Το YouTube καταβάλει προσπάθεια να περιορίσει τη χρήση των ad blockers που αρκετοί χρήστες χρησιμοποιούν για να αποφεύγουν τη θέαση διαφημίσεων όταν παρακολουθούν βίντεο.
"Δεν επιτρέπονται τα προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων στο YouTube." Αυτό είναι το μήνυμα που θα εμφανίζεται στους χρήστες που χρησιμοποιούν ad blockers και είναι μέρος της προσπάθειας που φαίνεται πως έχει ξεκινήσει η πλατφόρμα, για να αυξήσει τις προβολές των διαφημίσεων.
Το ερώτημα, είναι αν αυτοί οι χρήστες θα είναι τελικα δεκτικοί στις διαφημίσεις στο YouTube, ή απλώς θα επιλέξουν να εγκαταλείψουν την παρακολούθηση ενός βίντεο, ή και την πλατφόρμα.
Το μήνυμα που θα εμφανίζεται όταν εντοπιστεί κάποιος ad blocker αναφέρει ότι οι διαφημίσεις επιτρέπουν στο YouTube να παραμένει δωρεάν και θα προτείνει στους χρήστες δύο επιλογές: Να επιτρέψουν τις διαφημίσεις ή να δοκιμάσουν το YouTube Premium, πληρώνοντας συνδρομή.
Η συγκυρία μάλλον δεν είναι τυχαία, αφού η Google παρουσίασε τη νέα Search Generative Experience, τη μηχανή αναζήτησης που κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης και αναμενόταν να ανακοινωθεί. Είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει το SGE στην επίδοση της πληρωμένης και οργανικής αναζήτησης, όπως και στις διαφημιστικές δραστηριότητες της Google.
Ωστόσο, το περιεχόμενο και οι διαφημίσεις βίντεο ενδέχεται να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία για ορισμένα brands που χρειάζονται ορατότητα, ως αποτέλεσμα της πιθανής απώλειας επισκεψιμότητας ή των κλικ στην αναζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι το YouTube θέλει να εξασφαλίσει ότι οι χρήστες του βλέπουν όσο το δυνατόν περισσότερες διαφημίσεις, γιαυτό και ο "πόλεμος" που κήρυξε στους ad blockers.
Εικόνα: Alexander Shatov, Unsplash