Παρόλο που το 2020 ήταν το πιο απογοητευτικό έτος για τις διαφημιστικές δαπάνες παγκοσμίως, θα μπορούσε να ήταν χειρότερο. Στην πραγματικότητα, οι τελικοί αριθμοί ξεπέρασαν τις απαισιόδοξες μεσοπρόθεσμες προβλέψεις.
Πριν από την πανδημία, το eMarketer είχε προβλέψει ότι οι διαφημιστικές δαπάνες παγκοσμίως θα αυξηθούν κατά 7% σε ετήσια βάση το 2020. Εν μέσω κρίσης, η πρόβλεψη που είχε δώσει ήταν ύφεση στο -4,5%. Εν τέλει, μέχρι το τέλος του έτους, οι παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες είχαν μειωθεί κατά μόλις 1,2%.
Λόγω κυρίως της απρόσμενης πτώσης του 2020, προβλέπουμε ότι οι συνολικές δαπάνες για διαφημίσεις θα αυξηθούν το 2021, καθώς οι όλο και πιο σταθερές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες οδηγούν σε ρυθμό αύξησης της τάξης του 15%. Όσον αφορά στις δαπάνες ψηφιακών διαφημίσεων, το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 20,4%.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2020 οι διαφημιστικές δαπάνες σε παραδοσιακά Μέσα υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες υπό το βάρος της πανδημίας. Τα ποσά που ξοδεύτηκαν σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαφημίσεις σε εξωτερικούς χώρους, εφημερίδες και άλλες εκτυπωμένες μορφές, μειώθηκαν κατά 15,7% παγκοσμίως το 2020. Πριν την πανδημία, η πρόβλεψη αφορούσε μια πολύ ήπια μείωση, της τάξης του 0,2%.
Για τα ψηφιακά κανάλια, η ιστορία ήταν αντίθετη. Οι παγκόσμιες δαπάνες για ψηφιακές διαφημίσεις σχεδόν ταιριάζουν με τις προ-πανδημικές προβλέψεις του eMarketer για το 2020, παρά τις ιστορικές οικονομικές αναταράξεις. Τον Φεβρουάριο του 2020, προβλεπόταν ετήσια αύξηση 13,6% ενώ το τελικό ποσοστό ήταν πολύ κοντά στην πρόβλεψη, φτάνοντας στο 12,7%.
Τα ποσά σε δισ. δολάρια διαφημιστικής δαπάνης σε ψηφιακά μέσα (μπάρες) το ποσοστό τους στο σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης (μπλε γράφημα) και η ετήσια ανάπτυξη (κόκκινο γράφημα).
Η εκπληκτική ανθεκτικότητα της ψηφιακής διαφήμισης το 2020 δε σημαίνει ότι η βιομηχανία δεν επηρεάστηκε από την πανδημία. Στην πραγματικότητα, το πλαίσιο του ψηφιακού διαφημιστικού χώρου άλλαξε δραματικά καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους. Όμως, παρά τις ζυμώσεις και τις αλλαγές που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας, το αποτέλεσμα ήταν ταυτόσημο σχεδόν με την πρόβλεψη.
Λόγω της αυξημένης ζήτησης για παραδοσιακή διαφήμιση, καθώς και της αύξησης των διαφημιστικών δαπανών που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και των διαφημίσεων στα κοινωνικά μέσα, αναμένεται ρυθμός αύξησης - ρεκόρ για φέτος. Επιπλέον, η τάση για τις μελλοντικές δαπάνες έχει επίσης μετατοπιστεί σε θετικότερα νούμερα, χάρη στην απροσδόκητη ανθεκτικότητα των δαπανών στις ψηφιακές διαφημίσεις το 2020.
Οι συνολικές διαφημιστικές δαπάνες παγκοσμίως θα φτάσουν τα 747,67 δισεκατομμύρια δολάρια, με ρυθμό ανάπτυξης 15% - τον υψηλότερο της τελευταίας δεκαετίας. Μέχρι το τέλος του 2024, οι δαπάνες θα φτάσουν σχεδόν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια - ενώ το ορόσημο των 500 δισ. δολαρίων ξεπεράστηκε μόλις το 2016.
Εικόνα: Lukas Blazek, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]