Όταν οι καιροί δυσκολεύουν, οι καταναλωτές περιμένουν από τις εταιρείες να προσφέρουν αξία, ενσυναίσθηση και μερικές φορές, λίγη ευγένεια!
Ακολουθούν πέντε συμβουλές προς τα brands για την προσαρμογή τής στρατηγικής και των μηνυμάτων μάρκετινγκ και την αύξηση της αφοσίωσης των πελατών τους, κατά τη διάρκεια της "καταιγίδας", εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και αύξησης του κόστους ζωής.
1. Δεν είναι στιγμή για αποχή
Όταν χτύπησε η πανδημία, οι εταιρείες σταμάτησαν τις μάρκετινγκ ενέργειές τους, εν μέρει για να εξοικονομήσουν χρήματα και εν μέρει επειδή πίστευαν ότι οι καταναλωτές θα τους θεωρούσαν "εκτός τόπου και χρόνου", ή ότι απλά δεν ήταν σωστό να διαφημίζονται εκείνη τη στιγμή. "Χρειάστηκε λίγος χρόνος για να συνειδητοποιήσουν ότι δεν τους έκανε καλό το να εξαφανιστούν και στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές ήθελαν να συνεχίσουν οι εταιρείες να είναι παρούσες", σημείωσε ο αναλυτής τού Insider Intelligence, Paul Verna.
O Verna σημειώνει ότι αν και αυτή η περίοδος δεν μοιάζει με την πανδημία, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ πρέπει να δώσουν προσοχή στα διδάγματα που αντλήθηκαν και να συνεχίσουν να στέλνουν μηνύματα. "Οι εταιρείες είναι απλώς πιο έξυπνες και επιλεκτικές σχετικά με το πώς και πού ξοδεύουν χρήματα", είπε, προτείνοντας να επενδύσετε σε κανάλια όπου μπορείτε να μετρήσετε την απόδοση της επένδυσης και να κατανοήσετε το πώς λειτουργεί για εσάς.
2. Κατανόηστε τους πελάτες σας
Αναγνωρίστε ότι οι πελάτες σας μπερδεύονται από τα ανάμεικτα μηνύματα σχετικά με την πορεία της οικονομίας, γεγονός που τους έχει οδηγήσει στο να "παγώσουν" σε κάποιο βαθμό τις δαπάνες τους και να προσέχουν περισσότερο τον προϋπολογισμό τους.
Πρέπει να είστε ευαίσθητοι στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Θέματα όπως η αειφορία είναι πολύ χρήσιμα, αλλά να είστε προσεκτικοί όταν υιοθετήσετε ή υποστηρίξετε οποιαδήποτε τάση, γιατί μπορεί να εξελιχθεί σε πολιτική ή κοινωνική καταιγίδα και τελικά να σας βλάψει.
3. Προσδιορίστε τη θέση σας στη συζήτηση αξία έναντι τιμής
Οι καταναλωτές προσέχουν περισσότερο πώς και πού ξοδεύουν χρήματα, όπως επίσης και ενδεχόμενες εναλλακτικές λύσεις, ανέφερε η Suzy Davidkhanian, αναλυτής του Insider Intelligence. Η αξία των αγαθών εξισορροπεί μεταξύ κόστους και ποιότητας. Δεν θα αγοράσετε ένα μπλουζάκι με 1 ευρώ εάν θα διαλυθεί σε δύο ημέρες, αλλά ένα άλλο που θα κοστίζει 5 ευρώ, όμως θα διαρκέσει περισσότερο.
Η Davidkhanian σημειώνει ότι πρακτικές όπως τα κουπόνια ή η επιστροφή χρημάτων από αγορές, μπορούν να δώσουν κίνητρα στους καταναλωτές, να βρουν αξία στην εταιρεία σας και να χτίσουν σχέση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης.
4. Εφαρμόστε προγράμματα loyalty και συνδρομές
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσετε την πίστη μεταξύ των πελατών σας είναι με ένα πρόγραμμα μελών, αλλά επικεντρωθείτε σε ένα δωρεάν πρόγραμμα και όχι επί πληρωμή, αφού οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους για να μειώσουν τα έξοδά τους.
Μέχρι πριν από λίγους μήνες, οι εταιρείες προσπαθούσαν να φέρουν νέα έσοδα από συνδρομές. Το Netflix είναι ένα παράδειγμα, αφού μετά από χρόνια μεγάλης ανάπτυξης επιδιώκει πλέον να αυξήσει τα έσοδά του χρεώνοντας πλέον για την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης.
5. Δείξτε ενσυναίσθηση για τους καταναλωτές σας
Οι καταναλωτές θέλουν να τους ακούν. Θέλουν να γνωρίζουν ότι κάθε εταιρεία λαμβάνει υπόψη την κατάστασή τους, αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό μπορεί να πάρει διαφορετικές μορφές, σύμφωνα με τον Verna.
Για παράδειγμα, μία καμπάνια αλυδίσας πίτσα ανέδειξε τις αυξήσεις των τιμών πρόσφατα, με έναν χιουμοριστικό τρόπο, ως μια μάρκα που έχει διαχειριστεί καλά την κατάσταση και επίσης κατανοεί τις οικονομικές δυσκολίες των καταναλωτών.
Η διαφάνεια είναι πολύ σημαντική. Δεν είναι τώρα η ώρα για να μειώσετε την ποιότητα ή την ποσότητα. Η Davidkhanian αναφέρει ότι μια μάρκα γιαουρτιού μείωσε τη συσκευασία της αλλά όχι την τιμή της και δεν το επισήμανε στους καταναλωτές. Επίσης, ο Verna αναφέρει το παράδειγμα ενός εστιατορίου που αύξησε τις τιμές του ως αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών των τροφίμων, αλλά δεν το κοινοποίησε στους πελάτες, μέχρι να το ανακαλύψουν στους λογαριασμούς τους.
Η ενσυναίσθηση, το χιούμορ, η αφήγηση και η αυθεντικότητα είναι τα βασικά σημεία στα οποία πρέπει να εστιάζουν τα μηνύματά τους οι εταιρείες σύμφωνα με τη Davidkhanian.
Πηγή: insiderintelligence
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]