ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Ώθηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο
Ανάπτυξη κόντρα στην κρίση εμφανίζει ο εγχώριος κλάδος των ταχυμεταφορών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Infobank Hellastat, κατά την περίοδο 2011-2015 το πλήθος των αντικειμένων που διακινήθηκαν καθώς και τα έσοδα σημείωσαν άνοδο κατά 21,3% και 12,5% αντίστοιχα χάρη στην αυξανόμενη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Ελαφρά διαφοροποιημένη ήταν η εικόνα το 2015, με τον αριθμό των αντικειμένων που διακινήθηκαν να ανέρχεται σε 58,6 εκατομμύρια και να είναι αυξημένος κατά 1,8% σε σχέση με το 2014.
Αντίθετα, τα έσοδα ήταν οριακά χαμηλότερα και διαμορφώθηκαν σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει ο Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst της Infobank Hellastat, ο κλάδος εμφανίζει ανθεκτικότητα στην ύφεση των τελευταίων χρόνων, αποσπώντας σημαντικά μερίδια έναντι των ΕΛΤΑ.
Συνολικά, οι εταιρείες courier το 2015 διακίνησαν το 14,7% των αντικειμένων της ευρύτερης ταχυδρομικής αγοράς, συγκεντρώνοντας το 55% των εσόδων (από 42% το 2011). Η ανάπτυξη των εσόδων έρχεται τη στιγμή που διαχρονικά παρατηρείται μείωση των τιμών στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών λόγω του έντονου ανταγωνισμού, γεγονός που μεταφράζεται στην παροχή σημαντικών εκπτώσεων για τους εταιρικούς πελάτες. Συγκεκριμένα, το μέσο έσοδο ανά αντικείμενο το 2015 διαμορφώθηκε στα 5,12 ευρώ από 5,52 ευρώ το 2011.
Προοπτικές
Οι φάκελοι καταλαμβάνουν ολοένα και μικρότερο ποσοστό στο πλήθος των διακινούμενων αντικειμένων από τις εταιρείες courier: 43% το 2015, από 48% πριν από δύο χρόνια. Αντιθέτως, το σύνολο των δεμάτων και μικροδεμάτων το τελευταίο έτος κατέλαβε το 54% του όγκου. Επιπλέον, από τον τομέα των φακέλων προήλθε αρκετά μικρότερο μέρος των εσόδων (συγκεκριμένα το 32%), ενώ από τα δέματα & μικροδέματα συνολικά το 54%. Σύμφωνα με την κα Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, «Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω της αυξανόμενης εξοικείωσης των καταναλωτών με τις διαδικτυακές αγορές και της στροφής τους σε φθηνότερες λύσεις, προσφέρει θετικές προοπτικές κυρίως για τον τομέα της διανομής δεμάτων & μικροδεμάτων. Ήδη, τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των εσόδων του κλάδου έχει βασιστεί στον τομέα των αντικειμένων που παραγγέλνονται από τους καταναλωτές διαδικτυακά. Αντιθέτως, το ψηφιακό μέσο συνιστά απειλή για την παραδοσιακή αλληλογραφία».