H έλευση της τεχνητής νοημοσύνης στις μηχανές αναζήτησης έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια και ερωτηματικά στους επαγγελματίες του digital marketing, μεταξύ άλλων, σχετικά με το τί πρόκειται να συμβεί με το SEO.
Κάθε αλλαγή τρομάζει και όσον αφορά στο SEO, έχει ξανασυμβεί. Ωστόσο, το ζητούμενο παραμένει: όσοι ψάχνουν, θα πρέπει να βρίσκουν τους οργανισμούς και τις εταιρείες στις μηχανές αναζήτησης.
Με βάση το πλαίσιο του παρελθόντος και τα δεδομένα που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια πρόβλεψη για το τί θα συμβεί, με όλο το ρίσκο που εμπεριέχει αυτό.
Με τα χρόνια, έχουμε δει τις άμεσες απαντήσεις, τις πιο εμφανείς διαφημίσεις και πολλά άλλα που μειώνουν τις προβολές και τα click-through rates στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Παρ' όλα αυτά, δεν έχουμε δει ακόμη κάποιο καταστροφικό σενάριο, αφού η βιομηχανία του SEO συνέχισε να προσαρμόζεται και να γίνεται ισχυρότερη.
Τι σημαίνει η τεχνητή νοημοσύνη για το SEO;
Μάλλον όλοι αναρρωτιούνται εάν και πόσο θα επηρεαστεί το SEO από την τεχνητή νοημοσύνη. Εάν θα συνεχίσει να υπάρχει και τί μπορεί να συμβεί. Η απάντηση σε αυτό, είναι ότι είναι μια σταθερά και δε φαίνεται ότι θα επηρεαστεί ιδιαίτερα.
Ανεξάρτητα από το πώς μοιάζουν οι μηχανές αναζήτησης, ή ποια συγκεκριμένη πηγή χρησιμοποιεί κάποιος για να βρει πληροφορίες, οι οργανισμοί και οι εταιρείες θα συνεχίσουν να θέλουν να τις βρίσκει το κοινό τους.
Αυτό σημαίνει ότι, είτε κάποιος χρήστης χρησιμοποιεί τη Google, είτε μια πηγή τεχνητής νοημοσύνης, είτε οποιαδήποτε συσκευή, υπάρχει ένα κοινό-στόχος και ένας σύνδεσμος καθε αναζήτησης. Το όχημα είναι αδιάφορο και θα μπορούσε να είναι ένα chatbot, μια συνδεδεμένη συσκευή, ένα ρομπότ.
Τί να κάνετε με την τεχνητή νοημοσύνη;
Υιοθετήστε τη και αξιοποιήστε τη! Σε μια εποχή που οι πόροι γίνονται πιο περιορισμένοι και οι ομάδες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο δημιουργικές για τους πελάτες, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα πολύτιμη.
Όπως είναι τώρα η κατάσταση, η ποιότητα περιεχομένου εξακολουθεί να είναι ζητούμενο, όμως, όσο αναπτύσσεται περισσότερο περιεχόμενο με την τεχνητή νοημοσύνη, η κατάσταση θα βελτιωθεί. Εάν οι εταιρείες ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργούν περιεχόμενο, δε θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να διασφαλίσουν ότι ταιριάζει με την εκάστοτε εταιρεία και αντηχεί στο κοινό της.
Αν και η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ικανή (τουλάχιστον ακόμα) για δημιουργία 100% άρτιου περιεχομένου, μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός βοηθός για έρευνα, συγγραφή προσχεδιών κ.λπ. Με λίγα λόγια, κάντε δοκιμές, χρησιμοποιήστε τη και κατανοήστε τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει για εσάς.
Τί θα συμβεί εάν οι χρήστες σταματήσουν να Googl-άρουν;
Με την πάροδο του χρόνου, ίσως η μηχανή αναζήτησης και τα αποτελέσματα της Google να είναι λιγότερο σημαντικά, καθώς περισσότεροι καταναλωτές θα στρέφονται σε πηγές τεχνητής νοημοσύνης για πληροφορίες.
Όμως, ακόμα κι αν η Google δεν είναι το βασικό μέσο αναζήτησης, θα εξακολουθεί να είναι μια τεράστια πηγή πληροφορίας για την τεχνητή νοημοσύνη. Επομένως, παρά την αρχική απογοητευτική απόδοση της Bard, της δικής της υπηρεσίας τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορούσε να καταλήξει να είναι και πάλι ο ηγέτης στο χώρο.
Ανεξάρτητα από το ποια υπηρεσία τελικά θα επικρατήσει, οι ιδιότητες των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και όσων αναζητούν προϊόντα, υπηρεσίες, λύσεις και απαντήσεις, θα συνεχίσουν να είναι ίδιες! Εάν οι επαγγελματίες του SEO είναι πολύ προσηλωμένοι στις μηχανές αναζήτησης και όχι αρκετά στο κοινό-στόχο, θα είναι εκτός πραγματικότητας και αγοράς. Αυτό ίσχυε πάντα στο SEO και θα παραμείνει, ό,τι κι αν γίνει.
Τί πρέπει να γίνει αυτή τη στιγμή;
Όλοι οι επαγγελματίες του SEO θα πρέπει να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που λειτουργεί σήμερα (on-page, off-page SEO κ.λπ.), με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Κατανοήστε τις δυνατότητες του SERP, ακολουθήστε μια σταθερή, μετρήσιμη στρατηγική και επενδύστε στο SEO μακροπρόθεσμα.
Επίσης, αξιοποιήστε την τεχνητή νοημοσύνη στο βαθμό που είναι εφικτό και χρήσιμο για την εταιρεία σας, για να μη μείνετε πίσω στις εξελίξεις.
Μην εγκαταλείπετε το SEO. Αν και θα μπορούσε να ονομαστεί αλλιώς στο μέλλον, δε θα πεθάνει! Θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να μεταμορφώνεται σε αυτό που πρέπει να είναι.
Γιατί, ο κόσμος ψάχνει και θα συνεχίσει να ψάχνει και οι εταιρείες θα συνεχίσουν να θέλουν να τις βρουν.
του Corey Morris, searchengineland
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης