Τον Φεβρουάριο του 2018 η Google είχε ενσωματώσει στον Chrome ένα σύστημα φιλτραρίσματος με το οποίο ο browser της μπλοκάριζε ενοχλητικές και μη συμμορφούμενες διαφημίσεις με τα στάνταρ που είχαν τεθεί.
Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά είχαν ενσωματωθεί στους browsers των χρηστών της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ αυτές τις ημέρες διανέμονται και στον υπόλοιπο κόσμο.
Τι σημαίνει αυτό για τους εκδότες και τους διαφημιστές; Ότι θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα σχετικά διαφημιστικά στάνταρ που έχουν τεθεί από τον οργανισμό Coalition for Better Ads, ο οποίος ιδρύθηκε για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο ρεύμα των ad blockers, προσπαθώντας να αντιστρέψει την αρνητική άποψη των χρηστών για τις διαφημίσεις. Από τις πρώτες ενέργειες του οργανισμού, ήταν η απαγόρευση 12 τύπων διαφήμισης οι οποίοι, κατόπιν μελέτης, κρίθηκαν ενοχλητικοί για τους χρήστες.
Ο Chrome μπλοκάρει αυτόματα τουλάχιστον τις συγκεκριμένες διαφημίσεις με το απαγορευμένο format, αν όχι όλες, από τα web sites που τις φιλοξενούν. Οι χρήστες, πάντως, ενημερώνονται από τον Chrome σχετικά με τις μπλοκαρισμενες διαφημίσεις και θα έχουν τη δυνατότητα να επιτρέπουν την προβολή τους, εάν το επιθυμούν.
Οι επιπτώσεις είναι προφανείς, αφού τα sites που δε συμμορφώνονται μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» και εκτός από τα απαγορευμένα διαφημιστικά format μπορεί να χάσουν έσοδα και από τις υπόλοιπες διαφημίσεις που φιλοξενούν.
Από την άλλη πλευρά, οι «αθέμιτες πρακτικές» των εκδοτών, ή η αβλεψία τους, μπορεί να επηρεάσει σε κάποιο βαθμό και τη διαφημιστική αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Chrome έχει μερίδιο αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο γύρω στο 65%.
Δείτε ακόμα: O Chrome θα μπλοκάρει ad trackers
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]