Μια εφαρμογή που αρέσει στους πελάτες δεν φέρνει απαραίτητα και χρήματα…
Το ευρύτερο περιβάλλον γύρω από τις κινητές επικοινωνίες (λέγε με mobility) οδηγεί πλέον τον κόσμο του μάρκετινγκ και οι εφαρμογές γίνονται με γοργό ρυθμό μια από τις δημοφιλέστερες μεθόδους προσέγγισης πελατών εν κινήσει – όπως είναι οι περισσότεροι σήμερα, δηλαδή...
Σύμφωνα με την εταιρία ερευνών eMarketer, οι εφαρμογές που θα κατεβάσουν οι χρήστες θα διπλασιαστούν στη διάρκεια των επόμενων τεσσάρων χρόνων.
Με βάση τους αριθμούς και τις προβλέψεις, επομένως, δεν είναι καθόλου περίεργο ότι τόσες και τόσες επιχειρήσεις σπεύδουν να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν τη δική τους εφαρμογή.
Το πρόβλημα είναι ότι, ενώ οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν γρήγορα το όφελος από την προσφορά μιας εφαρμογής, συχνά δεν γνωρίζουν με ποιόν ακριβώς τρόπο θα έχουν έσοδα από τους πελάτες στους οποίους αυτή αρέσει.
Η πρόκληση της δημιουργίας εσόδων από εφαρμογές
Τα στοιχεία που προκύπτουν από την αξιοποίηση των analytics είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση και τη βελτίωση της εμπλοκής του πελάτη.
Ειδικά στην περίπτωση των εφαρμογών, τα analytics έχουν ακόμα πιο ζωτική σημασία γιατί αποκαλύπτουν τόσο την ταχύτητα της πορείας του χρήστη μέσω της εφαρμογής, όσο και τα χαρακτηριστικά της που χρησιμοποιεί περισσότερο.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την εμπειρία του χρήστη και, τελικά, τη συχνότητα με την οποία χρησιμοποιεί την εφαρμογή, αλλά και την πιθανή κερδοφορία της.
Για να κατανοήσετε όσο γίνεται καλύτερα τι κάνουν οι πελάτες σας με την εφαρμογή σας, χρειάζεστε ένα καλό εργαλείο analytics.
Το Google Analytics είναι ένα καλό δωρεάν εργαλείο που παρακολουθεί και αναφέρει την κίνηση εφαρμογών για κινητά, καθώς και διάφορες συμπεριφορές. Για να πάτε λίγο πιο βαθιά στις αναλύσεις, χρειάζεστε κάτι πιο προηγμένο, όπως το MixPanel, το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να αναλύετε κάθε κίνηση των χρηστών ενόσω χρησιμοποιούν την εφαρμογή σας, όπως η αναπαραγωγή βίντεο, η μεταφόρτωση εικόνων κλπ.
Όταν, όμως, θέλετε να περάσετε από τα δεδομένα της απλής εμπλοκής του χρήστη με την εφαρμογή στο πώς θα βγάλετε χρήματα από αυτήν, ίσως θα πρέπει να κοιτάξετε το Flurry, του οποίου αυξάνει γρήγορα η φήμη του ως εξαιρετικού εργαλείου δημιουργίας εσόδων
Ποια επιλογή για τη δημιουργία εσόδων είναι καλύτερη;
Μόλις καταφέρετε να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες των analytics για να μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών της εφαρμογής σας, θα μπορέσετε να προσδιορίσετε ευκολότερα τις καλύτερες και πιο αποτελεσματικές μεθόδους για τη δημιουργία εσόδων.
Αν και κάποιοι θεωρούν ότι ο μόνος τρόπος για να βγάλουν χρήματα από μια εφαρμογή είναι να την πουλάνε, κάθε άλλο παρά αυτό ισχύει .
Στην πραγματικότητα, οι δωρεάν εφαρμογές αποδεικνύονται πιο αποδοτικές από τις επί πληρωμή. Οι επιλογές για να κερδίσεις χρήματα από μια εφαρμογή, είναι πολλές και διάφορες, περιλαμβάνοντας τόσο αγορές όσο και διαφημίσεις στο περιβάλλον της.
Λάβετε, ωστόσο, υπόψη σας ότι, ανεξάρτητα από το πώς επιλέγετε να φέρετε έσοδα από την εφαρμογή σας, οι ισορροπίες που πρέπει να κρατήσετε, είναι λεπτές.
Ποτέ δεν πρέπει να ανακατεύεστε στην εμπειρία του χρήστη, διαφορετικά κινδυνεύετε να τον χάσετε τον πελάτη σας... Το «κλειδί» είναι να διασφαλίσετε ότι οι όποιες διαφημίσεις σας δεν θα ενοχλούν και δεν θα διακόπτουν την άμεση εμπειρία του χρήστη.
Η εμπλοκή με τον χρήστη σε πραγματικό χρόνο θεωρείται συνήθως ο ισχυρότερος λόγος για την ανάπτυξη μιας εφαρμογής, όμως η δημιουργία εσόδων είναι επίσης ζωτικής σημασίας παράγων για τη μελλοντική επιτυχία μιας επιχείρησης.
Η δημιουργία εσόδων μπορεί να συσχετιστεί είτε άμεσα, με την πραγματοποίηση αγορών εντός της εφαρμογής, είτε έμμεσα, μέσω επισκεψιμότητας της εφαρμογής, αλλά οπωσδήποτε παραμένει καθοριστική για την οικονομική υγεία του brand σας.
Πηγή: entrepreneur.com