Οπαδοί των ψηφιακών αγορών γίνονται όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Τους τελευταίους 12 μήνες, το 26% των Ελλήνων πολιτών έκανε τουλάχιστον μία online αγορά από χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (οι αγορές δεν αφορούν ψηφιακό περιεχόμενο, όπως μουσική, βίντεο, ηλεκτρονικά βιβλία, εφαρμογές ή παιχνίδια).
Πάντως, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα το 74% απαντά ότι δεν έχει κάνει κάποια ηλεκτρονική αγορά (εκτός από ψηφιακό περιεχόμενο) από κράτος-μέλος της Ε.Ε. τους τελευταίους 12 μήνες. Σε επίπεδο Ε.Ε., το 36% των Ευρωπαίων πολιτών δηλώνει ότι έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά από κράτος της Ε.Ε. τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 63% απαντά αρνητικά στην παραπάνω ερώτηση.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε ειδική έρευνα του Ευρωβαρομέτρου, η οποία διερευνά τη στάση των Ευρωπαίων καταναλωτών, σε σχέση με την ψηφιοποίηση της καθημερινής τους ζωής. Για παράδειγμα, η μελέτη δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι θέλουν οι ψηφιακές συσκευές τους να είναι ευκολότερες στην επισκευή ή την ανακύκλωση.
Ειδικότερα, σχεδόν 8 στους 10 ερωτηθέντες πιστεύουν ότι θα πρέπει να απαιτείται από τους κατασκευαστές να διευκολύνουν την επισκευή των ψηφιακών τους συσκευών. Σε ερώτηση της έρευνας “Πρέπει να είναι υποχρεωμένοι οι κατασκευαστές να διευκολύνουν την επισκευή ψηφιακών συσκευών ή να αντικαθιστούν μεμονωμένα εξαρτήματά τους”, το 54% των Ευρωπαίων απαντά “ναι, δεδομένου ότι οι συσκευές δεν κοστίζουν περισσότερο”. Μάλιστα, ένα ποσοστό 24% απαντά “ναι, ακόμη και εάν οι συσκευές κοστίζουν περισσότερο”.
Η έρευνα ανατέθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Δίκτυα, το Περιεχόμενο και την Τεχνολογία. Διεξήχθη από το δίκτυο Kantar σε 27.498 ερωτηθέντες από διαφορετικές κοινωνικές και δημογραφικές ομάδες σε προσωπικές συνεντεύξεις στη μητρική τους γλώσσα τον Δεκέμβριο του 2019.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]