Περίπου 33.000 θέσεις εργασίας σε διαφημιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την αυτοματοποίηση εργασιών έως το 2030, σύμφωνα με μια έκθεση της Forrester Research, νούμερο που αντιστοιχεί περίπου στο 7,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού των εταιρειών του κλάδου στις ΗΠΑ.
Από αυτές, το ένα τρίτο των απωλειών, δηλαδή οι 11.000 θέσεις εργασίας, θα οφείλεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του insiderintelligence η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να αναδιαμορφώσει σημαντικά τις αμερικανικές επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια, αλλά αυτό που είναι λιγότερο σαφές, είναι αν αυτό θα είναι "ευλογία ή κατάρα"...
Για τις εταιρείες, σημαίνει φθηνότερη πρόσβαση στη δημιουργική εργασία και πιο ομαλές διαδικασίες, αλλά για τους εργαζομένους, σημαίνει ανησυχία για την κατάργηση θέσεων εργασίας.
Οι νέες τεχνολογίες υπόσχονται μια νέα εποχή για τη διαφήμιση, όμως είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της WPP, Mark Read, ο οποίος σημείωσε ότι «είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπίσεις τις θέσεις εργασίας που θα διαταράξει η τεχνητή νοημοσύνη, παρά θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει».
Όσον αφορά στην επίδραση που έχει ήδη η τεχνητή νοημοσύνη στην απασχόληση στη βιομηχανία διαφημίσεων, καταγράφονται αντικρουόμενες αναφορές.
Η Forrester προβλέπει ότι η πλειονότητα αυτών των απωλειών δεν θα συμβεί τα επόμενα δύο χρόνια και σημειώνει ότι η βιομηχανία διαφημίσεων πρόσθεσε 2.600 θέσεις εργασίας τον Μάιο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των υπηρεσιών εργασίας.
Από την άλλη, μια μελέτη από την Challenger, Gray & Christmas, ανέφερε ότι 3.900 θέσεις εργασίας σε όλους τους κλάδους αντικαταστάθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη τον Μάιο.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι εταιρείες έχουν την επιθυμία να μειώσουν το κόστος μετά από το ρεκόρ προσλήψεων που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά ο φόβος για την τεχνητή νοημοσύνη έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις και ανησυχία στην ευρύτερη βιομηχανία της διαφήμισης.
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης