Η διασυνοριακή αγορά ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών καταστημάτων αντιπροσωπεύει κύκλο εργασιών 9 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2018. Αυτό, αντιστοιχεί στο ένα πέμπτο του συνολικού ποσού από όλες τις διασυνοριακές αγορές στην Ευρώπη (από ευρωπαϊκά και μη e-shop), με το Amazon να έχει τη μερίδα του λέοντος, με 28 δισ. ευρώ.
Το Amazon είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ευρώπη, αλλά όταν εξετάζουμε μόνο τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, η γερμανική Zalando είναι η πρώτη. Όπως καταγράφεται στο δημοσίευμα του eCommerce News, η πρώτη πεντάδα κυριαρχείται από εταιρείες από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι Fruugo, Asos και Farfetch κατέχουν τη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τον γαλλικό γίγαντα του retail, Carrefour.
Τα στοιχεία αυτά παρατίθενται στην έκδοση «Top 20 marketplaces cross-border Europe» του Cross-Border Commerce Europe. Στη συγκεκριμένη έρευνα, αναφέρεται πως οι ευρωπαϊκές διασυνοριακές αγορές από ευρωπαϊκά καταστήματα θα αυξηθούν σημαντικά και το 2020 θα φθάσουν συνολικά τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η κατάταξη βασίζεται σε διαφορετικές παραμέτρους, όπως οι πωλήσεις σε 16 χώρες της Δυτικής Ευρώπης και ο αριθμός των διασυνοριακών επισκέψεων. Σημειώνεται πως εξαιρούνται τα ταξιδιωτικά προϊόντα και εξετάστηκαν μόνο οι B2C online πλατφόρμες που προσφέρουν τουλάχιστον δύο από τις υπηρεσίες πληρωμής, αποθήκευσης και logistics.
Στην έκθεση προβλέπεται ότι θα εμφανιστούν πολλά εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ευρώπη. Όπως, για παράδειγμα, στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν πολλά δημοφιλή εξειδικευμένα e-shop, όπως το Newegg για ηλεκτρονικές συσκευές, το Reverb που απευθύνεται σε μουσικούς, το Wayfair με οικιακά είδη και αξεσουάρ κ.λπ.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]