Με τον περιορισμό των μετακινήσεων σχεδόν σε όλο τον πλανήτη και κλειστά τα φυσικά καταστήματα, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν μια φυσική εξέλιξη. Οι άνθρωποι στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό οδήγησε σε μια μεγάλη δομική αλλαγή στις επιχειρήσεις.
Αυτή η δομική αλλαγή ωφέλησε τις εταιρείες ταχυμεταφορών αλλά σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες αυτές δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα για να ανταποκριθούν σε αυτές τις ανάγκες, οι οποίες αναμφίβολα αντιμετώπισαν τη μεγαλύτερη πίεση, κυρίως το διάστημα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα και μετά το Black Friday.
Ταυτόχρονα, οι μετοχές των πολυεθνικών εταιρειών ταχυμεταφορών αυξάνονται και η τιμή τους την περασμένη χρονιά σημείωσε σημαντική αύξηση.
Στην Ελλάδα, οι 4 μεγαλύτερες εταιρείες είναι οι ACS, Γενική Ταχυδρομική, ΕΛΤΑ Courier και η Speedex. Πέρα από αυτές υπάρχουν μεσαίες εταιρείες όπως η Courier Center και άλλες, αλλά και πάρα πολλές μικρές, οι οποίες όμως δεν έχουν παρουσία σε όλη την Ελλάδα.
Ήδη το Skroutz προχώρησε στην εξαγορά τής SendX και αυτή η κίνηση μπορεί να επηρεάσει συνολικά την αγορά αφού η πλατφόρμα του Skroutz ελέγχει σημαντικό μέρος των παραγγελιών ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Αλλά, κυρίως, αυτή η κίνηση αποτυπώνει την τάση οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να επεκτείνονται σε ταχυμεταφορές αφού αφενός μιλάμε για επιπλέον έσοδα, αλλά αφετέρου για έλεγχο της αγοράς και της ποιότητας των υπηρεσιών.
Οι πιο σημαντικοί παράγοντες στην αγορά των ταχυμεταφορών είναι η ταχύτητα και η ποιότητα της υπηρεσίας. Σε μεγάλο βαθμό η αγορά των ταχυμεταφορών όλα αυτά τα χρόνια ενδιαφερόταν για την ταχύτητα, αφού η ποιότητα της υπηρεσίας ήταν σε δεύτερη μοίρα. Το 2020 η αγορά των ταχυμεταφορών βίωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και την μεγαλύτερη κρίση ταυτόχρονα.
Όμως, η αγορά ήδη αλλάζει και οι εταιρείες θα πρέπει να βελτιωθούν για να μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και “ζωντανές” στην επόμενη περίοδο.
Οι απαιτήσεις θα είναι σημαντικές και οι επενδύσεις απαραίτητες για τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Αυτό που συμβαίνει αυτή την στιγμή είναι ότι οι πολυεθνικές εταιρείες από το εξωτερικό ουσιαστικά δεν έχουν δικό τους δίκτυο σε όλη την Ελλάδα και για την διακίνηση αποστολών εντός της χώρας στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιούν τις 4 μεγάλες εταιρείες.
Μια ακόμη παράμετρος που επηρεάζει την αγορά, είναι η μορφολογία της χώρας με τα πάρα πολλά νησιά τα οποία απαιτούν αεροπορικές μεταφορές για να υπάρχει ταχύτητα, αλλά οι περισσότερες εταιρείες σταμάτησαν αυτές τις μεταφορές και χρησιμοποιούν πλοία.
Δείτε περισσότερα στο thetotalbusiness.com
Εικόνα: Pavel Danilyuk, Pexels
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]