίμηνο του 2022
Σημειώθηκε αύξηση στα εισερχόμενα διεθνή πακέτα στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, η Ολλανδία παρουσίασε το μεγαλύτερο άλμα στις εισαγωγές, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση 16,5% το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε ετήσια βάση. Όσον αφορά στη Γερμανία και το Βέλγιο, τα εισερχόμενα δέματα αυξήθηκαν μόνο κατά 6,72% και 2,41% την ίδια περίοδο.
Εν μέρει λόγω της ισχυρής εγχώριας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου που κυριαρχείται από παίκτες όπως το Bol.com, οι Ολλανδοί δεν ήταν τόσο διατεθειμένοι να κάνουν αγορές εκτός συνόρων για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ολλανδία ήταν επίσης αργή στην υιοθέτηση διαδικτυακών αγορών όπως η Amazon και η Zalando. Ήταν λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι η Ολλανδία είχε την ισχυρότερη αύξηση των εισαγόμενων δεμάτων στην περιοχή, παρά την καθυστερημένη εισαγωγή της στην παγκόσμια αγορά διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τα εγχώρια δέματα σημείωσαν υψηλότερη ανάπτυξη από τα διεθνή στο Βέλγιο, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο
Όσον αφορά στην εγχώρια ανάπτυξη δεμάτων, το Βέλγιο, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν οι εξαιρέσεις πέρυσι. Σε αντίθεση με την πλειονότητα της Ευρώπης, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν αύξηση στις εγχώριες αποστολές (και πτώση στις εισαγόμενες), κατά 7,79% και 6,7% αντίστοιχα. Αντίστοιχα στο Βέλγιο, τα τοπικά δέματα ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 24,4% – αύξηση πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση 6,72% που παρατηρήθηκε στις διεθνείς αποστολές του. Αυτό είναι σύμφωνο με τα αποτελέσματα από τη Διασυνοριακή Έρευνα Καταναλωτών της Διεθνούς Ταχυδρομικής Εταιρείας (IPC) για το 2021, η οποία διαπίστωσε ότι το 27% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα από εγχώριους λιανοπωλητές.
Η πλειονότητα των δεμάτων με προορισμό την Ευρώπη προέρχονταν από τον Καναδά, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες
Με βάση τα δεδομένα του Parcel Monitor, τα περισσότερα διεθνή δέματα που εισέρχονται στην Ευρώπη προέρχονται κυρίως από 3 χώρες: τον Καναδά, την Κίνα και τις ΗΠΑ. Μεταξύ αυτών, από την Κίνα προήλθε η συντριπτική πλειοψηφία των αποστολών, με ποσοστό 71,8%. Το 19,5% των εισερχόμενων πακέτων προήλθε από τις ΗΠΑ και ένα ακόμη μικρότερο ποσό (6,71%) από τον Καναδά. Η κατάταξη δεν προκάλεσε έκπληξη, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι και οι δύο αυτές χώρες είναι μακροχρόνιοι εμπορικοί εταίροι της Ευρώπης. Χάρη στην αυξημένη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών σε όλη την περιοχή, οι Ευρωπαίοι είχαν μεγαλύτερη πρόσβαση σε αγαθά που πωλούνται από εμπόρους της Βόρειας Αμερικής.
Διαβάστε εδώ το πλήρες άρθρο του Parcel Monitor.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]