H digital challenge_ είναι ένα web agency που εξειδικεύεται στην κατασκευή e-shop και ιστοσελίδων και στην αναβάθμιση της online παρουσίας επιχειρήσεων.
Συνομιλήσαμε με τον κ. Δημήτρη Χατζημιχαηλίδη, ιδρυτή και CEO της digital challenge_, για να μας απαντήσει σε κάποια ερωτήματα, σχετικά με την εταιρεία και τις ανάγκες των επιχειρηματιών για e-shop και την προώθησή τους, ειδικά με τις νέες συνθήκες που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας.
Πάμε να δούμε τι μας είπε!
Πόσο... challenging ήταν η ιδέα για τη δημιουργία της εταιρείας; Πώς ξεκίνησε το ταξίδι της;
Η αλήθεια είναι ότι πάντα φλέρταρα με την ιδέα να δημιουργήσω την εταιρεία, ακόμη και όταν δούλευα αλλού. Πάντα ήθελα να χαράζω τον δικό μου δρόμο και να εφαρμόζω τις προσωπικές μου αξίες στη δουλειά μου. Μου αρέσει επίσης πολύ να ηγούμαι μιας ομάδας, γνωρίζοντας ότι μοιράζομαι κοινές αξίες με άλλους ανθρώπους.
Το ταξίδι για την digital challenge_, ξεκίνησε, αφού σταμάτησα τη συνεργασία μου με μία εταιρεία στην Ελβετία, όπου εργαζόμουν ως full stack developer για 3 χρόνια. Άρχισα λοιπόν απλά απ΄ το σπίτι μου, δοκιμάζοντας να παίρνω projects.
Η συνταγή για την εκκίνηση της digital challenge_; Λίγη διαφήμιση, πολύ διάβασμα και μπόλικα κείμενα και οδηγοί, ώστε να προσφέρω στους δυνητικούς μου πελάτες απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Όπως για παράδειγμα, ο οδηγός μας για τη δημιουργία e-shop, που φέρνει στο website μας πάνω από 3.000 επισκέψεις ανά μήνα, οργανικά.
Έτσι, κάποια στιγμή ο αριθμός των projects άρχισε να μεγαλώνει και δημιουργήθηκε η ανάγκη για “επιπλέον χέρια”. Τον Ιανουάριο λοιπόν του 2019, νοικιάσαμε το πρώτο μας γραφείο στη Χαριλάου, 16 τετραγωνικών μέτρων. Εκεί ήταν όπου ξεκίνησε να δουλεύει και ο Θοδωρής μαζί μου, ο CTO και Project Manager της digital challenge_.
Σε τί ποσοστό αυξήθηκαν οι αιτήσεις για κατασκευή e-shop μετά την έναρξη της πανδημίας;
Η αλήθεια είναι ότι τα leads (δυνητικοί πελάτες) που ερχόντουσαν, ήταν πολύ περισσότερα απ’ όσα περιμέναμε. Ακόμη και στα πιο αισιόδοξα σενάριά μας.
Βέβαια, πολλοί άνθρωποι έψαξαν απεγνωσμένα για μια λύση λόγω της πρώτης καραντίνας και δεν ήταν έτοιμοι για κάτι τέτοιο. Μπορώ, πάντως, να πω με σιγουριά, ότι είδαμε μια αύξηση τουλάχιστον 50% στις αιτήσεις για e-shop, χωρίς να αυξήσουμε το budget προώθησής μας.
Πώς διαχειριστήκαμε αυτή την αύξηση; Αναπτύξαμε το προσωπικό μας, ενώ επιπλέον, επιλέξαμε να μη συνεργαστούμε με όσους δεν ήταν πραγματικά έτοιμοι για τη δημιουργία ενός e-shop - και να εκμεταλλευτούμε την απελπισία τους.
Μια απ’ τις βασικές αξίες άλλωστε, που πιστεύω πρέπει να έχει κάθε επιχειρηματίας, είναι να σέβεται όλους τους πελάτες και να μην προσπαθεί να κερδίσει εις βάρος τους.
Η ψηφιακή διαφήμιση είχε ανάλογη άνοδο;
Αναγκαστικά - αν μπορώ να το πω έτσι - ναι! Όταν υπάρχουν περισσότεροι ενεργοί πελάτες, τότε μπορείς να ξοδέψεις πιο άνετα και στη διαφήμιση και να έχεις και πολύ καλά αποτελέσματα. Βέβαια, το “tricky” σημείο εδώ είναι, ότι και το κόστος της διαφήμισης από τις μεγάλες διαφημιστικές (Google, Facebook) είχε ανέβει αντίστοιχα λόγω αυξημένου ανταγωνισμού.
Να σημειώσω εδώ, βέβαια, ότι στη διάρκεια της καραντίνας ο κλάδος μας πιέστηκε αρκετά. Αφού, όπως ανέφερα και πριν, οι νέοι ενδιαφερόμενοι πελάτες έγιναν πολλοί περισσότεροι και οι υπάρχοντες έριξαν όλο το βάρος και την ενέργειά τους στο e-shop τους.
Γιατί WooCommerce;
Η αλήθεια είναι ότι όταν ένας ενδεχόμενος πελάτης με ρωτάει, του στέλνω και το σχετικό άρθρο μας για το WooCommerce, το οποίο πιστεύω μπορεί να τον καλύψει πλήρως. Για να σου απαντήσω όμως, ουσιαστικά το βλέπω σαν προγραμματιστής. Δηλαδή, με βάση τη δική μου τεχνογνωσία, επιλέξαμε το λογισμικό που φαίνεται να μπορεί να υποστηρίξει εύκολα μεγάλη γκάμα projects και ταυτόχρονα, μπορεί να δώσει λύσεις στους πελάτες μας, μέσω development και custom λειτουργιών.
Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για κάθε απαιτητικό project και να μπορούμε να καλύψουμε οποιαδήποτε σχετική ανάγκη κάθε πιθανού μας πελάτη. Για παράδειγμα, έχουμε πολλά e-shops με αρκετές custom λειτουργίες, με διασύνδεση με το ERP της εταιρείας, με συγχρονισμό από βάση προμηθευτών, e-shop με dropshipping και άλλα.
Τώρα, για παράδειγμα, ολοκληρώνουμε ένα ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο με πάνω από 200.000 κωδικούς προϊόντων. Αλλά και εμπορικά να το δούμε, το WordPress (το CMS που βασίζεται στο WooCommerce) αυτή τη στιγμή, είναι το CMS με τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως. Άρα, η αγορά είναι μεγαλύτερη από άλλα λογισμικά.
Επίσης, η αλήθεια είναι ότι αγαπάμε πολύ να στηρίζουμε το community του WordPress. Είναι πολύ όμορφο όλο αυτό που συμβαίνει και μάλιστα πολύς κόσμος λαμβάνει βοήθεια για να ξεκινήσει και μόνος του. Άρα, πώς να μην αγαπάμε μια τέτοια συλλογική προσπάθεια!
Σε τι βαθμό κάνετε ανάπτυξη custom εφαρμογών inhouse;
Είναι ένα απ’ τα βασικότερα κομμάτια της εταιρείας και της ταυτότητάς μας και μας διαφοροποιεί από το μεγαλύτερο κομμάτι του ανταγωνισμού. Έχουμε δημιουργήσει δεκάδες custom plugins για το αγαπημένο μας WooCommerce, ενώ υποστηρίζουμε και custom εφαρμογές άλλων developers.
Υλοποιούμε επίσης και μεγάλα custom projects, που απαιτούν μήνες δουλειάς και εμπλοκή πολλών διαφορετικών επαγγελματιών, όπως designers, developers, SEO specialists και άλλους.
Βέβαια, δε θα μπορούσαμε να μη λειτουργούμε έτσι, καθώς προσωπικά λατρεύω τον κώδικα και όποτε προλαβαίνω προγραμματίζω και εκτός δουλειάς, σαν hobby δηλαδή.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα που έχετε σχεδιάσει για την εξέλιξη της εταιρείας σας;
Είμαστε σε ένα στάδιο αλλαγών και συγκεκριμένα μετακόμισης, καθώς η ομάδα μας έχει μεγαλώσει αρκετά και δεν χωράμε στο γραφείο μας. Θέλουμε να βρεθούμε όλοι μαζί στον ίδιο χώρο, να περάσουμε χρόνο σαν ομάδα και να χτίσουμε ακόμη περισσότερο τη φιλοσοφία μας. Αν το επιτρέψουν και τα υγειονομικά πρωτόκολλα φυσικά.
Σαν επιχειρηματίας, πιστεύω πολύ στις κοινές αξίες που διέπουν μια ομάδα επαγγελματιών. Πλέον, έχουμε μόνιμα στελέχη σε κάθε υπηρεσία που προσφέρουμε (Web Design, Web Development, Custom εφαρμογές, Digital Marketing, SEO, γραφιστικά) και μπορούμε ευκολότερα να ακολουθήσουμε τον στόχο μας. Ο οποίος είναι, να προσφέρουμε όλο και καλύτερες και πιο ολιστικές υπηρεσίες για τους πελάτες μας.
Αυτή είναι και η βασική μας φιλοσοφία ως εταιρεία άλλωστε, να δούμε δηλαδή τα projects των πελατών μας να μεγαλώνουν μαζί μας. Επιδιώκουμε να χτίζουμε μακροχρόνιες και αληθινές συνεργασίες με τους πελάτες μας, καθώς έτσι βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές.
Για μένα, επιτυχία είναι μόνο όταν μεγαλώνουν τα κέρδη της επιχείρησης που αναλαμβάνουμε. Θεωρώ την digital challenge_ συνεργάτη κάθε πελάτη μας και η ανάπτυξή τους σημαίνει ότι πετυχαίνουμε ως digital agency.