Όπως ανακοίνωσε το Skroutz, την περίοδο από την έναρξη της κρίσης και της κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω του νέου κορωνοϊού, οι καταναλωτές στρέφονται σε αγορές που σχετίζονται με την υγεία, την εργασία αλλά και με τη γυμναστική στο σπίτι, ενώ παρατηρείται σημαντική διαφοροποίηση στις κατηγορίες ένδυσης και υπόδησης.
Η ομάδα Business Intelligence του Skroutz παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, όπως προκύπτουν από τη δημοφιλή πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων. Τα στοιχεία αφορούν στην περίοδο 9-29 Μαρτίου 2020 και οι ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν από τη σύγκριση των αγορών που έγιναν αυτή την περίοδο, με τις αγορές που έγιναν τον Φεβρουάριο του 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται, το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική αύξηση κάτι που διαπιστώνεται τόσο από τα στοιχεία επισκεψιμότητας όσο και τα στοιχεία αγορών. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz αυξήθηκαν κατά 41%.
Σε επίπεδο πωλήσεων, αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες που περιλαμβάνουν προϊόντα υγείας, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής και περιφερειακά υπολογιστών, και πιο συγκεκριμένα:
- “Hobby - Αθλητισμός” +70,40%,
- “Υγεία - Ομορφιά” +54,30%,
- “Τεχνολογία” αύξηση +43,70%,
- “Σπίτι - Κήπος” αύξηση +35,60%.
Ισχυρότερη “πίεση”, της τάξεως του -35,40%, δέχθηκαν τα προϊόντα της κατηγορίας “Μόδα”, πράγμα που προφανώς εξηγείται από την προσαρμογή των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση. Αντίστοιχα η κατηγορία “Auto – Moto” σημείωσε μείωση 8,6%.
Παρακάτω στους πίνακες θα μπορέσετε να δείτε τις 20 κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις, τις 20 κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις και τις 20 κατηγορίες με την μεγαλύτερη πτώση σε πωλήσεις.
Το Skroutz, ανταποκρινόμενο στο ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για την όσο το δυνατόν πιο απλοποιημένη διαδικασία αγορών, διεύρυνε την λειτουργία του Skroutz Marketplace σε κατηγορίες υψηλού ενδιαφέροντος σημειώνοντας σημαντική αύξηση στις πωλήσεις μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Μελετώντας εκτενέστερα τα δεδομένα και προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές δεν σταμάτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές τους αλλά τροποποίησαν το τι αγοράζουν.
Μείωσαν τις αγορές που έχουν να κάνουν με προϊόντα μόδας (ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, ρούχα, παπούτσια και αρώματα) και αυτοκινήτου, συνεχίζουν να αγοράζουν και να αναζητούν αντισηπτικά, καθαριστικά σπιτιού και ιατρικά αναλώσιμα (γάντια και μάσκες), ενώ στράφηκαν σε αγορές που έχουν να κάνουν με:
- Την εργασία από το σπίτι (laptops, web cameras, πληκτρολόγια, ποντίκια κ.ά.),
- Τη γυμναστική από το σπίτι,
- Τρόπους για να περάσουν δημιουργικά τον χρόνο σπίτι τους (puzzle, παιχνίδια, gaming κ.ά.).
Υπενθυμίζουμε πως στο Skroutz συμμετέχουν πάνω από 4.400 καταστήματα, ενώ φιλοξενούνται πάνω από 10εκ. προϊόντα.
Οι τάσεις αυτές στις καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν μέσα στο πέρασμα των ημερών και τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται όσο περνάει ο καιρός.
Η ομάδα του Skroutz παρακολουθεί σε συνεχή βάση τις τροποποιήσεις που υπάρχουν και στο τέλος αυτής της περιόδου θα μπορέσει να παρέχει μία ολοκληρωμένη εικόνα του πως κινήθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι 20 κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις |
|
|
Συμπληρώματα Διατροφής |
54,30% |
|
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές |
90,70% |
|
Φαρμακευτικά |
86,40% |
|
Περιποίηση Προσώπου |
41,50% |
|
Εργαλεία |
120,50% |
|
Παιδικά & Βρεφικά Παιχνίδια |
224,00% |
|
Περιφερειακά |
175,80% |
|
Παιδικά Παιχνίδια |
242,10% |
|
Φροντίδα Μαλλιών |
84,20% |
|
Προσωπική Υγιεινή |
38,50% |
|
Περιποίηση Σώματος |
86,10% |
|
Οικιακές Συσκευές |
52,20% |
|
Όργανα Γυμναστικής |
625,60% |
|
Ρούχα Εργασίας |
231,50% |
|
Μακιγιάζ |
34,80% |
|
Μικρές Οικιακές Συσκευές |
75,20% |
|
Κρέμες Προσώπου |
28,30% |
|
Αναλώσιμα Εκτυπωτών |
143,30% |
|
Μάσκες Εργασίας |
327,30% |
|
Ιατρικά Αναλώσιμα |
304,70% |
Οι 20 κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων |
|
Puzzles |
2.675,50% |
Πασχαλινά |
2.329,20% |
Web Cameras |
1.859,40% |
Όργανα Γυμναστικής |
625,60% |
Multimedia |
563,00% |
Διάδρομοι Γυμναστικής |
492,70% |
Επιτραπέζια Παιχνίδια |
448,10% |
Καθαριστικά Σπιτιού |
387,70% |
Κονσόλες |
358,60% |
Μάσκες Εργασίας |
327,30% |
PC Games |
325,20% |
Ιατρικά Αναλώσιμα |
304,70% |
Εκτυπωτές |
301,80% |
Φτιάξτο Μόνος Σου (DIY) |
290,20% |
Gaming Headsets |
287,10% |
Χρώματα & Υλικά Βαφής |
268,90% |
Gamepads |
248,10% |
Παιχνίδια Lego |
246,30% |
Παιδικά Παιχνίδια |
242,10% |
Βάψιμο Μαλλιών |
241,40% |
Οι 20 κατηγορίες με την μεγαλύτερη μείωση |
|
|
Γυναικεία Μποτάκια |
-75,90% |
|
Ανδρικά Μποτάκια |
-71,60% |
|
Ποδοσφαιρικά Παπούτσια |
-68,60% |
|
Γόβες |
-61,70% |
|
Σακίδια Πλάτης |
-60,70% |
|
Γυναικεία Μπουφάν |
-58,40% |
|
Αθλητικές Τσάντες |
-56,40% |
|
Ανδρικά Μπουφάν |
-55,70% |
|
Ανατομικά Παπούτσια |
-52,70% |
|
Ανδρικά Παντελόνια |
-52,20% |
|
Γυναικείες Μπλούζες |
-52,20% |
|
Γυναικεία Παντελόνια |
-51,80% |
|
Ανδρικές Μπλούζες |
-50,90% |
|
Γυναικείες Τσάντες |
-50,60% |
|
Γυναικεία Φορέματα |
-49,50% |
|
Αθλητικές Εμφανίσεις |
-49,40% |
|
Ανδρικά Φούτερ |
-48,00% |
|
Ανδρικά Πουκάμισα |
-47,60% |
|
Ρολόγια |
-45,50%
|
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]