To BestPrice.gr, παίρνοντας τη σκυτάλη από το Pathfinder Shopping, είναι η 1η μηχανή αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών από ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα. Σήμερα, μετράει περισσότερα από 10 χρόνια λειτουργίας ως ξεχωριστή πλατφόρμα και συνεργάζεται με 3.500 ηλεκτρονικά καταστήματα, μεταξύ των οποίων και οι μεγαλύτεροι retailers της χώρας.
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Μιχάλη Παπαδάκη, Head of Operations του BestPrice.gr, ο οποίος μας έδωσε το στίγμα της εταιρείας και της αγοράς.
Τι είναι το Bestprice.gr; Ο περισσότερος κόσμος μάλλον το γνωρίζει ως μία μηχανή αναζήτησης τιμών.
Το BestPrice.gr είναι η πρώτη μηχανή αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών στο ελληνικό διαδίκτυο. Την εμπιστεύονται περισσότερα από 3.500 ηλεκτρονικά καταστήματα και την επισκέπτονται περισσότεροι από 4 εκατομμύρια χρήστες κάθε μήνα.
Πέραν της σύγκρισης τιμών, προσφέρει μία σειρά από καινοτόμα εργαλεία στους καταναλωτές, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να κάνουν εύκολα και γρήγορα ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η έξυπνη λίστα, οι προσωποποιημένες ειδοποιήσεις και ο BestPrice Assistant, όλα βραβευμένα εργαλεία που κάθε μέρα λύνουν τα χέρια χιλιάδων καταναλωτών.
Σε B2B επίπεδο, πέραν της ποιοτικής προβολής των προϊόντων των ηλεκτρονικών καταστημάτων, παρέχουμε στους συνεργάτες μας υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας αλλά και custom διαφημιστικές λύσεις, προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους.
Πόσο έχει αλλάξει η αγορά κατά την πορεία του Bestprice.gr από το λανσάρισμά του;
Το “ταξίδι” του BestPrice ξεκίνησε “επίσημα” το 2011 ως ανεξάρτητα πλατφόρμα, αλλά η υπηρεσία προϋπήρχε ως Pathfinder Shopping από το 2001. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η αγορά του eCommerce έχει αλλάξει τελείως όλο αυτό το διάστημα: από ένας νέος χώρος για τα ελληνικά δεδομένα που αφορούσε ελάχιστους, πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει mainstream και “αγγίζει” σχεδόν τους πάντες.
Σε όλη την πορεία αυτή περάσαμε σαν χώρα από αρκετές κρίσεις και έντονες αλλαγές, που δε θα μπορούσαν παρά να αφήσουν το αποτύπωμά τους και στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιταχύνοντας πολλές φορές με “βίαιο” τρόπο τις εξελίξεις. Όλοι είδαμε άλλωστε την αύξηση της χρήσης των καρτών ως τρόπο πληρωμής μετά τους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων το 2015, αλλά και τη στροφή στο eCommerce που αναγκάστηκαν να κάνουν πάρα πολλές επιχειρήσεις και καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πρόσφατης υγειονομική κρίσης.
Τον καθοριστικότερο ρόλο στην πρόοδο του eCommerce όμως έχει διαδραματίσει η πρόοδος της τεχνολογίας όλα αυτά τα χρόνια. Ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν πριν 10 χρόνια, τόσο σε επίπεδο αυτοματισμών και λειτουργιών, όσο και σε επίπεδο UX. Εξίσου έχουν εξελιχθεί και όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες του χώρου, από τις ηλεκτρονικές πληρωμές μέχρι, εσχάτως, και το κομμάτι του last mile.
Τους προηγούμενους μήνες ανακοινώσατε μερικές «ηχηρές» και ουσιαστικές συνεργασίες. Ετοιμάζετε και άλλες εκπλήξεις για καταναλωτές και συνεργάτες;
Μόλις πριν μερικές εβδομάδες ανακοινώσαμε ακόμα μία συνεργασία μας, αυτή τη φορά με την ΕΛΤΑ Courier, που στόχο έχει να ενισχύσει τις νέες επιχειρήσεις που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα στο χώρο του eCommerce. Θα ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες κινήσεις μέσα στη χρονιά, πάντα με γνώμονα την προσθήκη αξίας σε όλο το οικοσύστημα του BestPrice.
Στο κομμάτι των συνεργασιών, αξίζει να αναφερθούμε και στο BestPrice Give. Μέσω του Give, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το έργο και τη δράση των ΜΚΟ στην Ελλάδα, να βρουν προϊόντα που μπορούν να παραγγείλουν ηλεκτρονικά ώστε να στηρίξουν με την αγορά τους ένα κοινωφελή σκοπό αλλά και να ενημερωθούν για το πώς μπορούν να βοηθήσουν μέσω δωρεάς. Στην ενότητα συμμετέχουν σήμερα 24 ΜΚΟ, αριθμός ο οποίος συνεχώς αυξάνεται.
Πέραν των παραπάνω, είναι “στα σκαριά” νέες λειτουργίες που θα δώσουν επιπλέον δυνατότητες στους χρήστες της υπηρεσίας μας, αλλά και εργαλεία που θα βοηθήσουν τους συνεργάτες μας (eShops, Brands, Agencies) να λάβουν ακόμα περισσότερη αξία από τη συμμετοχή τους στο BestPrice.
Πώς βλέπετε την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα; Οι «μικροί» τί περιθώρια έχουν για να αναπτύξουν τα e-shop τους;
Ολο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το eCommerce ως προτεραιότητα και όχι ως "nice-to-have" project, ενώ παράλληλα και οι καταναλωτές έχουν, αποδεδειγμένα πλέον, εντάξει στην καθημερινότητά τους τις online αγορές.
Ο ανταγωνισμός, εγχώριος και διεθνής, σίγουρα έχει αυξηθεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται. Περιθώρια βελτίωσης όμως υπάρχουν για όλους και είναι ακόμα αρκετά, ενώ και η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται με όλο και γρηγορότερους ρυθμούς, αποτελώντας τον καλύτερο σύμμαχο όσων θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο.
Άλλωστε, παρόλη την αλματώδη πρόοδο που έχει σημειώσει η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, ακόμα υπολείπεται άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Οπότε, μόνο αισιόδοξος μπορεί να είναι κανείς για τα επόμενα χρόνια.
Πώς σχεδιάζετε την επόμενη ημέρα του Bestprice.gr;
Το BestPrice έχει μετεξελιχθεί από μία μηχανή αναζήτησης σε ένα δυναμικό οικοσύστημα, στο οποίο συμμετέχουν καταναλωτές, ηλεκτρονικά καταστήματα, προμηθευτές/brands, agencies, υπηρεσίες πληρωμών, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο last mile, κ.α.
Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε υψηλή τεχνολογία για να παρέχουμε καινοτόμες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε όλο αυτό το οικοσύστημα. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται και οι επενδύσεις που έχουμε κάνει τόσο σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία 2 χρόνια, όσο και σε υποδομές.
Με “όπλο” το τεχνολογικό μας “DNA” και την πολυετή μας πια εμπειρία στο χώρο, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια να σταθούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης που μας έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια, τόσο οι καταναλωτές, όσοι και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.