Η πανδημία που βιώνουμε έχει καταφέρει σε ελάχιστο χρόνο να κλονίσει σημαντικά, μεταξύ άλλων, το εμπορικό και γενικότερα επιχειρηματικό "γίγνεσθαι" στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Μιλώντας για εμπόριο, από τους λιγότερο χαμένους, όσοι επιχειρηματίες δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά, μέσω των e-shop τους, αναλόγως, βέβαια, και με τα προϊόντα που εμπορεύονται.
Πώς όμως πρέπει να συμπεριφερθεί μια επιχείρηση αυτή την περίοδο; Πώς πρέπει να προετοιμαστεί, σε τί να επιμείνει και τί να προσέξει, ώστε να διατηρηθεί ενεργή στη συνείδηση των καταναλωτών, με στόχο την επόμενη ημέρα;
Ας δούμε με ψύχραιμη ματιά τι έχουμε, τι περιμένουμε και πως να ετοιμαστούμε για το μέλλον, αξιοποιώντας και τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέσα από την εμπειρία της Retargeting.biz στις αγορές που δραστηριοποιείται, συμπεριλαμβανομένης της Έλλάδας.
Αβεβαιότητα στην εποχή του κορωνοϊού
Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια είναι εχθροί της κατανάλωσης. Είναι απόλυτα λογικό οι καταναλωτές να έχουν σταματήσει τις αγορές πέρα από τα απολύτως απαραίτητα, όταν δεν μπορούν να δουν που ακριβώς καταλήγει όλο αυτό που ζούμε. Με άλλα λόγια, υπάρχει ανασφάλεια, τόσο οικονομική όσο και "υγειονομική", για το πότε θα επανέλθουμε στην πρότερη κανονικότητά μας και το εάν και ποιες επιπτώσεις θα έχει στις ζωές μας, στην εργασία μας, στο μισθό μας κ.λπ.
Πρωτόγνωρη η κατάσταση για την αγορά;
Για να μπορέσουμε να κάνουμε εκτιμήσεις, έχουμε παρόμοια παραδείγματα του παρελθόντος, όπως ο κορωνοϊός SARS που έπληξε αρκετές χώρες πριν από μερικά χρόνια. Όπως σε όλες τις κρίσεις, η κατανάλωση πλήττεται περισσότερο σε μη βασικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα ο τουριστικός κλάδος, οι μεταφορές και η φιλοξενία.
Άλλοι κλάδοι που πιστεύεται ότι θα βιώσουν ένα απότομο "φρένο", είναι τα λεγόμενα διαρκή καταναλωτικά αγαθά όπως τα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη. Ακόμη και σε αυτές τις κατηγορίες, όμως, υπάρχουν προϊόντα όπως οι υπολογιστές και οι τηλεοράσεις που αναμένουν αύξηση λόγω των νέων συνθηκών. Φυσικά, υπάρχουν και κατηγορίες όπως τα τρόφιμα, τα φαρμακευτικά σκευάσματα, τα είδη γυμναστικής, τα παιδικά είδη και τα παιχνίδια που είτε δεν πλήτονται ιδιαίτερα, είτε σημειώνουν και αύξηση πωλήσεων.
Ποιο θα είναι το νέο σημείο ισορροπίας;
Οι καταναλωτικές συνήθειες θα ανατραπούν δημιουργώντας μία νέα κανονικότητα. Αυτή τη στιγμή, η όποια κατανάλωση γίνεται κυρίως ηλεκτρονικά και υπάρχουν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες που αγόραζαν μόνο από φυσικά καταστήματα και αρχίζουν να συνηθίζουν μια νέα πραγματικότητα. Όταν αυτή η μπόρα περάσει, το κοινό θα κρατήσει τις συνήθειές του, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε μία ακόμα μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά. Για αυτό και είναι επιτακτική ανάγκη οι λιανέμποροι να επενδύσουν στο e-commerce, προκειμένου να είναι στους ωφελούμενους στη μετά-κορωνοϊού αγορά.
Πρακτικές των e-shop για το σήμερα
Οι επιχειρηματίες πρέπει να υιοθετήσουν μία γλώσσα που θα είναι καθησυχαστική αναφορικά με την πανδημία. Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να αισθανθούν ασφαλείς κι αυτό πρέπει να είναι ορατό στο landing page του κάθε λιανέμπορου. Για παράδειγμα, μπορούν να υπάρχουν αναφορές για τα προληπτικά μέτρα υγιεινής που λαμβάνει η επιχείρηση. Επίσης, για τις δυνατότητες δωρεάν αποστολής, την επέκταση του διαστήματος επιστροφής προϊόντων ή ακόμη και τον ακριβή χρόνο παράδοσης, σε μία περίοδο που όλοι περιμένουν καθυστερήσεις.
Περιορισμός των αντικαταβολών
Επειδή πλέον είναι επιτακτική ανάγκη η ανέπαφη συναλλαγή λόγω του κινδύνου διάδοσης του κορωνοϊού, είναι μια χρυσή ευκαιρία να επικοινωνηθούν έντονα οι ανέπαφες συναλλαγές "μαζεύοντας" τις ανεξέλεγκτες αντικαταβολές που έχουν ζημιώσει τόσο πολύ τους ιδιοκτήτες e-shop. Πραγματικά, αν αυτή η άναρχη κατάσταση δε συμμαζευτεί όσο περισσότερο γίνεται σε αυτή την περίοδο που διανύουμε, δεν θα γίνει ποτέ.
Ήδη οι αντικαταβολές έχουν περιοριστεί στο food delivery, καθώς οι καταναλωτές φοβούνται την εγχρήματη συναλλαγή και έτσι ακόμα και τα φιλοδωρήματα δίνονται πλέον ηλεκτρονικά.
Το κοινωνικό πρόσωπο του ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι δραστηριοποιούμενοι επιχειρηματίες μπορούν να δείξουν ότι βοηθούν έμπρακτα την κοινωνία συνολικά, χωρίς να θέλουν απαραίτητα περισσότερες πωλήσεις ως αντάλλαγμα. Για παράδειγμα, η παροχή ιατροφαρμακευτικού υλικού σε νοσοκομεία από ηλεκτρονικά φαρμακεία, η προσφορά έτοιμου φαγητού από deliveries σε ευπαθείς ομάδες, όπως αστέγους κ.λπ.
Η συνεισφορά τής Retargeting.biz
Η Retargeting δραστηριοποιείται έντονα για να βοηθήσει τους επιχειρηματίες που μέχρι πρότινος δεν είχαν ενεργοποιηθεί ηλεκτρονικά, είτε από έλλειψη γνώσεων, είτε από το γεγονός ότι είχαν ένα φυσικό κατάστημα που πήγαινε καλά. Σε αυτήν την προσπάθεια μιας επείγουσας μετάβασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Retargeting είναι αρωγός, δίνοντας δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες για ενεργοποίηση στο e-commerce. Υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που είχαν e-shop, αλλά ουδέποτε τα είχαν ενεργοποιήσει κι άλλοι που αναπτύσσουν τώρα το ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Σε όλους αυτούς, η Retargeting στέκεται δίπλα και τους παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες για το πώς πρέπει να κινηθούν.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]